تاریخ انتشار:۰۹:۲۸ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت:شمار جانباختگان بر اثر سوانح رانندگی در جاده های برون شهری استان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرهنگ بهنام ویسی پور روز یکشنبه اظهار داشت: ۶۴درصد از تصادف های جاده های برون شهری سال جاری استان در شهرستان های بویراحمد و دنا گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سوانح جاده ای امسال در محور یاسوج به اصفهان ثبت شده است تاکید کرد: ۲۵درصد از تصادف های جاده های برون شهری امسال کهگیلویه و بویراحمد در این جاده رخ داده است.

ویسی پور عنوان کرد: تخطی از سرعت مجاز،انحراف به چپ، بی توجه به جلو از مهمترین دلایل سوانح رانندگی در جاده های برون شهری کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:برخورد با خودروهایی که به طور همزمان ۲ تخلف رانندگی را مرتکب شده اند از مهمترین اولویت های امسال پلیس برای رانندگان متخلف است.

وی عنوان کرد: این خودروها افزون بر جریمه نقدی و توقیف به مدت ۷۲ ساعت مشمول نمره منفی خواهند شد.

ویسی پور تاکید کرد: با انجام هر تخلف از سوی رانندگان خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۰ نمره منفی و برای خودروهای متخلف شخصی پنج نمره منفی در کارنامه رانندگان ثبت می شود.

وی اظهار داشت: با رسیدن تعداد نمره های منفی رانندگان به عدد ۳۰ گواهینامه آنان به مدت سه ماه توقیف می شود.

ویسی پور اضافه کرد: رسیدن تعداد نمره های منفی رانندگان به عدد ۲۵ در مرحله دوم باعث ۶ ماه توقیف گواهینامه و رانندگان در صورت دریافت ۲۰  نمره منفی در مرحله سوم مشمول توقیف یک سال گواهینامه خواهند شد.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین