به گزارش عصر دنا؛ در حالی که سامانه سامد با هدف ایجاد ارتباط مستقیم میان مردم و مسئولان و تسهیل در پیگیری مشکلات شهروندان راهاندازی شده این روزها به نظر میرسد کارکرد اصلی خود را از دست داده و بیشتر به ابزاری تبلیغاتی برای نمایش پاسخگویی تبدیل شده است.
بر اساس گزارشهای مردمی در استان کهگیلویه و بویراحمد استاندار و برخی مدیران اجرایی با حضور در سامانه سامد وعدههایی برای حل مشکلات شهروندان دادهاند که تاکنون خیلی از این وعده ها عملی نشده است.
یکی از موارد تماس تلفنی یکی از شهروندان با شخص استاندار در بیش از یک ماه پیش بود که طی آن دو مشکل مهم مطرح شد؛ عدم آنتندهی در خیابان هجرتها در مرکز شهر و حضور بیضابطه خودروهای سیار و میوهفروش در بلوارهای اصلی که موجب ترافیک و بینظمی شدهاند.
استاندار در همان تماس وعده داد که ظرف یک هفته این دو مشکل حل خواهد شد.
اما با گذشت بیش از یک ماه نهتنها اقدامی صورت نگرفته بلکه هیچ پاسخ رسمی یا پیگیری مستندی نیز ارائه نشده است البته وعده پیگیری جاده روستای دلیرچ نیز از دیگر مواردی است که مدت زمان زیادی از وعده آسفالت آن گذشته ولی در گذر زمان و وعده های پشت هم گم شده است.
این در حالی است که تبلیغات گستردهای پیرامون حضور مدیران در سامانه سامد و پاسخگویی مستقیم به مردم انجام میشود؛ تبلیغاتی که به گفته بسیاری از شهروندان بیشتر جنبه نمایشی دارد تا حل واقعی مشکلات.
مردم میپرسند: اگر عالیترین مقام اجرایی استان پس از شنیدن مستقیم مشکلات اقدامی نمیکند چگونه میتوان از سایر مدیران انتظار داشت که وعدههایشان را عملی کنند؟
این روزها در میان مسئولان اجرایی استان «نهضت وعده» به راه افتاده است وعدههایی که پشت خط تلفن داده میشوند اما در میدان عمل اثری از آنها نیست.
سامانه سامد قرار بود صدای مردم باشد نه صدای وعدهها و اکنون وقت آن است که مسئولان به جای پاسخهای تلفنی و تبلیغاتی با اقدام عملی و مستند اعتماد عمومی را بازسازی کنند.