کد خبر: ۲۴۷۰۶
تاریخ انتشار:۲۱:۴۴ - ۰۲ تير ۱۴۰۳
عصر دنا: مرد تبهکار که در شهر پرسه‌ می‌زد و وانمود می‌کرد پلیس است، با این شگرد از شهروندان اخاذی و سرقت می‌کرد. هرچند او توانست با این ترفند چندین نفر را سرکیسه کند اما سرانجام توسط مأموران واقعی دستگیر شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا به نقل از حادثه24، مرد تبهکار که در شهر پرسه‌ می‌زد و وانمود می‌کرد پلیس است، با این شگرد از شهروندان اخاذی و سرقت می‌کرد. هرچند او توانست با این ترفند چندین نفر را سرکیسه کند اما سرانجام توسط مأموران واقعی دستگیر شد.

تحقیقات پلیس مشهد برای دستگیری این مأمور قلابی از چند روز قبل آغاز شد. مأموران به اطلاعاتی دست پیدا کرده بودند که نشان می‌داد مردی با معرفی خود به‌عنوان مأمور پلیس و مأمور امنیتی از شهروندان اخاذی می‌کند. او بیشتر طعمه‌هایش را در بلوار خیام و خیابان‌های اطراف آنجا به دام می‌انداخت. او که معمولا سوار بر یک پراید سفید‌رنگ بود، راه طعمه‌هایش را سد می‌کرد و در شرایطی که بیسیم و دستبند و... همراه داشت ادعا می‌کرد که مأمور امنیتی است. او با این شیوه شروع به بازرسی شخص مورد نظر می‌کرد و در نهایت یا وسایل باارزش او را سرقت می‌کرد یا اینکه با تهدید به دستگیری کاری می‌کرد فرد مورد نظر از ترس، پول یا وسایل باارزشی که همراه داشت را به او بدهد. بعد از ثبت چند گزارش مشابه، مشخصات این مأمور قلابی در اختیار واحدهای گشت پلیس قرار گرفت و تلاش‌ها برای دستگیری او آغاز شد. تجسس‌های افسران پلیس چند روزی ادامه داشت تا اینکه سرانجام آنها موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از محله‌های مشهد شناسایی و در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کنند. سرهنگ محمد چراغ، جانشین فرمانده انتظامی مشهد در این‌باره گفت: به‌دنبال این گزارش چند فقره اخاذی از شهروندان، توسط جوانی مامورنما با یک دستگاه سواری پراید سفید رنگ در محدوده بلوار خیام، موسوی قوچانی پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. او ادامه داد:‌ تیم رسیدگی‌کننده پرونده پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاه با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و ضمن دستگیری او در بازرسی از خودروی پراید یک دستگاه بیسیم، یک رشته دستبند فلزی، 2قوطی افشانه فلفلی، یک دستگاه شوکر، 2قبضه چاقو، یک عدد چراغ قوه، یک برگ حکم، چند کارت شناسایی تقلبی و 43گرم مواد‌مخدر از نوع شیره تریاک کشف کردند. به‌گفته سرهنگ چراغ، متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به 6فقره اخاذی از شهروندان اعتراف کرد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی