کد خبر: ۲۵۶۱۰
تاریخ انتشار:۲۱:۱۶ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
عصر دنا: رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان با توصیه خویش مراقبتی به شهروندان این استان از آنان خواست که برای گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران و سوءاستفاده‌کنندگان مالی در حفظ اسناد و مدارک شخصی خود دقت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: سرهنگ حسین ترکیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باید مراقب بود که اسناد شخصی همانند شناسنامه، کارت ملی، دسته چک و کارت بانکی و دیگر مدارک در اختیار افراد ناشناس و نامطمئن قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه رعایت این نکات از تشکیل بسیاری از پرونده‌های پلیسی و قضایی جلوگیری می‌کند گفت: این در حالیست که بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های جعل در سراسر کشور کشف و مجرمان آن دستگیر و برای اجرای مجازات تحویل دستگاه‌های قضایی می‌شوند.

رییس پلیس آگاهی اصفهان تاکید کرد: افراد همچنین باید نقل و انتقال، معاملات و قراردادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام دهند و به ثبت برسانند تا از احتمال دخل و تصرف جاعلان و کلاهبرداری در آن جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: همچنین باید از قرار دادن اصل و یا حتی فتوکپی مدارک شناسایی بمنظور دریافت تسهیلات، ثبت شرکت و مواردی از این قبیل در اختیار افراد خودداری شود.

سرهنگ ترکیان یادآور شد: شهروندان باید در زمان تنظیم وکالت، از مفاد وکالت نامه اطلاع کافی داشته باشند.

وی افزود: همچنین شهروندان و صاحبان صنوف باید قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شوند و فقط با دیدن یک رسید معمولی اقدام به تحویل دادن کالا نکنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی