تاریخ انتشار:۱۴:۴۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس کهگیلویه و بویراحمد را در چهاردهمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹، اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان پناه گفت: از مجموع ۷۱ جواب دریافت شده از آزمایشگاه یاسوج، هیچ مورد مثبت مبتلا به کرونایی شناسایی نشد.

رئیس شبکه بهداشت «کهگیلویه» کرونایی شد

" علیرضا اتابک " در نشست شورای سلامت شهرستان کهگیلویه با اظهار تاسف از ابتلای دکتر طیب زادگان رییس شبکه بهداشت این شهرستان به ویروس کرونا، گفت: دکتر طیب زادگان که همیشه در خط مقدم مقابله با کرونا حضور داشت اکنون در جمع ما حضور ندارد و امیدوارم هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورده و به جمع ما بپیوندد.

وی گفت: شهرستان کهگیلویه به لحاظ پوشش بیمارستانی باید چند شهرستان را تحت پوشش داشته و اکنون شرایط نگران کننده ای وجود دارد و در صورت افزایش مبتلایان به این ویروس با مشکلاتی رو به رو خواهیم بود.

یک نفر 27 نفر را در کهگیلویه کرونایی کرده است

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به رعایت نکردن توصیه های بهداشتی توسط برخی از شهروندان هم اظهارداشت: یکی از بیماران ناقل کرونا تاکنون ۲۷ نفر را آلوده کرده و در این شرایط، یک خانواده به دلیل رعایت نکردن موارد و توصیههای بهداشتی، هفت نفر این خانواده به این بیماری مبتلا شده اند.

اتابک گفت: متاسفانه بدلیل برگزاری دو مراسم شادی و سوگواری در یکی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۶ نفر به ویروس کرونا آلوده شده  و این اتفاق پس از چند روز مشخص شد.

وی باتشریح اقدامات صورت گرفته در بخش نمونه گیری از بیماران مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان کهگیلویه، یادآورشد:‌ در این شهرستان از هزار و 200 نفر نمونه گیری شده و از این تعداد ۵۰ تا ۶۰ نفر مثبت اعلام و بسیاری از آنها هم بهبود پیدا کردند.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه کمترین اتاق ICU در استان کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد:‌ با وجود این مشکلات نیز توانسته ایم در شهرستان کهگیلویه شرایط را کنترل کنیم.

اتابک باتاکید براینکه هر نمونه مثبتی در شهرستان وجود داشته باشد باید به نقاهتگاه ها آورده شده تا این زنجیره بیماری قطع شود، اظهارداشت: ادارات باید آمادگی کامل داشته و از سویی کارشناسان مراکز بهداشتی ما باید در مکان های عمومی حاضر شده و مانع از تجمع مردم در بازار، پارکها و اماکن عمومی شوند. 

وی با اظهار تاسف از اینکه متاسفانه بخشی از مردم رعایت نمیکنند و ما مسوولیم که مردم را مجبور به رعایتکردن پروتکلهای بهداشتی کنیم، ادامه داد: کمبود امکانات و تجهیزات درمانی و بهداشتی مهمترین مشکل شهرستان کهگیلویه در صورت گسترش شیوع ویروس کرونا است.

اتابک گفت: کرونا وقتی به کهگیلویه رسیده مسوول و غیر مسوول نمی شناسد و دلیلی ندارد که ما فکر کنیم به ویروس کرونا مبتلا نمی شویم، پس لزوم رعایت اصول بهداشتی این روزها بیش از پیش احساس می شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.