کد خبر: ۱۰۳۸۳
تاریخ انتشار:۱۳:۲۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
با 11 میلیارد ریال اعتبار
عصر دنا: مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اعتبار 11 میلیارد ریالی بیش از 2 هزار کودک کهگیلویه و بویراحمدی مبتلا به سوء‌ تغذیه سبد غذایی دریافت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فرید محبی صبح امروز در جلسه شورای مدیران، ضمن گرامیداشت هفته کودک، با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و بیماری‌های کودکان ناشی از سوء تغذیه است، اظهار کرد: کمیته امداد در این زمینه با توزیع سبد غذایی در راستای تأمین‌بخشی از نیازهای غذایی کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه، گام برداشته است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ارائه خدمات بهداشتی و کمک به حفظ سلامت مددجویان و به خصوص کودکان یکی از برنامه‌های کمیته امداد است، افزود: در همین زمینه در سال جاری 11 میلیارد و 220 میلیون ریال جهت تهیه سبد غذایی برای کودکان زیر 5 سال هزینه شده است.

محبی با اشاره به اینکه تعداد 2 هزار و 500 کودک زیر شش سال دچار سوءتغذیه از سبدهای غذایی کمیته امداد، امسال بهره‌مند شده‌اند، گفت: شاخص‌های رشد در کودکان تحت حمایت این طرح به طور مستمر سنجیده می‌شود و کودکان دچار سوءتغذیه از طریق مراکز بهداشتی شناسایی و برای دریافت سبد غذایی به این نهاد معرفی می‌شوند.  

این مسؤول سرانه هر کودک را 748 هزار ریال عنوان کرد و گفت: سبدهای غذایی این کودکان شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، سویا، روغن و شکر است که بین خانواده‌های این کودکان توزیع می‌شود و کودکان پس از بهبودی از چرخه این طرح خارج و کودکان دارای سوء تغذیه جایگزین می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این طرح کمک و مساعدت به مددجویان و ساماندهی وضعیت معیشتی آنها است، یادآور شد: کمیته امداد استان سال گذشته 15 میلیارد و 700 میلیون ریال برای کمک به تغذیه 2 هزار کودک زیر شش سال هزینه کرد.

منبع: فارس


ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین