کد خبر: ۲۷۴۰۳
تاریخ انتشار:۱۰:۰۹ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس سازمان غذا و دارو در پیامی به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها با تأکید بر اهمیت پیشگیری از مسمومیت‌ها، نسبت به افزایش مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی، سوءمصرف مواد مخدر و نگهداری نادرست داروها و مواد شیمیایی هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایسنا:  دکتر سید حیدر محمدی در پیامی به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها اعلام کرد: مسمومیت مجموعه‌ای از علائم است که در اثر جذب مواد بیگانه از طریق راه‌های مختلف نظیر استنشاق، خوراک، تماس پوستی یا تزریق بروز می‌کند. متأسفانه سهل‌انگاری در نگهداری و حذف غیراصولی داروها و مواد شیمیایی در منزل، خطرات مسمومیت را افزایش می‌دهد، به‌ویژه برای گروه‌های حساس مانند کودکان و سالمندان.

وی افزود: شناخت الگوهای مسمومیت و داشتن اطلاعات کافی از نحوه نگهداری و مصرف صحیح داروها و مواد شیمیایی، در پیشگیری از وقوع مسمومیت نقش کلیدی دارد. همچنین سوءمصرف مواد مخدر، محرک‌ها و مصرف مشروبات الکلی آلوده به متانول به‌ویژه در مشروبات دست‌ساز، به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است و می‌تواند پیامدهای مرگبار به دنبال داشته باشد.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، در این پیام تأکید شده است که در صورت مشاهده علائم مسمومیت با الکل، مراجعه فوری به بیمارستان ضروری است. همچنین افرادی که در کنار فرد مسموم از مشروبات مشترک استفاده کرده‌اند، حتی بدون علامت باید فوراً به مراکز درمانی مراجعه کنند تا در زمان طلایی از بروز عوارض شدید جلوگیری شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان نسبت به مصرف هم‌زمان داروهای آرام‌بخش یا ضد درد با الکل نیز هشدار داد و یادآور شد که این ترکیب می‌تواند اثرات مخربی بر بدن داشته و خطر مسمومیت را افزایش دهد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.