تاریخ انتشار:۱۶:۲۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: با هدف بررسی وضعیت بهداشتی و تصمیم‌گیری برای رفع مشکلات موجود امام جمعه کهگیلویه بامداد امروز برخی از مدیران را با خود همراه کرد تا در بازدید سرزده از کشتارگاه نحوه خدمات‌رسانی در این واحد را ارزیابی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصردنا، با هدف بررسی وضعیت بهداشتی و تصمیم‌گیری برای رفع مشکلات موجود امام جمعه بامداد امروز برخی از مدیران را با خود همراه کرد تا در بازدید سرزده از کشتارگاه نحوه خدمات‌رسانی در این واحد را ارزیابی کنند.

ساعت 6 صبح امروز حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با همراهی دادستان شهرستان، رئیس شبکه دامپزشکی، رئیس محیط زیست،رئیس شبکه بهداشت و درمان و شهردار روانه کشتارگاه مشترک کهگیلویه و چرام شدند.

در این برنامه یک ساعته ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف کشتارگاه نحوه ذبح دام و وضعیت بهداشتی و سلامت بررسی شد.

بهداشت کشتارگاه ؛دغدغه بامدادی امام جمعه کهگیلویه/بازدید سرزده برای بررسی سلامت کشتار دام

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در راستای رفع مشکلات کشتارگاه یادآور شد: بازدیدهای متعددی پیش از این داشتیم و هر بار بخشی از مشکلات گوشزد می‌شد که با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به حمدالله برطرف شده است.

امام جمعه کهگیلویه افزود: با این حال همچنان نواقصی وجود دارد که امیدواریم متولیان امر برای رفع آن تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

خسرو دیدار در حاشیه بازدید گفت: کشتارگاه دهدشت و چرام با اشاره به مشکلات کشتارگاه بیان کرد: با تلاش شهرداری بخشی از مشکلات با صرف هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و 200 مییلون ریال برطرف شده است.

بهداشت کشتارگاه ؛دغدغه بامدادی امام جمعه کهگیلویه/بازدید سرزده برای بررسی سلامت کشتار دام
شهردار دهدشت به نواقص فعلی کشتارگاه را جزئی خواند و با بیان اینکه طی یک ماه آینده این مشکلات جزئی برطرف خواهد شد خواستار جلوگیری از کشتار غیرمجاز در شهرستان شد.

روح‌الله عزیزی با اشاره به صدور اخطاریه‌های متعدد از سوی محیط زیست شهرستان و استان و همچنین طرح شکایت علیه شهرداری به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی بیان کرد: اقدامات قابل توجهی در کشتارگاه محلی دهدشت انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه مشکلات اصلی را مربوط به دفع غیراصولی فاضلاب و پسماندهای ناشی از کشتار دام دانست و تصریح کرد: پیش از این، ضایعات در مخازن سپتیک تانک به شیوه‌ای نامناسب دفن می‌شدند که این امر خطر آلودگی منابع آب زیرزمینی و بروز مشکلات بهداشتی را به همراه داشت.

وی با اشاره به اجرای اقدامات اصلاحی در کشتارگاه افزود:یک چاه جاذب بی‌هوازی با استفاده از آهک ساخته شده است که به بهبود فرآیند تصفیه فاضلاب کمک می‌کند.

عزیزی این روش را موجب کاهش بار آلودگی دانست و گفت: همچنین این مهم به کاهش بوی نامطبوع ناشی از فاضلاب کمک می‌کند.

وی اذعان داشت: هنوز برخی از کارهای جزئی برای رسیدن به استانداردهای مورد اقدام که شامل بهبود سیستم‌های جمع‌آوری و دفع پسماند و تقویت زیرساخت‌های مربوط به مدیریت زباله‌های خطرناک است، باقی مانده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
بدترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی