تاریخ انتشار:۱۸:۴۷ - ۲۸ مهر ۱۴۰۳
در نشست شورای راهبردی تصادفات جاده ای مطرح شد
عصر دنا: محور پاتاوه به دهدشت از نقاط حادثه‌خیزی است که با وجود حوادث جاده‌ای مکرر اما هنوز برای ایمن‌سازی آن اقدام نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، یدالله رحمانی امروز در نشست شورای راهبردی تصادفات جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر برگزاری فصلی این جلسات گفت:در صورت نیاز باید در دفعات بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد احداث جاده با هدف کاهش تلفات را ضروری خواند و افزود :مسیر های احداثی پاتاوه به دهدشت و کمربندی یاسوج باعث افزایش۱۲ درصدی تلفات شده که این نواقصات به وزیر راه و شهرسازی کشور منتقل خواهد شد.

 

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی سوانح جاده ای گفت: در وقوع یک سانحه عواملی چون عامل انسان،خودرو و مسیر دخیل هستند که در استان ما علاوه بر مسیر های حادثه خیز و پر پیچ و خم و خودروهای ناایمن رانندگان نیز مسائل ایمنی را رعایت نمیکنند.

 

سردار کیقباد مصطفایی ضمن بیان عملکرد پلیس در دو بعد سلبی و ایجابی ابراز کرد: هوشمند سازی از عواملی است که نیاز به نیروی انسانی را کاهش می‌دهد در سایر شهرها پایش در همه ساعات شبانه روز به وسیله ابزار هوشمند صورت می‌گیرد که استان کهگیلویه و بویراحمد از آن محروم بوده و لازم است به آن رسیدگی شود‌.

 

وی افزود: نرخ وقوع تصادفات در کشور بر مقیاس یکصدهزار جمعیت است که آمار وقوع تصادف در کل کشور۱۴۴۷ بوده است و این امار برای استان کهگیلویه و بویراحمد دوهزار و۲۸ است.

 

مصطفایی استفاده از پایش های تصویری در محورهای درون و برون شهری را از ضروریات برشمرد و عنوان کرد:از مجموع ۸۶ نقطه حادثه خیز ۸ نقطه مرتفع شده و ۴ نقطه دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

جداسازی و چهار خطه نمودن محورها،ایمن سازی مسیر پاتاوه دهدشت.مساعدت در ایجاد پلیس راه مسیر اقلید به دژکرد و پاتاوه به دهدشت از دیگر درخواستهای مطرح شده توسط فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اتصال جاده لنده تراب به مسیر دهدشت پاتاوه گفت:اتصال این دو تقاطع خطر ناکی راایجاد میکند که نیازمند دقت است و باید اصلاح و به آن رسیدگی شود.

 

حمید رضا پیمانجو در رابطه با جاده پاتاوه دهدشت و معضلات موجود باید چاره اندیشی شود که تا ۶ ماه آینده این معضل برطرف شود.

 

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال گذشته۲۱ کشته در کمربندی داشتیم امسال۲ نفرولی باتوجه ب مستعد بودن این نقطه حادثه خیز هر لحظه ممکن است حادثه ای رخ دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: وعده تکمیل و تحویل ۳ ماهه گلوگاه تنگاری با موافقت ما همراه شد ولی ۹ ماه گذشته و مراحل تکمیل طی نشده و تحویل داده نشده است.

 

سرهنگ حسین دانایار تصریح کرد: عدم ظرفیت مسیر پاتاوه دهدشت برای تردد و تقاطح همسطح کنترل نشده ای که هنوز ب نتیجه نرسیده و وارد مسیر اصلی میشود معظل بزرگی است که نیاز به رسیدگی دارد.

 

وی اظهار کرد: در بحث افتتاح این محور باتوجه به در پیش بودن فصل زمستان و ترافیک قابل پیش بینی این مسیر

ظرفیت کافی برای تردد را نخواهد داشت.

 

دانایار خودروهای شوتی را از دیگر موارد سانحه ساز برشمرد و ابراز کرد: کنترل خودروهای شوتی نیازمند تمهیدات است چرا که این خودرو ها نه تنها جان خود بلکه جان سایر شهروندان را نیز به خطر می اندازند.

 

شهردار یاسوج با بیان اینکه پارکینگ های شهری در مرکز استان نداریم، افزود: چندین هکتار زمین سالهاست محصور شده خاکبرداری شده ولی استفاده ای برای مردم ندارد در حالی که قرار بود پارکینگ طبقاتی شود.

 

آشنا بیان کرد: بسیاری از ادارات با وجود ارباب رجوع فراوان اما پارکینگ ندارد کلینیک شهید مفتح،اداره امورمالیات،بانک ملی و..بحث جمعه بازارشهر یاسوج نمایی زشت از شهر است هم چنین خرده فروش و عمده فروش هایی که سد معبر میکنند از دیگر معضلات شهری است.

 

شهردار یاسوج در پاسخ به تصادفات شهری گفت:بلوارهای رجا،قرنی، هرمز پور مشکلاتی دارد که نبود فرهنگ رانندگی این مشکلات را افزایش داده است ک ۴۹ در صد این تصادفات و مسائل از همین رو است.

 

کیوان آشنا با بیان اینکه نقطه حادثه خیز وجود ندارد و انچه هست گره ترافیکی است ابراز کرد:عدم رعایت سرعت مجاز و تصادفات چیزی است که شخص خود باید کنترل کند.

عکاس: مرتضی مبشری 

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.