کد خبر: ۱۱۰۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۱۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
عصر دنا: بمناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو نشست دانشجوئی با حضور دکتر کامرانی رئیس بنیاد ایرانشناسی استان و مهندس نجات نیا از مشاوران مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه پیام نور دهدشت برگزار شد
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): بمناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو نشست دانشجوئی با حضور دکتر کامرانی رئیس بنیاد ایرانشناسی استان و مهندس نجات نیا از مشاوران مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه پیام نور دهدشت برگزار شد. در ابتدای این نشست دکتر آذری رئیس دانشگاه از حضور دانشجویان، اساتید و مدعوین قدردانی کرد.

دکتر کامرانی ضمن قدردانی از دعوت دانشگاه و تبریک روز دانشجو، روز مجلس و شهادت شهید مدرس رو تبریک گفت. و خواستگاه جنبش دانشجویی را مطالبه گری است ودر مقابل استبدادو استعمارخارجی وارتجاع عنوان کرد.

وی افزود: ذات جنبش دانشجویی را قانون گرایی،و دانشجو می بایست در مقابل قانون شکنان بایستند.

مهندس سیدفرزاد نجات نیا ازفعالان سیاسی استان باتبریک روز ۱۶ آذر از وضعیت سوء مدیریت در استان در برگزاری نشستهای دانشجویی انتقاد کرد و گفت مگر یک روز بیشتر در سال بنام دانشجوست چرا موضوع رو امنیتی جلوه میدیم،چرا مکان جلسه بعداین همه تبلیغات در روز نشست تغییر می کنداز چه می ترسیم.

مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام به تاریخچه جنبش دانشجویی در کشور پرداخت. ومطرح کرد: در ابتدا تمایل جنبش دانشجویی به چپ سوسیالیسم و یا نگاه لیبرال منشانه بود و بیشتر مسائل صنفی و داخلی دانشگاه مد نظر قرار میگرفت. سیر بلوغ با مطالبه گری بومی وملی دانشجویان ادامه پیدا کرد وبا ظهور وبروز معمار کبیر انقلاب اسلامی کم کم اسلام گرایانه شد.

دبیرکانون فرهیختگان یادآوری کرد: ۱۶ آذر بازخورد افکار عمومی در اعتراض و تحصن دانشجوئی به خبر ورود نیکسون معاون آیزنهاور رئیس جمهوری خواه آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ به خاک ایران وجنبش دانشجویی آن روزگار  برآمده از اراده دانشجویان و صدای افکار عمومی ملت بود.

نجات نیاافزود:در روز۱۶ آذر به گارد رژیم این گونه مخابره شداگه لازم شد دانشجویی رو شقه کنید به دروازه دانشگاه آویزان نمایید تا جنبنده ای نجنبد و مایه عبرت شود که هر وقت مهمان خارجی میادصدای کسی در نیاد. در این راستا یکی از مطبوعات با تیتر سه قطره خون اینگونه نوشت: آقای نیکسون وجود شما آنقدر گرامی و عزیز بود! که در قدوم شما سه نفر از بهترین جوانان این کشور یعنی دانشجویان عزیز دانشگاه قربانی شد. وی در ادامه با  اشاره به پست صفحه اینستاگرامی خود مبنی بر دانشجو قشر عزیز جامعه، وجدان بیدار جامعه، تکلیف گرا، عدالتخواه، فقر ستیز، ضد استعمار و سرمایه داری است. افزود: جنبش دانشجویی حرکتی خودجوش، سیال، متحرک، مطالبه گر و  نقاد قدرت و برخاسته از راه امام پا برهنگان، برآمده از اسلام ناب محمدی و تشیع سرخ علویست نه اسلام آمریکاییست و می بایست تولید فکر کند، بگذار بگویند ناپخته و غیر کارشناسی است

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: جنبش دانشجویی پیاده نظام  هیچ جریان سیاسی و ابزار تسویه حساب با دیگران نیست و پای کار مرفهین بی درد، بورس بازان...ودنبال به اصطلاح ارزشهای وارداتی لیبرال دموکراسی نیست

رئیس بنیاد ایرانشناسی استان استعمار خارجی همیشه دنبال این بوده کشور استقلال نداشته باشد و نقطه عطف و سنگ بنای اختلاف ایران و آمریکا از فریب آمریکا توسط انگلستان در ماجرای ۲۸ مرداد سال ۵۸ اتفاق افتاد. و متاسفانه مصدق نباید مجلس رو تعطیل میکردوآیت الله کاشانی نباید سکوت می کرد.

وی افرود: امروزه دانشگاهها به بنگاههای اقتصادی تبدیل شده اندومدرک گرایی  رو از آفات دانشگاه ها برشمرد.

این فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان استان گفت: تشکلهای دانشجویی احساس می کنندازشون سوء استفاده شده و دانشجویان بایداهل تفکر باشندوالبته از سالهای قبل دانشجویان سرخورده شده به محاق رفته اند.

سید فرزاد نجات نیا از فعالان فرهنگی و سیاسی استان در انتقاد آقای کامرانی از آیت الله کاشانی خطاب به او عنوان کرد: شما در شروع صحبت شهادت شهید مدرس و روز مجلس رو تبریک گفتید. در میان نمایندگان آن روزگار فقط مدرس را ونه نمایندگان فرمایشی آن دوران را نمی شناسیم. در طول تاریخ تا اتحاد امام و امت ، آحاد ملت و روحانیت اصیل  بوده،  پیروزی حاصل شده است. و غفلت جناب مصدق از آمریکا و انگلیس با فاصله گرفتن از آیت ا... کاشانی باعث شد تا زاهدی و امثال شعبان بی مخهای اجیر، او راساقط کنند. ودر طول تاریخ پای هیچ قراداد ننگینی امضای روحانیت رو نمی بینید.

وی به دانشجویان در موردخباثت بریتانیا گفت: کتاب ۸۰ صفحه ای مستر همفر رو بخوانید ببینید آنچه اکنون برسراسلام آمده از وهابیت ساخته انگلیس نشات گرفته است.


سید فرزاد نجات نیا از مشاوران مجمع تشخیص مصلحت نظام در جواب آقای کامرانی که به سرخوردگی و و به محاق رفتن جنبش دانشجویی اشاره کرد گفت: برخی دنبال جنبش دانشجویی۱۶ آذر تقلبی هستند، که تقابل با آمریکا بود نه سر سپردگی، ومتاسفانه جنبش تعیین کننده وپیشرو درانقلاب اول و دوم و دهه اول شصت درزمان اصلاحات پیرو و عقبه برخی احزاب شد و دنبال سهم خواهی و کرسی در لیست مجلس ششم شد.وانشقاق،متاع دنیاطلبی، جنبش رو تضعیف کردواصالت ضدسرمایه داری و استکباری خود را از دست داد.

وی یادآورشد: متاسفانه دبیران هر سه انجمن اسلامی دانشگاههای مرکز استان اعضای ثابت جلسات شورای مرکزی اصلاح طلبان هستند. واین یعنی مصادره طیف های دانشجویی بنفع یک جریان سیاسی!!

این فعال سیاسی در جواب آقای کامرانی که گفت: آمریکاوکشورهای قدرتمند معادلات جهان وکشورهای جهان سوم رو رقم می زنند.وآمار و ارقامی مبنی بر اینکه آمریکاسی و هفت درصد تولید علم وایران تنها۰/۲ رشد علمی دنیا رو به خود اختصاص داده است.

عنوان کرد: مشکل برخی جریانات سیاسی کشوراین است که همیشه چشم امیدشان‌ به بیرون است،ویااز کره مریخ باید بیایندوحل مشکل کنند، وبااین نگاه همه تخم مرغها رودرسبدهسته ای گذاشتیم والان هم هیچ.وبه تعبیررهبری انقلاب اگر کلمه کلمه دیکته بگویندومابنویسیم باز در آخر قاعده کار رو خراب می کنند.واین اقتضای روحیه استکبارییست.

این فعال فرهنگی استان در مورد این سوال که آمریکا همه مناسبات دنیا رو بر هم میزندعنوان کرد: این انقلاب اسلامی بودکه به اصطلاح نظم و مناسبات عالم رو برهم زد، و نمیشودبه آمارمراکزتحقیقاتی واندیشکده های اونها خیلی نمیشه اعتمادکردالا ای حال طبق گفته اونها رشد علمی ایران یازده برابر متوسط جهانیست. و متاسفانه در دو سه سال اخیر از رتبه ۱۲ رشد علمی دنیا با چهار پله سقوط به رتبه ۱۶ سقوط کردیم.

وی افزود: از طرفی در تمام عرصه های علم و فنآوری و المپیاد ها...وانرژی هسته ای که ازپیچیده ترین فنآوری هاست  حرفی برای گفتن داریم  یا نداریم!؟

وی ادامه داد: غرب از رنسانس شروع کردندوبرخی ازعقب افتادگی ها ریشه در ۲۰۰ سال قبل دارد. والان درعرصه های مختلف امنیتی، نظامی، علمی و...صدور انقلاب، الگوسازی برای نهضت های آزادی بخش و...در حد خوبی کار شده اما در اقتصاد و فرهنگ کمیتمون لنگ زد! بیش از نیمی ازشعارهای سالانه رهبری انقلاب پیرامون موضوع اقتصاد بوده، ولی متاسفانه در سال اقدام و عمل آنطور که بایدوشایدتکیه بر اقتصاد مقاومتی درون زا نشد.

نجات نیاجواب دانشجویی که سوال کرد چرامسئولین نیامده اند وراجع به مشکلات مطالبه داریم گفت: حرف حقی ست چرا سکوت می کنیم؟ و چرا برای نقد این نگاه با مطالبه گری ایفای نقش نمی کنید؟ مگر این نیست که چهار سالی یکبار ما رو از موزه در می آورند! و رای ما رو می گیرند و ما را توی موزه می گذارندتاچهارسال دیگر! وچرا دیگرانی برای شما تصمیم سازی می کنند.واکنون در بحث بیکاری بیشترین مشکلات دامنگیر دهه شصتی ها شده است مگر سیستم اداری با سه میلیون پست سازمانی ظرفیت جذب سالی یک و نیم میلیون فارغ التحصیل را دارد.

مهندس نجات نیا خاطر نشان کرد: متاسفانه سالیان متمادی این تلقی آویزان به دولت فراگیر شد و به ما در همین منطقه ظلم شد و خود ندانسته برای اشتغال ناپایدار و آب باریکه دنبال پیمانکاران راه افتادیم !!

مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخن پایانی اذعان کرد: وقتی یک تیم از طرف کارتر به امام خمینی درخواست ملاقات دادند، امام گفتند: تازمانی که آمریکا دست از خباثت برندارد و شاه رو برای محاکمه تحویل ندهدهیچکس حق مذاکره ندارد. در ۹ دی ماه سال ۵۸ آقای بازرگان با تعدادی از وزرا برای حضور در جشن ۲۵ سالگی انقلاب الجزایر رفتند، و دهم با برژینسکی مشاور امنیتی کارتر جلسه یک و نیم ساعته داشتندودر برگشت یک روز بعد از ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی با دولت و استعفاء دادند. بجز یکی دو وزیر از جمله شهید دکتر چمران... آمریکادر ادوار مختلف از طریق اپوزیسیون داخلی دنبال براندازی بوده..‌‌.دردوران اصلاحات حجاریانها با طرح حاکمیت دوگانه و استحاله فرهنگی...و دیگر پیاده نظام در حادثه کوی دانشگاه سال ۷۸ که آمریکا از دوسال قبل آن ۴۰۰ میلیون دلار در کنگره تصویب وبه امضای رئیس جمهور رساند. را شاهد بودیم...وهمین طور فتنه۸۸...و اکنون با موضوع برجام و تحریم مجدد ده ساله موصوم به داماتو...

نجات نیا در جواب کامرانی مبنی  بر اینکه از یک چهره دانشگاهی انتظار نمیرود مثل سید احمد خاتمی حرف بزند و ما فکر کردیم موضوع فتنه تمام شده، ماآزادی پس از بیان نداریم، عنوان کرد: اگر راست می گویید که آرمان دارید برسر آرمان خود پافشاری کنید و حرف دل خود را بزنید حتی اگر هزینه داشته باشد، اگر قرار باشه کسی از عواقب حرفش نگران باشه شما نیستید بلکه این منم که کارمند دولتم./

انتهای پیام
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Italy
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
درود عصر دنای عزیز.
احتراماً کامنتهایی که فاقد فحاشی و توهین می باشند را منتشر نمایید. حال چه کامنتهای این جناح یا آن جناح. از عصر دنا عنوان رسانه مستقل و راستگو جنین انتظار داریم.

عصر دنای عزیز خواهشمندیم رزومه علمی و فرهنگی دبیرکانون فرهیختگان استان، از جمله تعداد مقالات منتشر شده، تعداد کتابهای منتشر شده و دانشگاههای محل تحصیل وی و رشته تحصیلی ایشان را منتشر نمایید تا فرهیختگان استان در جریان رزومه دبیر فرهیختگان خود قرار گیرند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.