کد خبر: ۱۲۷۲۶
تاریخ انتشار:۰۶:۰۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: نماینده سوریه در شورای امنیت گفت: حمله امروز آمریکا با هدف نجات تروریست‌های النصره صورت گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به نقل از رسانه‌های سوری، نماینده سوریه در شورای امنیت طی سخنانی در نشست اضطراری این شورا برای بررسی حمله آمریکا گفت: دولت عربی سوریه تأکید کرد که ارتش عربی سوریه از سلاح شیمیایی برخوردار نیست.

وی افزود: سوریه استفاده از این نوع سلاح‌ها را محکوم می‌کند و واضح است که استفاده کننده از این سلاح‌ها، همان گروه‌های تروریستی هستند.

نماینده سوریه در شورای امنیت گفت: دو گروه تروریستی النصره و داعش بعد از حمله آمریکا، به مواضع ارتش سوریه حمله کردند، اما ارتش حملات آن‌ها را دفع کرد.

وی اظهار داشت: آمریکا ائتلافی دروغین را برای هدف قرار دادن داعش تشکیل داده است و دستاوردهای این ائتلاف، کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها است.

نماینده سوریه در شورای امنیت در ادامه گفت: حمله امروز آمریکا با هدف نجات تروریست‌های النصره که در حمله به روستاهای امن شکست خورده بودند، صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا امروز به اطلاعات دروغینی که از تروریست‌های النصره دریافت می‌کند، تکیه دارد، گفت: جمهوری عربی سوریه این اقدام متجاوزانه آمریکا را قویاً محکوم می‌کند.

نماینده سوریه در شورای امنیت افزود: این‌گونه حملات، قانون جنگل را در جهان رواج می‌دهد.

آمریکا در یک تجاوز نظامی آشکار به خاک سوریه، بامداد جمعه 18 فروردین، ده‌ها موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در حومه حمص شلیک کرد که در نتیجه آن علاوه بر جان باختن شماری از ساکنان شهرک الشعیرات و چند سرباز ارتش،‌ خسارت‌هایی به این مناطق وارد شد.

منابع میدانی در شهر حمص تأکید کردند در حمله موشکی بامداد روز جمعه ارتش آمریکا از دریای مدیترانه، 6 نظامی و نیز چهار غیرنظامی ساکن شهرک الشعیرات جان خود را از دست دادند.

فرودگاه الشعیرات سوریه که هدف 59 فروند موشک آمریکایی قرار گرفت در جاده حمص به تدمر و در نزدیکی روستای الشعیرات و حدود 35 کیلومتر با شهر حمص فاصله دارد، این مکان از مهمترین پایگاه‌های آموزشی در منطقه قلمداد می‌شود به‌طوری که 25 درصد توان نیروی هوایی سوریه را تشکیل می‌دهد، دو نوع جنگنده میگ و سوخو در قالب سه اسکادران از آن استفاده می‌کرده‌اند.

منبع: تسنیم
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین