تاریخ انتشار:۱۴:۳۲ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت صورت گرفت؛
عصر دنا: در پویش مردمی نهالکاری که در منطقه گناوه لری شهرستان گچساران برگزار شد؛ رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ویش همگانی نهالکاری برای احیای ۲ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس با حضور اقشار مختلف مردم، طبیعت‌ دوستان و دستگاه‌های اجرایی استان در دست اجراست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مجید نظری تصریح کرد: امسال ۲۰ پویش همگانی بذرکاری و نهال کاری در ۱۵ هکتار از اراضی ملی گچساران اجرا شده است.
 وی خاطرنشان کرد: ۲۰ هکتار جنگل ‌کاری با بذر گونه های جنگلی سال گذشته شامل بلوط، کنار، بادام در اراضی ملی خسارت دیده بر اثر آتش سوزی و خشکسالی این شهرستان انجام شد.
 رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف اصلاح و توسعه جنگل ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از هدر رفت روان آب ها و افزایش نفوذ آب در زمین در سطح جنگل‌ها و مراتع این بخش اجرا می‌شود.
 نظری تصریح کرد: پویش مردمی نهالکاری وبذرکاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در ۵۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی گچساران امسال اجرا خواهد شد.
 وی گفت: جنگل‌های این شهرستان در معرض تهدیدات طبیعی از جمله تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی قرار دارد.
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اظهار کرد: بیش از ۲ هزار هکتار جنگل های دست کاشت در گچساران وجود دارد.
 نظری تصریح کرد: حفاظت از منابع و عرصه های طبیعی از وظایف همگان است و باید تمامی آحاد جامعه اعم از مردم و دستگاه‌های اجرایی در این امر کوشا باشند.
 وی گفت: این اداره در چند سال گذشته برنامه های بسیاری با مشارکت مردم برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی داشته که امیدواریم که این طرح‌های حفاظتی در آینده روندی روبه رشد داشته باشند.
 نظری ادامه داد: 90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل میدهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

همچنین باتوجه به حضور رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران و تعدادی از دانش آموزان روستای گناوه لری در پویش نهال کاری از طرف آموزش و پرورش شهرستان گچساران از این دانش آموزان درجهت تشویق دانش آموزان به نهالکاری و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تجلیل به عمل آمد.
 پویش مردمی گناوه لری گچساران امروز(جمعه) با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، اهالی روستای گناوه لری، تشکل‌های سبزگامان زاگرس و پویش بدون مرز انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار