تاریخ انتشار:۰۲:۰۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا گزارش می دهد؛
عصر دنا: نخستین اجلاسیه ۳۴ شهید دانشجو معلم باحضور مسئولین کشوری،استانی و جمعی از خانواده شهدا و اقشار مختلف در یاسوج برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه عصر دنا، نخستین اجلاسیه ۳۴ شهید دانشجو معلم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و برخی از خانواده معطم شهدا، دانشگاهیان و سایر اقشار در سالن شهید ایزدپناه دانشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد. 

 

در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه فرهنگیان یاسوج ضمن تبریک دهه کرامت گفت:معلمی شغل انبیاء الهی است چراکه وظیفه تربیت برعهده اوست وآموزش و تربیت یک انسان وظیفه ای بس سنگین است که برای عمل به این وظیفه باید ایثار کرد وایثارگر بود که در بالاترین مرتبه ایثار شهدا قرار دارند.

سلیمان حسینی نیک در ادامه افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب :"ثقل و مرکز تربیت معلم ها دانشگاه فرهنگیان است" و فرایند تربیت واموزش با الگوسازی یا با اموزش یک محتوا صورت میگیرد.

وی بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه در بعد آموزش با روش الگوسازی توانستند با مصاحبه با خانواده های شهدا مستندی تهیه کنند که بیانگر ویژگی های اخلاقی، خلق وخو و دیگر صفات شهداست.

حسنی نیک یاداورشد: در بحث آموزش محتوایی نیز دانشجو معلمان این دانشگاه محتواهایی شامل وصایای شهدا راجمع اوری و به تبیین،تحلیل و تفسیر علمی انها پرداخته اند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد:درکلام مقام معظم رهبری چنین بیان شده که معلم زمانی اثرگزار است که تمدن ساز باشد.و شهدا تمدن سازی میکنند.
وی ضمن بیان اینکه اعتراضات دانشجویان درغرب نشات گرفته از مسیر شهداست افزود:شهید الگوی تمدن سازی است و اکنون جنگ،جنگ نرم است وسربازان این جنگ نرم اقشاراگاه جامعه و دانشجو معلمان هستند و باید مجهز به ابزار جنگ نرم باشند.

وی ضمن تشکر از افرادی که این مراسم راتدارک دیده بودند عنوان کرد: برگزاری این اجلاسیه تنها برای یاد کردن شهدا نیست بلکه هدف دریافت و اجرای پیام شهداست که آن پایداری در مسیر حق است.

خروش اشکها در سالن شهید ایزدپناه

در ادامه مراسم تئاتر نمایشی به همکاری جمعی از دانشجویان این دانشگاه از ماجرای تولد تا شهادت شهید دانشجومعلم شهید سید شجاعت عوض زاده اجراشد ماجرای تغییر نام شهید از جابر به شجاعت و نجات جانش تا جلب رضایت مادر برای اعزام به جبهه حق.
ماجرای حزن انگیز جوانی که حسرت دامادی اش را بر دل مادر گذاشت و مادری که از فراق فرزندش خواب از چشمانش کوچ کرده بود..
ماجرای دل کندن از دنیا و اسمانی شدن جوان رشیدی که نذر سیدالشهدا بوده..تمام این صحنه ها شاهد بودند اشکهایی که روان شد از چشم حاظرین و شانه هایی که بیصدا میلرزید تا قیام حضار به احترام شهید گرانقدر..
این نمایش با برنامه ریزی یکساله ۷۸۰ دانشجو به کارگردانی صالح زینی پور اجرا شد.


پرچم متبرک ضریح امام رضا(ع) در اجلاسیه شهدا

به گزارش عصر دنا درادامه مراسم پرچم متبرک ضریح امام رضا(ع) دربین حاظرین گردانده شد و افراد در صفوف ایستاده در انتظار لمس پرچم مبارک اشک میریختند.

در پایان مراسم از تألیفات ۳۴ کتاب دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان یاسوج رونمایی شد.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
بدترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی