تاریخ انتشار:۱۷:۱۶ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
عصر دنا: در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملّی از تعداد ۲۱ کارآفرین برتر ملّی که دربین آنها یک کارآفرین هم استانی نیز حضور داشت با دستان وزیرتعاون کار ورفاه اجتماعی تجلیل شد
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

«سیدصولت مرتضوی» در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملّی و تجلیل از ۲۱ کارآفرین برتر ملّی با اشاره به ویژگی‌ها و اثربخشی فعالان اقتصادی و کارآفرینان در اعتلای کشور اظهار داشت: رشد اشتغال و کارآفرینی برای کشور عزت‌آفرین و مایه سربلندی است.
وی با بیان اینکه هر کشوری که به استقلال رسیده است، مرهون تلاش‌ها و غیرت مردمان کارآفرینش است، گفت: کارآفرینی عالمانه منجر به ارتقای بهره‌وری و خلق ارزش افزوده می‌شود.
وزیر کار با تأکید بر لزوم توجه به اهمیت مسئله بهره‌وری در نظام اقتصادی کشور، افزود: جغرافیای بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران منجر به دسترسی آسان، منابع غنی، تکثر همسایگان و موقعیت استراتژیک بین‌المللی شده که برای کارآفرینان و علاقه‌مندان به توسعه تجارت فرصت مطلوبی است.
مرتضوی به رسالت دولتمردان در حمایت از کارآفرینی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت کوتاه‌کردن فرآیندها و تسهیل راه‌اندازی کسب‌و‌کار برای بخش خصوصی است.
وی راه‌اندازی سامانه متمرکز صدور مجوزها را گامی در همین راستا عنوان کرد و اظهار داشت: حذف امضاهای طلایی و تسهیل صدور مجوز از مهمترین تأکیدات ریاست محترم جمهوری در راستای توسعه فضای کسب‌و‌کار بوده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متناسب با نیاز کشور نیروی ماهر تربیت نشده است، از کارآفرینان درخواست کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و کارورزی را برای توانمندسازی جوانان و تأمین نیروی انسانی فعالیت خود مدنظر داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت آموزش مفاهیم اقتصادی و مؤلفه‌های تجارت به دانش‌آموزان در دوران ابتدایی، اظهار داشت: احیای نظام استاد ـ شاگردی در سیستم آموزش می‌تواند به ضعف مهارتی نیروهای متقاضی کار کمک کند.
مرتضوی افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید و ارتقای بهره‌وری را دو رکن مهم و الزام اساسی رشد اقتصادی خواند و افزود: در عرصه جنگ ترکیبی دشمن که برای ضربه به پیکر نظام اسلامی پیش گرفته، کارآفرینان برای خنثی‌سازی این تهدیدات و امیدآفرینی در خط مقدم‌اند.
علی زندوکیلی» مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر چهاردهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر ملّی نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به شناسایی و تقدیر از ۳ هزار کارآفرین از ابتدای برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر، گفت: در چهاردهمین دوره جشنواره ۲۰۰ کارآفرین برتر استانی و ۲۱ کارآفرین برتر ملّی معرفی شدند.
وی افزود: امسال برای اولین بار بخش تعاون، کارآفرینی اجتماعی، صنایع‌دستی و گردشگری به حوزه های جشنواره اضافه شد.
دبیر چهاردهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر ملّی با بیان اینکه ۲۱ کارآفرین برتر امسال در عرصه ملّی ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته‌اند، گفت: از ظرفیت این فعالان اقتصادی در قالب کانون کارآفرینان برتر برای توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد شبکه ارتباطی کارآفرینان، تشکیل اتاق فکر و توسعه رقابت در عرصه تولید و اشتغال کشور بهره خواهیم گرفت.
مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی در حاشیه این جشواره گفت: مهران بالان بعنوان کارآفرین برتر ملی از افتخارات ارزشمند وکم نظیر استان است که نقش موثری در ایجاد اشتغال وراه اندازی کسب وکارهای خرد وخانگی دارد وی تصریح کرد :بالان نه تنها بعنوان کارفرین برتر ملی نقش آفرینی می کند بلکه در حوزه ترویج دست بافت های محلی استان نقش موثری دارد و برای توسعه صنایع دستی و دست بافت های بومی ومحلیاقدام به ایجاد شبکه های ارتباطی در روستاها نموده است.
حمیدرضا واعظی زاده افزود : از تعداد ۲۱کارآفرین برتر ملی مهران بالان بعنوان کارآْفرین برتر ملی در زمینه تولید صنایع دستی ،تولیدابزار وآموزش قالی بافی وکارآفرینی اجتماعی از سوی وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی موفق به دریافت لوح سپاس شد این کارآفرین هم استانی برای نخستین بار بعنوان عضو بنیاد ملی نخبگان با عنوان سرآمد کارآفرینی نیز انتخاب ولوح عضویت دریافت کرد.
وی اظهار داشت: مهران بالان بعنوان مدیرعامل شرکت تعاونی ۴۰۱۷صنایع دستی برادران بالان نقش موثری در ایجاد اشتغال، رونق وتوسعه تولید وایجاد شبکه های ارتباطی در زمینه تولید صنایع دستی در روستاهای استان دارد.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.