تاریخ انتشار:۱۶:۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: عدم همکاری برخی بانک‌ها در کهگیلویه وبویراحمد موجب شده برخی از زوج‌ها نزدیک به یکسال در نوبت وام ازدواج باشند و همین امر کام آنها را تلخ کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، ۱۱ ماهی است که در نوبت وام ازدواج است تا زندگی مشترکش را با هزاران امید و آرزو شروع کند اما تاخیر در پرداخت وام ازدواج کامش را برای تشکیل یک زندگی مشترک تلخ کرده است.تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج نه تنها کام فریبا و نامزدش که تیرماه سال گذشته عقد کردند را تلخ کرده بلکه این وضعیت دو هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی است که در صف وام ازدواج چشم انتظار مساعدت سیستم بانکی کهگیلویه وبویراحمد هستند.علی‌رغم تاکید رئیس جمهور مبنی بر اینکه نوبتی های وام ازدواج در شهریور ماه ۱۴۰۲ به صفر برسند و کسی در نوبت وام ازدواج نباشند، اما در کهگیلویه وبویراحمد اینگونه نبوده و بسیاری از آنها یکسالی است که تشکیل بنای زندگی مشترک را بر چند میلیون وام ازدواج نهاده اند.پرداخت وام ازدواج در کهگیلویه وبویراحمد مطلوب نیست و همین باعث شده در سطح کشور جایگاه خوبی نداشته باشیم موضوعی که حتی خود متولیان در ورزش و جوانان به آن اذغان کرده‌اند.معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات ازدواج جزء چهار استان آخر هستیم، گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی تسهیلات ازدواج بودند که ۸ هزار و ۸۴۹ فقره وام ازدواج پرداخت شد که ۷۷ درصد متقاضیان تسهیلات دریافت کرده‌اند.عبدالحسینی با بیان میانگین کشوری پرداخت تسهیلات ازدواج ۸۵ درصد است، افزود: نداشتن ضامن عمده مشکلات زوج‌هایی که در صف هستند است ضمن اینکه همکاری برخی بانک‌ها نسبت به گذشته کمتر شده و همین عامل تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج است.

در همین خصوص معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت تسریع پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: به رغم اقدامات صورت گرفته در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج، اما در پایان سال گذشته سه هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج بودند که برخی از آنها حتی بیش از شش ماه در نوبت بودند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.