تاریخ انتشار:۱۴:۵۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود ۳۰ تن گیاه دارویی پارسال از مراتع و رویشگاه‌های این استان برداشت شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، سعید جاویدبخت با بیان اینکه عمده کار‌های منابع طبیعی به صورت مشارکتی است، افزود: احیای مراتع نیاز به مشارکت کامل مرتع‌داران دارد و اداره منابع طبیعی با تأمین نهاده‌های لازم شامل بذر و نشا با همکاری مرتع داران به احیای مرتع اقدام می کند.
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مردم هستند که باید با قرق مرتع و نگهداری از گونه‌های کاشته شده در جهت توسعه این گونه‌ها قدم بردارد.
جاویدبخت تصریح کرد: در زمینه احیا و توسعه رویشگاه گیاهان دارویی در سال گذشته سه هزار و ۱۸۵ هکتار با مشارکت بهره‌برداران استان انجام شد.
وی ادامه داد: این میزان عملیات بهره‌برداری در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، چرام و لنده بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:طی سال گذشته ۱۱طرح مصوب بهره‌برداران گیاهان دارویی در استان داشته‌ایم که این طرح‌ها حدود ۱۴هزار هکتار را پوشش می‌دهند.
جاویدبخت تاکید کرد: بهره برداران گیاهان «آنغوزه»، «باریجه» و «کرفس کوهی» را احیا می‌کنند.
وی اظهارکرد: در سال گذشته ۲۹هزار و ۸۷ کیلوگرم گیاه دارویی از مراتع و رویشگاه‌های استان در قالب قرارداد و طرح بهره‌برداری برداشت شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزش اقتصادی این میزان گیاه دارویی ۳۲ میلیارد و ۸۲۷ میلیون و ۶۰۰هزار تومان بود.
جاویدبخت افزود: بازار مصرف این گیاهان دارویی کشور‌های هندوستان، امارات متحده عربی، چین و اروپا بوده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
بدترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی