کد خبر: ۶۸۲
تاریخ انتشار:۱۱:۵۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل مهندسی سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد:
عصر دنا: مدیرکل مهندسی رودخانه و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران از ورود سرمایه گذاران بین المللی در طرح ساماندهی رودخانه های کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
غزاله جعفری پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از رودخانه های یاسوج افزود: یکی از رویکردهای اصلی وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران حفاظت از رودخانه ها به صورت کمی و کیفی است.

وی بیان کرد: احیا و ساماندهی رودخانه ها از رویکردهای اصلی مدیریت منابع آب ایران است و تاکنون نیز پیشرفت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل مهندسی رودخانه و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: حساسیت‌ها در این زمینه بالا رفته و باید استانها از تجارب و مطالعات بین المللی برای بومی سازی مطالعات مهندسی رودخانه و سواحل بهره ببرند.

جعفری بر استفاده از تکنولوژیهای روز در زمینه حفاظت و ساماندهی رودخانه ها تاکید کرد وگفت: باید از تمامی ظرفیت های انسانی شرکت های آب منطقه ای و سایر دستگاه ها بهره ببریم.

وی آگاهی بخشی به مردم و بهره برداران را زمینه ساز همیاری مردم در زمینه رهاسازی آبراهه ها و بستر رودخانه ها دانست و گفت: انتقال و انعکاس تجارب تلخ سیلاب ها به مردم می تواند آنها را در این زمینه با برنامه های اب منطقه ای هماهنگ کند.

جعفری به ظرفیتهای رودخانه بشار یاسوج اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت رودخانه بشار و لزوم توسعه زیرساخت های لازم در این رودخانه طرح ساماندهی آن در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارد.

مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران عنوان کرد: کار ساماندهی رودخانه بشار زخمی شده و به همین علت باید تلاش کنیم که این پروژه هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

وی اظهار کرد: با جذب سرمایه گذاران خارجی در ساماندهی رودخانه بشار امتیازاتی را به لحاظ بین المللی برای این طرح کسب کنیم.

منبع: مهر


ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین