تاریخ انتشار:۱۰:۵۸ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
بازتاب انتخابات ۱۴۰۰ در شبکه‌های اجتماعی؛
عصر دنا: کناره‌گیری نامزدها به نفع گزینه‌ رای‌آور موضوع بسیاری از تحلیل و گمانه‌زنی‌های سیاسی در شبکه‌های اجتماعی است. برخی نامزدها هم می‌کوشند حمایت تشکل‌های متبوع خود را به دست آورند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فضای مجازی در هفته‌های منتهی به انتخابات به یکی از اصلی‌ترین عرصه‌های فعالیت نامزدها، رسانه‌ها و کاربران برای اعلام نظر در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل شده است. کاربران در فضای مجازی به اظهار نظر در خصوص مسایلی چون مشارکت در انتخابات می‌پردازند و چهره‌های مختلف جریان‌های سیاسی در شبکه‌هایی نظیر توییتر و کلاب هاوس به صریح‌ترین شکل مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند.

تلگرام و معادلات حمایت یا کناره‌گیری نامزدها

به نوشته یک کانال تلگرامی، به منظور رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اخذ اثر انگشت در روزی رای گیری ممنوع است. همچنین تاکید شده رای دهندگان حتی الامکان از خودکار شخصی استفاده کنند.

درخواست محسن مهرعلیزاده نامزد اصلاح طلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان مورد توجه کانال های محتلف تلگرامی قرار گرفت. یک کانال تلگرامی در این باره نوشت: مهرعلیزاده می‌خواهد نماینده اصلاحات باشد. محسن مهرعلیزاده، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم طی نامه ای به بهزاد نبوی خواستار حضور در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و ارائه برنامه های خود برای ریاست جمهوری شد.

در این ارتباط یک کانال تلگرامی اصولگرا به نقل از آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در خصوص درخواست مهرعلیزاده آورد: این درخواست به جبهه ارسال شده اما هنوز در دستور کار قرار نگرفته است، نظر جبهه اصلاحات کماکان بر همان کاندیدا نداشتن در انتخابات پیش رو است.

از سوی دیگر یک کانال تلگرامی منتسب به اصولگرایان در بازنشر گمانه‌زنی فرارو درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از یک کاندیدای نزدیک به این جریان  نوشت: با وجود اینکه جبهه اصلاحات ایران اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری نامزدی ندارد، اما پس از گذشت چند روز تلاش های برای متقاعد کردن اصلاح طلبان برای حمایت از یک نامزد در جریان است.

به گزارش این کانال، محسن مهرعلیزاده طی نامه‌ای از رئیس جبهه اصلاحات درخواست کرد تا با حضور در این جبهه سیاسی، برنامه‌های خود را به سمع اعضای آن برساند. با این حال زمزمه های حمایت برخی گروه های جبهه اصلاحات از مهرعلیزاده و یا همتی مطرح است. گفته می شود حزب ندای ایرانیان از همتی حمایت می کند. از طرف دیگر برخی اعضای حزب کارگزاران نیز بحث حمایت از همتی را پیش کشیده اند. در دو روز اخیر شانس همتی برای اینکه مورد حمایت نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان قرار گیرد بیشتر شده است.

سخنان عبدالناصر همتی نامزد اعتدالی انتخابات ریاست جمهوری در خصوص پیامک حجاب به بانوان بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی پیدا کرد. یک کانال تلگرامی اصولگرا به نقل از رییس سابق بانک مرکزی نوشت: معنا ندارد به دختر لیسانسه پیامک حجاب بدهیم. چه معنا دارد به دختر خانمی که لیسانس گرفته و زحمت کشیده پیامک بدهیم که حجابت را در خودرو رعایت نکردی. حرمت همه را حفظ و رعایت کنیم و یکی از مهمترین حق زنان، اشتغال است.

یک کانال تلگرامی منتسب به اصولگرایان در پستی با بیان اینکه «خبرسازی‌ها درباره ستاد سید ابراهیم رئیسی فاقد اعتبار است» از قول مهدی دوستی سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای مردمی سیدابراهیم رئیسی نوشت: آنچنان که آیت الله رئیسی در روز ثبت نام مطرح کردند، ایشان در ایام انتخابات برنامه ای برای تاسیس ستاد انتخاباتی نداشته و بر همین اساس اخبار مربوط به انتصابات در ستادهای ایشان فاقد اعتبار است. دوستی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی در روزهای گذشته، تاکید کرد: در روزهای اخیر، با دستور آیت الله رئیسی، برای ایجاد هماهنگی نسبی در بین ستادهای خودجوش شکل گرفته در سطح کشور، این شورا مسئول ایجاد هماهنگی و ساماندهی کلی بین این ستادها گردیده است و به همین منظور در تهران و نیز استانها «شورای هماهنگی» با عضویت مسئولین هرکدام از ستادهای مردمی تشکیل گردیده است. ستادهای وابسته به هرکدام از نامزدهای محترم ریاست جمهوری که به نحوی اعلام انصراف نموده و هم اکنون به حمایت از آقای رئیسی اقدام کرده اند، نیز عضو «شوراهای هماهنگی» در تهران و استانها می باشند. 

یک کانال تلگرامی منتسب به جریان اصلاح طلبی در تحلیل احتمال پیروزی سید ابراهیم رئیسی به نقل از حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران آورد: اگر هر پنج کاندیدای اصولگرا تا پایان از کارزار انتخابات انصراف ندهند، این جریان پیروز این رقابت نخواهد بود.

«شکایت ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری فارس» عنوان خبری است که بازتاب زیادی در کانال های تلگرامی داشت. به نوشته یک کانال تلگرامی اصولگرا و به نقل از رئیس ستاد انتخابات کشور: بعد از اعلام اسامی ۷ نفر تائید صلاحیت شده در انتخابات ریاست جمهوری توسط خبرگزاری فارس، از این خبرگزاری شکایت کردیم و مسئولان این خبرگزاری باید بگویند این اطلاعات را از کجا آورده‌اند.

توییتر و تبیین محورهای اصلی انتظارات و مشکلات مردم

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: نقل شایعات پیرامون شورای نگهبان، نقل حکایت پدری است که‌ از پسر پرسید در مشت من چیست؟ گفت؛ زرد است و گرد است و مجوف؟ گفت آری حال بگو چیست؟ گفت غربیل! کار بررسی صلاحیت‌ها با اعلام اسامی به وزارت کشور بسته شد. آرا اعضا هم مخفی و کتبی بوده است. لطفا گمانه زنی نکنید! #انتخابات_۱۴۰۰

رستم قاسمی نامزد انصرافی انتخابات توییت زد: از ارکان اصلی حکمرانی عزتمندانه، مثلثِ سلامت، امنیت و معیشت است که با شعار عملی نخواهد بود. دولت، میدانِ عمل است نه محل آزمون و خطای تئوری ها وپایان نامه های دانشگاهی! یادمان باشد یک انتخاب اشتباه چطور کشور را اینچنین به عقب برد! #انتخابات۱۴۰۰

یک کاربر اصولگرای توییتر نیز با تاکید بر گفتمان برنامه محور و طرح مشکلات اصلی کشور توییت زد: در انتخابات مبتنی بر #گفتمان_برنامه_محور هر کسی مسائل زیر را حل می کند حتما بهش رای دهید بحران آب بحران صندوق‌های بازنشستگی بحران نقدینگی تورم اشتغال رونق تولید رفع تحریم مبتنی بر٣اصل حکمت، عزت، مصلحت حمایت ویژه از٣دهک پائین ثبات قیمت ها و ارز اولویت صادرات اولویت همسایگان

منبع: ایرنا

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین