کد خبر: ۲۵۹۷۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۴۴ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: مرتضوی در پایان، ضمن تأکید بر اهمیت بهینه مصرف انرژی، اظهار داشت: "با توجه به ارتباط مستقیم صنعت برق و تولید آن در نیروگاه‌های برق‌آبی با منابع آبی، صرفه‌جویی در مصرف برق، به حفظ منابع طبیعی و کاهش هزینه‌ها کمک شایانی خواهد کرد."
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 سید موسی مرتضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار عصر دنا، ضمن تشریح عملکرد این نیروگاه‌ها، بر نقش حیاتی آن‌ها در تأمین پایدار انرژی و پایداری شبکه برق تأکید کرد.

مدیر بهره‌برداری نیروگاه‌های برق‌آبی شهرستان دنا با اشاره به اینکه پنج نیروگاه برق‌آبی در شهرستان دنا به صورت زنجیره‌ای در امتداد رودخانه‌های سیسخت و کریک احداث شده‌اند، گفت: این نیروگاه‌ها با ظرفیت تولید ۱۶.۸ مگاوات ساعت، برق مورد نیاز شبکه ۲۰ کیلوولت شهرستان دنا و شبکه ۳۳ کیلوولت متصل به ایستگاه مختار را تأمین می‌کنند.

وی افزود: "نیروگاه‌های برق‌آبی شهرستان دنا در پایداری مطلوب شبکه برق و تأمین انرژی بخش‌های صنعت، خدمات و خانگی نقش بسزایی دارند. همچنین، با توجه به اینکه اکثر مردم منطقه به کشاورزی مشغول هستند، این نیروگاه‌ها با حمایت از این قشر زحمتکش، تعاملی سازنده با جامعه محلی برقرار کرده‌اند."

مرتضوی با بیان اینکه نیروگاه های برق آبی و شرکت توزیع برق شهرستان دنا، ارتباط کاری نزدیکی با یکدیگر دارند اضافه نمود که طبق هماهنگی های بعمل آمده در اجلاسیه اخیر شهدای والامقام شهرستان دنا، جهت پایداری شبکه برق و جلوگیری از افت ولتاژ، به میزان ۳/۵ (مگاوات ساعت) انرژی تحویل به شبکه برق سیسخت داشته است."

مرتضوی در پایان، ضمن تأکید بر اهمیت بهینه مصرف انرژی، اظهار داشت: "با توجه به ارتباط مستقیم صنعت برق و تولید آن در نیروگاه‌های برق‌آبی با منابع آبی، صرفه‌جویی در مصرف برق، به حفظ منابع طبیعی و کاهش هزینه‌ها کمک شایانی خواهد کرد."

نیروگاه‌های برق‌آبی شهرستان دنا که زیرمجموعه شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند، شامل پنج نیروگاه هستند که به‌صورت زنجیره‌ای در امتداد رودخانه‌های سیسخت و کریک احداث شده‌اند. این نیروگاه‌ها با ظرفیت تولید ۱۶/۸ مگاوات ساعت انرژی، مسئولیت تأمین انرژی شبکه ۲۰ کیلوولت شهرستان دنا و شبکه ۳۳ کیلوولت متصل به ایستگاه مختار را بر عهده دارند.

برق به‌عنوان مهم‌ترین منبع انرژی در دنیای مدرن، نقشی کلیدی در حفظ منابع طبیعی و کاهش هزینه‌ها از طریق صرفه‌جویی بهینه دارد. صنعت برق، به‌ویژه تولید آن از طریق نیروگاه‌های برق‌آبی، ارتباط مستقیم با مصرف آب در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی دارد. با افزایش جمعیت و توسعه زیرساخت‌ها، نیاز به انرژی افزایش یافته و مدیریت مصرف آب در سامانه‌های انرژی به امری ضروری و تأثیرگذار تبدیل شده است.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
دنا
|
Germany
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
احسنت بر مهندس سید موسی عزیز. دایی با وجودوم
ایلم تامرادی
|
Germany
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
اگر نیروگاه ها نباشند، برقی هم وجود ندارد
درود بر مهندس مرتضوی
رهیده
|
Germany
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
قبل از خوندن این مطلب یه جور دیگه درباره برق فکر میکردم
ممنون از زحماتتون
خسته نباشید
اطلاع رسانی خوبی بود
احمد. ر
|
Germany
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
زحمات را شما میکشید، سکه و تقدیر نامه جای دیگر داده میشود
کاش توجه بیشتری به این قشر متخصص شود
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
باید در مصرف برق نهایت صرفه جویی انجام شود. قدردان زحمات عزیزانمان در صنعت برق و در این شرایط خاص هستیم.
توکلی علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
بسیار جالب بود. تا الان اطلاعی نداشتیم که نیروگاه برق در استان داریم. باید این صنعت مورد حمایت قرار گیرد تا مشکل قطعی برق کمتر شود.
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
یعنی یه عکس درست تری نبی ؟
اون دفتر حضور غیاب و زونکن ها بایگانی با پستی که براش نوشتین جور در نمیاد
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
کجون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی