تاریخ انتشار:۰۹:۳۳ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی اسناد و مدارک مربوط به شهدای فرهنگی و دانش آموز، جانبازان و ایثارگران فرهنگی استان ضرورت دارد جمع آوری، تدوین و مستندسازی شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:
ضرورت جمع آوری ، تدوین و مستندسازی تمامی اسناد و مدارک مربوط به شهدای فرهنگی و دانش آموز و ایثارگران فرهنگی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی اسناد و مدارک مربوط به شهدای فرهنگی و دانش آموز، جانبازان و ایثارگران فرهنگی استان ضرورت دارد جمع آوری، تدوین و مستندسازی شود.
به گزارش .........محمد جمالی ، در نشستی مشترک با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد ،که با محوریت ثبت و ضبط تاریخ شفاهی خاطرات شهدای فرهنگی و دانش آموز ، جانبازان و ایثارگران فرهنگی استان برگزار شد با تاکید بر این مهم افزود: فرهنگیان و دانش آموزان شهید،جانباز و ایثارگر این استان نقش برجسته ای در دفاع از مرزهای میهن اسلامی داشته اند،که ضرورت دارد برای حفظ و انتقال ارزش های والای آنان و فرهنگ دفاع مقدس به نسل های امروزی و آینده، جمع آوری، تدوین و مستندسازی شوند.
وی با ارائه آمارهای مربوط به سهم فرهنگیان و دانش آموزان استان در دفاع مقدس گفت: ۱۰۴معلم شهید، ۴۴۶ دانش آموز شهید، ۵ هزار و ۶۰۰ رزمنده فرهنگی، بیش از هزار و ۲۰۰ جانباز و ۳۱ آزاده سرافراز، هدیه جامعه فرهنگیان استان به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.
جمالی ،از جمع آوری و انتشار وصیت نامه ۹۰ شهید فرهنگی و ۲۰۰ شهید دانش آموز استان خبر داد و گفت:تلاش می شود تا در اسرع وقت تمامی اسناد ،مدارک،خاطره و وصیت نامه شهدا فرهنگی و دانش آموز و همچنین تاریخ شفاهی جانبازان، ایثارگران و آزادگان و رزمندگان فرهنگی سرافراز استان جمع آوری و در اختیار اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قرار گیرد.
وی،همچنین از تشکیل کمیته ها و جلسات مختلف به همین منظور در اداره کل و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق خبر داد و افزود: هدف از تشکیل این کمیته ها و جلسات جمع آوری خاطرات فرهنگیان و دانش آموزان شهید،جانبازان ،ایثارگران،آزادگان و تمامی رزمندگان فرهنگی و دانش آموز استان در دفاع مقدس و احصاء اماکن و فضاهای آموزشی درگیر با جنگ، جمع آوری اسناد و مکاتبات اداری آنها در دوران دفاع مقدس است.
مدیر کل حفظ اًثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان هم با تاکید بر لزوم احیا و ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت در میان فرهنگیان و دانش آموزان گفت: نقش آموزش و پرورش در انتقال میراث دفاع مقدس به نسل های آینده و دانش آموزان بسیار حساس است و همه باید در تدوین، ضبط و ثبت رشادت ها، ایثارگری ها و آثار و خاطرات مربوط به حوزه آموزش و پرورش در دفاع مقدس کمک کنند به این دلیل که جمع آوری، انتقال میراث فرهنگی و آثار دفاع مقدس بسیار مهم و ضروری است.
سرهنگ‌ سلطان خواست خدایی،افزود:باید تلاش شود بیش از پیش تمامی اسناد در عرصه ی اعزام، کمک های آموزش و پرورش،مجتمع های آموزشی رزمندگان در ایام دفاع مقدس، ستاد پشتیبانی جنگ آموزش و پرورش خاطرات شهدا، آزادگان، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران دانش آموز و فرهنگی و مکاتبات اداری آموزش و پرورش در زمینه دفاع مقدس جمع آوری و طبقه بندی شود.
وی،با بیان اینکه شهدا،جانبازان، آزادگان و ایثارگران معزز دانش آموز و فرهنگی استان حق بزرگی برگردن دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت دارند،گفت:حفظ، ترویج، تعمیق و اشاعه دستاوردها و ارزشهای والای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مهم ترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت استان است و امیدواریم که این حرکت بیش از پیش موجب تبلیغ و ترویج مکتب ایثار و شهادت در جامعه بویژه در بین نسل جوان و آینده ساز انقلاب شود.
خواست خدایی،با اشاره به اینکه این آمادگی را داریم تا با تعامل، هم فکری با آموزش و پرورش استان اسناد و مدارک شهدا در سامانه سجا بارگذاری شود،افزود:پس از جمع آوری اسناد ،مدارک و مستندات لازم ،به‌صورت یک دایره المعارف تدوین ،چاپ و انتشار داده می شوند تا نسل های امروز ،آیندگان، پژوهشگران،نویسندگان و محققان عرصه دفاع مقدس و فعالان ایثار و شهادت برای آشنا شدن با شهدا ،جانبازان ،ایثارگران و آزادگان فرهنگی و دانش آموز این استان و رشادت ها و از خودگذشتگی های آنان به خوبی به این مدارک دسترسی داشته باشند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
بدترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی