پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): به گزارش عصر دنا، کیوان آشنا افزود: درصد زیادی از معابر شهر یاسوج غیراستاندارد هستند و بخش زیادی از روکش آسفالتی که وجود دارد به دلیل حفاری تخریب شده است، چراکه نوارهای حفاری باعث شده چالهها و ناهمواریهای زیادی در جادههای شهری ایجاد شود.
وی ادامه داد: این عوامل موجب بروز مشکلات ترافیکی در شهر یاسوج شده است که برای رفع سریعتر مشکلات ترافیکی، معابر اصلی از جمله بلوار آیت الله ملک حسینی و بلوار ۴۵ متری سروک را در اولویت قرار دادهایم.
شهردار یاسوج گفت: خشی از بلوار آیت الله ملک حسینی و همینطور بخشی از بلوار ۴۵ متری سروک و اتصال به پل شهید یزدانپناه زیرسازی و آماده آسفالت شده است، اما به دلیل اینکه ابتدا باید دستگاههای خدمات رسان همچون شرکتهای برق، آب و فاضلاب و شرکت گاز تاسیسات خود را در این معابر نصب کنند منتظر اجرای عملیات خطوط انتقال یا شبکه مربوط به هرکدام از دستگاههای گاز، آب و برق هستیم تا برای آسفالت اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: چنانچه شرکتهای یادشده اقدام به نصب خطوط نکنند ناچاریم این معابر را در کمتر از یک ماه آسفالت کنیم.
آشنا تصریح کرد: برخی معابر فرعی شهر یاسوج آسفالت نیستند و یا چاله و چوله دارند و موجب گلایهمندی همشهریان شده که رسیدگی به این معابر با اولویت دوم بعد از معابر اصلی در دستور کار قرار دارند.
شهردار یاسوج ادامه داد: در شرایط حاضر وضعیت آب و هوایی، برودت هوا و بارندگیها این اجازه را به ما نداده که عملیات آسفالت را شروع کنیم، اما به صورت موقت و ترمیمی در حال ترمیم سازی سطوحی هستیم که تخریب شدهاند و اگر وضعیت آب و هوایی تغیر پیدا نکند طی هفته آینده عملیات آسفالت شروع میشود و همین طور معابر فرعی خاکی هم در دستور کار قرار خواهند گرفت.
شهردار یاسوج عنوان کرد: شرایط جغرافیایی شهر یاسوج در شرایطی قرار دارد که از یک طرف یک بارش نسبتا کم باعث تخریب معابر میشود و از طرف دیگر حفاریهای متعددی که در سطح شهر صورت گرفته موجب زهکشی بخش زیرسازی و تخریب روکش آسفالت میشود.
آشنا یادآور شد: منابع و ماشین آلات ما محدود هستند و زمان زیادی هم نداریم چراکه شرایط جوی اجازه نمیدهد عملیات روکش را انجام دهیم و از طرفی نیز منابع مالی برای تهیه مواد گران قیمتی همچون قیر محدود است. همینطور ماشین آلات شهرداری فرسوده و مربوط به گذشته است و این موارد موجب شده که تاکنون ایمن سازی معابر به خوبی پیش نرود.
وی با بیان اینکه از دستگاههای خدمات رسان درخواست داریم که در حفاریهای خود اصول فنی را رعایت کنند تا کمتر شاهد تخریب معابر باشیم، اظهار کرد: ما هم به عنوان نماینده و خدمتگزار مردم قطعا این موضوع را به صورت ویژه پیگیری میکنیم و اجازه نمیدهیم شرایط کنونی ادامه پیدا کند.
شهردار یاسوج بیان کرد: کمکهای دولت و بخش دولتی در این زمینه باید چشمگیر باشد و بخش معاونت عمرانی استانداری اگر قصد کمک به معابر شهر یاسوج را دارد باید پروژههای عمرانی همچون تقاطعهای غیرهم سطح، زیرگذر و پل تعریف کند. امیدواریم با پیگیریهای این معاونت مردم شهر یاسوج بتوانند حداقل از یک تقاطع غیر همسطح بهرهمند باشند.
معابرشهریاسوج آدمی را یاد جمله پرتنی فی چاله یوما واژگونی می اندازد.
آسفالتی وجود ندارد. حق الناس می کنید و درقیامت پاسخوی مردمید.
خیابانهای یاسوج سراسر چاله چوله و خرابند. وضعیت اسفناکیست. دور افتاده ترین مناطق روستایی استانها و شهرهای دیگه از مرکزشهریاسوج وضعیت به مراتب بسیار بهتری دارد. به کدامین وضعیت شهری یاسوج مینازید جناب شهردارعزیز. به سرانه فضای سبز شهری بالا، وضعیت ترافیک شهری که ۸۰ درصد آن برگرفته از مدیریت و مهندسی ترافیک می باشد، به المانهای زیبا و جذاب شهزی، به وضعیت بلند مرتبه سازی و رشدوگسترش فیزیکی بی حد و قواره شهر. به کدامین گناه شهروندان شریف این شهر باید در اسفناک ترین حالت شهروندی قرارگیرند. جناب اقای مهندس عزیز ایا تاکنون از فرعی علوم پزشکی که از بلوارمطهری منشعب و به بلوارارم وصل میشود تشریف برده اید؟ آنجا که کامیونهای حمل بتن آماده تپه ای بتنی به ارتفاع ۴۰ سانتیمتر دقیقا شبیه تپه سنگ نوردی درست کرده اند. حکایت یکی دومورد ضعف مدیریت شهری نیست حکایت صدهامعضل و مشکل است. تنها جای سالم خیابانهای سطح شهرکه احیانا قابل رانندگی هست دراختیاردست فروشان و خودروهای میوه فروشیست که خود را مالک بی اوعای کوچه و خیابان می دانند. جنابعالی فردی توانمندی ولی دربرهه ای شهردارشده اید که شهر غرق بحران است. بدرود