کد خبر: ۱۳۳۰۱
تاریخ انتشار:۰۲:۰۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
عصر دنا: یک کارشناس شیمی توضیحاتی در مورد ظروف پلاستیکی ارزان قیمت که در برخی مغازه‌های شهر به فروش می‌رسد، ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): نگین صدقی کارشناس شیمی ؛ با اشاره به استفاده از ظروف پلاستیکی با مواد اولیه نامناسب اظهار داشت: ظروف پلاستیکی ارزان قیمت متاسفانه مواد اولیه شان نا سالم و مضر است و به شدت سلامتی افراد را تهدید می‌کند.
 
 
وی بیان کرد: ظروف پلاستیکی بی کیفیت از مواد غیرطبیعی تشکیل شده است که مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا بازیافت شده و به چرخه طبیعت برگردد از این رو اینگونه مواد مناسب مصرف غذا در آن نیست و بهتر است افراد از ظروف گیاهی و یا چینی استفاده کنند.
 
 
وی ادامه داد: در اثر حرارت مواد غذایی داغ کاتالیست‌های با بافت پلیمر با غذای موجود در آن ترکیب شده و سبب بروز بیماری‌های مختلفی در افراد می‌شود.  
 
 
صدقی عنوان کرد: افراد بهتر است از ظروف یکبار مصرف برای مصارف غذاهای داغ و مواد گرم استفاده نکنند، زیرا مواد ظروف پلاستیکی در حرارت آزاد شده و ترکیبات بیماری زایی را ایجاد می‌کنند و این ترکیبات وارد مواد غذایی شده و سلامت افراد را تهدید می‌کنند.
 
 
وی تاکید کرد: ظروف گیاهی ماده اولیه شان معمولا نشاسته و ذرت است و آسیب کمتری به سلامت افراد وارد می‌کند و من توصیه می‌کنم که افراد بیشتر از ظروف کاغذی و سلولزی استفاده کنند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی