کد خبر: ۱۱۸۲۶
تاریخ انتشار:۲۲:۲۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت میانگین بارش باران در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته در این استان حدود 50 درصد کاهش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): فرج الله شکوهی روز سه شنبه در گفت‌وگو با صبح زاگرس گفت : میانگین بارش باران در سال زراعی جاری در استان کهگیلویه وبویراحمد 159.3 میلی متر بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 303.3 میلی متر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مدل‌های هواشناسی پیش بینی می‌شود در بهمن‌ماه جاری، مناطق مختلف استان با بارش‌های نرمالی رو به رو شود، افزود: در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت نیز نزول رحمت الهی به‌صورت نرمال خواهد بود.

شکوهی بیشترین بارندگی سال زراعی جاری استان از شهر سی سخت با 228.6 میلی متر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 126 میلی متر کاهش نشان می‌دهد.

شهر سی سخت مرکز شهرستان دناست و میانگین بلند مدت بارندگی این شهرستان 690 میلی متر است.

میزان بارندگی این مدت در یاسوج 213.5 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 166.5 میلی متر کاهش داشته و بارندگی در دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران با 116 میلی متر حدود 128 میلی متر کاهش یافته است.

میزان بارندگی سال زراعی دهدشت .202 میلی متر و مقدار کاهش آن 162 میلی متر، بارندگی لیکک 156 میلی متر و کاهش آن 166 میلی متر و بارندگی دشت امامزاده جعفر گچساران 117 میلی متر و کاهش آن نسبت به مدت سال گذشته 182 میلی متر اعلام شده است.

در سالهای گذشته نیز کاهش بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد باعث شد تا بسیاری از مناطق این استان در روستاها و مناطق عشایری با تانکر آبرسانی شوند و در شهرها نیز وضعیت هشدار و در برخی مواقع نیز نیمه بحرانی اعلام شود.

 در زیر کاهش بارندگی در کهگیلویه وبویراحمد در مقایسه با سال گذشته را مشاهده می کنید.

 

 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین