کد خبر: ۲۲۵۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۲:۳۰ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
عصر دنا: یک قلاده پلنگ ایرانی به گله یک دامدار از اهالی روستای امام زاده محمود در جوار تنگ پیرزال حمله ور شده و چهار راس گوسفند و یک مادیون آبستن سرجمع به ارزش بیش از ۱۰۰میلیون تومان را تلف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش خبرنگار عصر دنا، یک قلاده پلنگ ایرانی که زیستگاه او در مناطقی از کوه شهنیر و کوه سیاه تنگ پیرزال شهرستان چرام واقع شده و اخیرا توسط یک شهروند در تنگ باستانی تفریحی پیرزال تصویری هم از اون ثبت شده بود.

بر اساس گزارش ها، این پلنگ به گله یک دامدار از اهالی روستای امام زاده محمود در جوار تنگ پیرزال حمله ور شده و چهار راس گوسفند و یک مادیون آبستن سرجمع به ارزش بیش از ۱۰۰میلیون تومان را تلف کرد.

سیدجواد هادی اصل فعال محیط زیست هم استانی و کارشناس پلنگ که چند سالی در این منطقه برای حفاظت از این گونه حیات وحش ارزشمند کارفرهنگی انجام داده ، با حضور در منطقه و تهیه فیلم و عکس عنوان کرد: این دامدار در دو سال گذشته با آموزش هایی که توسط تیم ما دیده و تعهدات دوستانه که در قبال ما و طبیعت داشته در حفظ و نگهداری طبیعت از جمله پلنگ تلاش زیادی نموده و حاصل تلاش او باعث شد مردم عادی در روز روشن در یک فضای تفریحی و شلوغ از نزدیک پلنگ را مشاهده کنند.

این فعال محیط زیست عنوان کرد: با فعالیت های آموزشی و فرهنگی که صورت گرفت طی یک سال گذشته پلنگ خسارات محدودی به دامداران منطقه وارد کرده بود ولی روز گذشته به خاطر عدم رعایت همان آموزشها این خسارت سنگین بوده و پلنگ یک اسب و مادیون و پنج راس گوسفند متعلق به دامدار مذکور را مورد حمله قرار داد که مادیون و چهارگوسفند تلف شدند.

وی افزود: این دامدار در حالی که مسلح نیز بود و در صحنه، پلنگ به فاصله دو متری او دیده شد ولی اقدام به کشتن این حیوان نکرد و این خسارت سنگین را به جان خرید ، از آنجا که دولت و بیمه ها برای پرداخت خسارت دامداران اقدامات موثری پیش بینی نکرده اند و اغلب پرداخت ها توسط بیمه ها ناچیز یا هیچی نبوده لذا ما تلاش می کنیم از راه های دیگر به این عزیزان کمک هایی انجام دهیم به پاس حمایت از محیط زیست.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
این همه خسارتی که وارد شده راکی پاسخ می‌دهد سریع بایه تیر خلاصش کنند چه سودی داشته،این پلنگ،الان یه اسب وپنج راس میش جدای از خسارات قبلی ،اصلا این پلنگ چه منفعتی داره ؟
ز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
این چه مسلحی بود که عرضه شلیک هوایی برای ترساندن پلنگ نداشت ایا این همون پلنگ تنگ دولف نیست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین