کد خبر: ۲۶۰۴۲
تاریخ انتشار:۱۷:۲۰ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: کتاب «حسن آقا» زندگی شهید حسن جهانیان از شهرستان بشرویه را روایت میکند که تا چند ماه دیگر به چاپ می‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

خبرنگاران جوان:  منصوره عسکری دشت بیاض، نویسنده حوزه دفاع مقدس در خراسان جنوبی گفت: کتاب حسن آقا نمایشنامه‌ای براساس زندگی شهید حسن جهانیان است که مدت شش ماه نگارش آن به طول انجامید.

وی افزود: حسن آقا فرمانده گروهان بود که در شهریورماه ۶۲ با خیل عظیم شهیدان همنوا شد و در جبهه فکه به شهادت رسید و پیکر پاکش تا ۲۹ آذرماه سال ۱۳۷۱ در منطقه جا ماند.

عسکری گفت: این شهید والا مقام که ارادت خاصی به امام رضا (ع) داشت به طوری که سالی چندین بار به زیارت حضرت می‌رفت و بخشی از محصولات کشاورزی خود را به آشپزخانه حضرت تقدیم می‌کرد، زیرا معتقد بود امام رضا (ع) به محصول و درآمدش برکت می‌دهد و زندگیش را مدیون امام رضا (ع) است.

این نویسنده بیان کرد: پس از بازگشت شهید به وطن، قسمتی از تربت مضجع شریف امام رضا (ع) و پارچه‌ای سبز به جای پیکرش در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

وی بیان کرد: این کتاب امسال در بنیاد حفظ اثار و ارزش‌های دفاع مقدس مورد تایید قرار گرفته و تا اواخر امسال به چاپ خواهد رسید.

برچسب ها: نویسنده ، دفاع مقدس ، کتاب
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی