کد خبر: ۲۵۰۸۲
تاریخ انتشار:۱۵:۱۹ - ۲۷ تير ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مشهد یکی از پرطرف‌دارترین شهرهای مذهبی ایرانیان است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان سفر به مشهد باید به آن توجه کنید، نحوه گشت‌وگذار در این شهر است. اگر با وسیله حمل‌ونقل شخصی خود به این شهر سفر کنید که نیازی به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی ندارید؛ درغیراین‌صورت، لازم است از وسایلی نظیر تاکسی، اتوبوس یا مترو استفاده کنید.

مترو یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین شیوه‌های حمل‌ونقل در مشهد است. اگر می‌خواهید بدانید با استفاده از مترو از چه جاذبه‌هایی در مشهد می‌توانید بازدید کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

آشنایی کلی با مترو مشهد

مترو شهر مشهد ۴ خط دارد که دوتا از آن‌ها فعال و دوتای دیگر در حال احداث و بهره‌وری هستند. در ادامه این ۴ خط را به اختصار معرفی می­کنیم:

خط ۱: بر روی نقشه با رنگ سبز به‌نمایش‌درآمده است. ۲۴ ایستگاه دارد و طول آن به ۲۴ کیلومتر می‌رسد. از غرب تا جنوب شرقی مشهد کشیده شده است.

خط ۲: بر روی نقشه با رنگ آبی به‌نمایش‌درآمده است. ۱۳ ایستگاه دارد. طول آن به ۱۴٫۵ کیلومتر می‌رسد و از شمال شرقی تا جنوب غربی مشهد کشیده شده ‌است.

خط ۳: با رنگ قرمز بر روی نقشه نشان داده می‌شود. از شمال غربی تا جنوب مشهد کشیده می‌شود. ۲۴ ایستگاه دارد. ۲۸٫۵ کیلومتر طول دارد.

خط ۴: با رنگ نارنجی بر روی نقشه به‌نمایش‌درآمده است. اش شمال شرقی تا جنوب شرقی کشیده شده‌ است. ۱۵ ایستگاه و ۱۷٫۵ کیلومتر طول دارد.

نکته: خط ۳ و ۴ مترو مشهد هنوز به طور کامل به بهره‌وری نرسیده است.

C:\Users\meysam\Desktop\mashhad_metro.jpg

در ادامه با ایستگاه‌های نزدیک به جاذبه‌های گردشگری مشهد آشنا می‌شویم.

ایستگاه پروین اعتصامی و غدیر برای باغ گیاه‌شناسی

اگر قصد دارید از جاذبه‌های متفاوت شهر مشهد نظیر باغ گیاه‌شناسی دیدن کنید و به همین دلیل به سراغ خرید اینترنتی بلیط قطار رفته‌اید، می‌توانید از خط یک مترو (خط سبزرنگ) استفاده کنید. خودتان را به ایستگاه‌های پروین اعتصامی یا غدیر برسانید و با ۸۰۰ متر پیاده‌روی به این باغ برسید.

ایستگاه شریعتی و پارک کوه سنگی

اگر می‌خواهید کمی از شهر مشهد فاصله بگیرید و مدتی از سفر خود را در آب‌وهوای خوبِ طبیعتِ اطراف این شهر سپری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به پارک کوه سنگی بروید. برای دسترسی به این پارک باید در ایستگاه شریعتی از قطار پیاده شوید. باقی مسیر را باید با استفاده از تاکسی و اتوبوس طی کنید تا به کوه سنگی برسید.

با استفاده از ایستگاه متروی شریعتی می‌توانید به دیدن یکی از قدیمی‌ترین سینماهای شهر مشهد یعنی سینما آفریقا نیز بروید. اگر هم می‌خواهید در یکی از مراکز خرید جذاب مشهد بازارگردی کنید، با استفاده از ایستگاه شریعتی به مرکز خرید زیست خاور بروید.

ایستگاه خیام و جاذبه‌های نزدیک به آن

اگر قصد دارید سفری جذاب به مشهد داشته باشید و به همین دلیل قطار فدک را به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل خود انتخاب کردید، با استفاده از متروی این شهر می‌توانید به دیدن جاذبه‌های مختلفی نظیر مجتمع الماس شرق، پارک علمی پروفسور بازیما، برج پرواز صبا، شهربازی بزرگ سپاد و پارک ساحلی آفتاب بروید.

برای دسترسی به این جاذبه­ها تنها کافی‌ست که از ایستگاه متروی خیام از قطار پیاده شوید و با استفاده از تاکسی خودتان را به منطقه گردشگری سپاد برسانید.

ایستگاه وکیل آباد و باغ وکیل آباد

یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر مشهد باغ وکیل آباد است. در این باغ یک شهربازی و باغ وحش وجود دارد. اگر با کودک خود به شهر مشهد سفر می‌کنید، می‌توانید در ایستگاه وکیل آباد مترو مشهد از قطار پیاده شوید و با کمی پیاده‌روی خودتان را به این مجموعه جذاب برسانید.

C:\Users\meysam\Desktop\Vakil-Abad-Park-Mashhad.jpg

متروی هفت‌تیر و بام مشهد و مرکز خرید نزدیک به آن

اگر دوست دارید در بلندترین مکان شهر مشهد قرار بگیرید و زیر پای خود زیبایی‌های این شهر را تماشا کنید، باید در متروی هفت‌تیر مشهد از قطار پیاده شوید و با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی خودتان را به بام مشهد برسانید.

در نزدیکی این ایستگاه یکی از مهم‌ترین مراکز خرید مشهد یعنی مجتمع تفریحی و تجاری آرمیتاژ قرار دارد. فاصله این مجتمع تا مترو یک کیلومتر است. در این مجتمع انواعی از بخش‌های مختلفی ازجمله موارد زیر وجود دارد:

  • هایپر مارکت
  • کافی‌شاپ
  • فوت کرد
  • سالن بولینگ
  • سالن بازی‌های کامپیوتری
  • شهربازی شهر مشاغل کارالند
  • پردیس سینمایی
  • روف‌گاردن

ایستگاه مترو پارک ملت

اگر دوست دارید در زمان سفر به شهر مشهد هیجان و آدرنالین را تجربه کنید، باید به پارک ملت این شهر بروید. برای دسترسی به این پارک با مترو، باید از ایستگاه مترو پارک ملت استفاده کنید. در این پارک انواعی از وسایل بازی و رستوران وجود دارد.

ایستگاه متروی بسیج

زائران حرم امام رضا از شهرهای مختلفی نظیر کرمان با خرید بلیط قطار کرمان مشهد راهی این شهر می‌شوند تا حرم امام رضا را زیارت کنند. شما نیز می­توانید با استفاده از قطار، اتوبوس یا هواپیما از شهر محل سکونتتان به مشهد سفر کنید. اگر فاصله هتلتان به حرم زیاد است، می‌توانید با استفاده از ایستگاه متروی بسیج به‌راحتی خودتان را به حرم امام رضا برسانید. بعد از خارج شدن از این ایستگاه با کمی پیاده‌روی به باب‌الرضا می‌رسید.

ایستگاه مترو شهدا و آرامگاه نادرشاه افشار

علاقه‌مندان به تاریخ و آثار تاریخی می‌توانند در زمان سفر به شهر مشهد به دیدن آرامگاه نادرشاه و موزه نادری بروند. اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن با کمترین هزینه خودتان را به این آرامگاه برسانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از ایستگاه متروی شهدای این شهر استفاده کنید.

ایستگاه شهریور و حرم امام رضا

اگر فاصلة هتل شما تا حرم امام رضا آن‌قدر زیاد است که باید با وسایل نقلیه خودتان را به حرم برسانید بهترین راه برای شما استفاده از مترو است. یکی دیگر از ایستگاه‌های مترویِ نزدیک به حرم، ایستگاه ۱۷ شهریور است. با استفاده از این ایستگاه علاوه بر دسترسی آسان به حرم امام رضا می‌توانید از مراکز خریدی نظیر بازار سنتی رضا و همچنین مجتمع تجاری آسمان نیز استفاده کنید.

اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید، بازار رضای مشهد مکان مناسبی برای شما است. همچنین برای خرید انواع لباس‌های مختلف می‌توانید به مجتمع تجاری آسمان بروید.

سخن آخر

شهر مشهد یکی از جذاب‌ترین شهرهای مذهبی در ایران است. این شهر یکی از شهرهای شلوغ کشور نیز به‌حساب می‌آید. برای این‌که بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به جاذبه‌های گردشگری این شهر دسترسی داشته باشید و هزینه کمی را بابت حمل‌ونقل بپردازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از متروی مشهد استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم جاذبه‌های گردشگری نظیر نزدیک به ایستگاه‌های مترو این شهر را معرفی کنیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی