تاریخ انتشار:۱۴:۲۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
عصر دنا: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام از شناسایی قصاب متخلف که اقدام به کشتار غیر مجاز دام و جعل مهر دامپزشکی نموده بود، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا، امیر احمدی‌مطلق بیان کرد: در راستای انجام نظارت‌های مستمر بهداشتی بر مراکز عرضه شهرستان،  اکیپ نظارت دامپزشکی چرام در بازدید از یک واحد قصابی، موفق به کشف یک لاشه گوسفندی که به صورت غیر مجاز و خارج از چرخه نظارت دامپزشکی کشتار و با مهر جعلی دامپزشکی نیز ممهور شده بود، گردید.

وی تصریح کرد:  پس از تکمیل پرونده،  قصاب متخلف به مرجع قضایی معرفی گردید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام  با بیان اینکه کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه معمولا در دام‌های بیمار و ناسالم و در محل‌هایی بدون داشتن شرایط بهداشتی لازم انجام می‌گردد، اظهار کرد:  این اقدامات غیرقانونی، مخاطرات بهداشتی فراوانی از جمله ابتلا به بیماریهای مشترک بین انسان و دام مانند تب کریمه کنگو و تب مالت را برای مصرف کننده در پی خواهد داشت.
احمدی‌مطلق گفت: در کشتارگاه، دام قبل، حین  و پس از کشتار توسط بازرس بهداشتی مستقر در کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار می گیرد.

وی افزود: پس از حذف آلایش و لاشه‌های آلوده و بیمار، لاشه.های سالم با نصب لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی و طی دوره پیش سرد در کشتارگاه با رعایت زنجیره سرد در مراکز و قصابی‌ها توزیع می‌گردد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام، از همشهریان درخواست نمود که کلیه فرآورده‌های دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۵۱۲ به دامپزشکی  اطلاع دهند.

 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
بدترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی