کد خبر: ۱۵۸۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۱۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: نمایندگان با وارد دانستن اخطار زاکانی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون را کمیسیون تحقیق اعتبار نامه ارجاع دادند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز بررسی شد.

نهایتا وکلای ملت اخطار علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به رأی گذاشته و با 159 رأی موافق اخطار وی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد دانستند و نهایتا اعتبارنامه تاجگردون به کمیسیون تحقیق اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس یازدهم ارسال شد.

نمایندگان مجلس نهایتاً اخطار زاکانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با 159 رأی موافقت، 70 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 254 نماینده حاضر در جلسه وارد دانستند که بر این اساس اکثریت نمایندگان نسبت به وارد بودن اخطار زاکانی رأی مثبت دادند.

بر اساس این گزارش اخطار علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با استناد به اصول 93، 85، 72 و 73 قانون اساسی عنوان کرده بود: اصل 85 قانون اساسی عنوان می‌کند که حق نمایندگی قائم به شخص است و این حق واگذاری به شعب واگذار نشده است، بنابراین ما نمی‌توانیم چیزی تصویب کنیم که خلاف مذهب و اصول قانون اساسی باشد.

وی ادامه داد: در سال 97 آیین نامه داخلی مجلس نیز در این خصوص اصلاح شده است و بنابراین باید اخطار بنده به رأی گذاشته شود.

در ادامه نیز محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، اخطار زاکانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد دانست و آن را به رأی گذاشت اکثریت نمایندگان با اخطار وی موافقت کردند.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کمیسیون تحقیق اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس به مدت ۱۵ روز مهلت دارد تا اعتبارنامه منتخب گچساران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کرده و گزارش آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صحن علنی مجلس ارسال کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
امیدوارم رد صلاحیت شود دزد منفور
پاسخ ها
یاسوجی.
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
سلام. وقتی همه آغازاده ها دزدن.بذار یکی که نفت داره هم دزدی کنه. دزدی تاج عین دزدی رابین حوت ه. از ثروتمندان به فقرا. خداحافظ تاج باشه.
توکلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
سلام آقای قالیباف با ثروت تریلیاردی و سایر عزیزان درجه دار و نظامی حاضر در مجلس و همین آقای زاکانی که ملک فراوانی دارند و همه را به اسم خانواده اش زده و با بسیاری از تبهکاران ارتباط دارند را فراموش کردید و به جون یک لر با سواد و نخبه افتادید چه کنند لرهای بدبخت لعنت خدا بر قالیباف و زاکانی و هر کسی که تهمت الکی میزنه البته عذر خواهی میکنم نظر منه
پاسخ ها
قاسم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
خیلی راحت تهمت میزنی.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.