تاریخ انتشار:۱۶:۲۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳
عصر دنا: معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیامی درگذشت مادر شهیدان والامقام «پراهام» در کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت گفت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، در متن پیام سعید اوحدی آمده است: صلابت و شکیبایی مادران شهدای معزز که فرزندان خویش را در راه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی نثار کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان والامقام نیست. در ادامه این پیام آمده است: درگذشت بانوی ماجده و مومنه «حاجیه خانم ترصب اسلام معظم» مادر گرامی شهیدان معزز «عوض و نجیم پراهام» را به شما خانواده محترم تسلیت عرض می‌نمایم.

همچنین آورده شده است: از منظر ادب و ارادت به ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی و در جوار شهیدان قرین رحمت ربوبی گردند.

کهگیلویه و بویراحمد با ۳۳ هزار رزمنده، ۱۳ هزار نفر جانباز، بیش از هزار و ۸۰۰ نفر شهید و ۳۱۰ نفر آزاده در طول هشت سال دفاع مقدس استان نقش فعالی داشت، اما حماسه پدخندق تاریخی‌ترین حضور آنان در جبهه‌ها بوده است. ۵۶ شهید کهگیلویه و بویراحمدی زیر ۱۵ سال سن داشتند که حتی به سن تکلیف هم نرسیده بودند. از میان شهدای استان ۳۰۰ نفر سرباز، ۲۷۰ نفر پاسدار و هزار و ۲۳۰ شهید نیز بسیجی بودند. کوچکترین شهید استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ ساله و پیرترین آنان ۶۷ ساله بود. بیش از ۹۹ درصد شهدای کهگیلویه و بویراحمد در خط مقدم جبهه شهید شدند که ۶۰۰ نفر آنان دانش آموز و ۷۸ نفر دانشجو بودند.

دو خانواده در این استان سه تن از فرزندانشان و ۲۳ خانواده نیز دو تن از عزیزانشان را در دوران دفاع مقدس به انقلاب اسلامی و میهن تقدیم کردند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.