کد خبر: ۱۱۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۵:۱۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
عصر دنا: استان کهگیلویه و بویراحمد در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر شرکت کرد و توانمندی‌های این ۲ قشر را در معرض دید عموم قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

یکی از اقدامات مهم در عملیاتی کردن برنامه‌های اقتصادی مقاومتی در هر استانی حضور در نمایشگاه‌ها برای ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه و استان است.

با حضور در چنین نمایشگاه‌هایی محصولات یک استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و آن‌گاه است که برای محصولات یک استان و منطقه بازار خرید ایجاد می‌شود و به رونق تولید و اشتغال می‌انجامد.

روستاییان و عشایر به عنوان دو قشر مولد در جامعه نقش بسیار مهمی در اجرا و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دارند که با استفاده از توان آن‌ها می‌توان تولید را در استان بالا برد و نیازمندی‌های هر منطقه را در همان منطقه تولید کرد.

بر همین اساس استان کهگیلویه و بویراحمد در دومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر که از 15 تا 18 دیماه در تهران برگزار می‌شود شرکت کرد.

در این نمایشگاه که از سراسر کشور روستاییان و عشایر شرکت دارند 8 غرفه به تعداد شهرستان‌های استان جهت ارائه محصولات فرهنگی، اقتصادی و صنایع دستی بر پا شده است.

همچنین یک غرفه از نوآوری‌های استان از جمله کشت، تکثیر و فرآوری گیاهان دارویی، تولیدات بهداشتی و آرایشی شرکت سینره و گل رز در روستای نرگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در این نمایشگاه علاوه بر این که دستاوردهای استان در زمینه تولیدات به نمایش گذاشته می‌شود نمایش زندگی روستایی و عشایری استان با برپایی سیاه چادر و عرضه محصولات غذایی از جمله آش دوغ، آش کارده و نان محلی نیز از دیگر اقدامات برای معرفی این دو قشر است.

اجرای مراسم آیینی از جمله شاهنامه‌خوانی، دستمال‌بازی، ترکه‌بازی، بازی‌های بومی و محلی و سایر برنامه‌های متنوع نیز از برنامه‌هایی است که به معرفی بیشتر آداب و رسوم روستاییان و عشایر استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازد.

همچنین از دیگر برنامه‌های جالب این است که گروه آیینی در ایستگاه مترو برنامه اجرا می‌کند که با استقبال بی‌نظیر مردم واقع شده است.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه با رویکرد تبیین نقش روستاییان و عشایر در تحقق سیاسیت‌های اقتصاد مقاومتی برپا شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
/
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
فقط بخاطر انتخابات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.