کد خبر: ۲۱۷۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۴۱ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
مهر گزارش می دهد؛
عصر دنا: تراژدی زور آزمایی برای افزایش قیمت گوشت در کهگیلویه و بویراحمد به قصابان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مهر: کهگیلویه و بویراحمد استانی با ظرفیت‌های عشایری است که در محور تولید گوشت قرمز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مسئله نگران کننده در چرخه تولید تا عرضه گوشت قرمز نوسان‌های پر تکرار قیمت بود که این روزها با اهرم جدیدی این بار توسط قصابان دیده می‌شود.

قصابان دست از کار کشیدند

از هفته گذشته و همزمان با نرخ گذاری مصوب گوشت، بسیاری از قصابان استان در اقدامی با هدف فشار برای شکستن قیمت‌های مصوب دست از کار کشیدند و عملاً دست مردم در انتخاب و خرید بسته شد.

۲۸ آبان ماه مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از تصویب قیمت گوشت قرمز خبر داد.

سید حمزه لقمانی افزود: از اول آذر ماه قیمت گوشت گوسفند «میش» هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار تومان، قیمت گوشت «کهره» ۴۱۰ هزار تومان، قیمت گوشت بره و گوساله ۴۳۵ هزار تومان، قیمت گوشت بز ۳۴۰ هزار تومان و قیمت کله پاچه پاک شده آماده طبخ ۳۳۰ هزار تومان نرخ گذاری شد.

زورآزمایی برای افزایش قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد

وی ابراز داشت: قیمت‌ها از ابتدای آذرماه اجرایی و تمامی واحدهای صنفی قصابی ملزم به رعایت قیمت و نصب نرخ نامه هستند.

جریمه ۱٠ برابری تخطی از قیمت‌ها

لقمانی گفت: چنانچه واحد صنفی از نرخ مصوب تخطی نماید، علاوه بر پلمب واحد صنفی به جریمه ۱۰ برابری نیز محکوم خواهد شد.

لقمانی افزود: این میزان حداکثر قیمت گوشت قرمز از انواع مختلف است.

با اعلام خبر قیمت‌های جدید از روزهای پایانی هفته گذشته تاکنون بسیاری از قصابان دست از کار کشیده و مغازه‌های خود را از گوشت تهی کردند.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که خود از تولید کنندگان گوشت قرمز است، این روزها در جدال افزایش قیمت‌ها گرفتار هستند.

مقاومت در برابر خدمت به مردم

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از مقاومت قصابان در برابر فروش گوشت قرمز به مردم خبر داد.

سید علی معتمدی‌پور افزود: با تصویب و تصمیم ستاد تنظیم بازار و شورای قیمت‌گذاری گوشت قرمز، قیمت این کالای پروتئینی پرمصرف کاهش داشت و این امر موجب مقاومت عوامل کشتار و صنف قصابان در ارائه خدمات به مردم شده است.

زورآزمایی برای افزایش قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد

معتمدی‌پور تصریح کرد: بدون شک این سازمان تلاش کرده است که بین منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده و عوامل بازار یک تعادلی منطقی ایجاد کند و در یکسال اخیر آرامش نسبی خوبی بر بازار حاکم بود.

رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: ماهیت بازار این فراز و فرودها را دارد و مسؤولان اقتصادی استان در راستای حمایت از مصرف‌کننده، قیمت جدید گوشت را مصوب و اعلام کرده است.

معتمدی پور با بیان اینکه همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، اظهار کرد: ما درک می‌کنیم که صنف قصابان موافق کاهش قیمت گوشت قرمز نیست، اما قدرت خرید مردم هم مهم است.

فصل الخطاب قانون است

وی افزود: نباید فراموش کنیم که فصل الخطاب ما قانون و تصمیمات قانونی است و نباید در این شرایط حساس، اقدامی در جهت اخلال در نظم اقتصادی انجام شود.

معتمدی‌پور تصریح کرد: قیمت گوشت قرمز در یک شورای قیمت‌گذاری و با حضور نمایندگان بخش دولتی و خصوصی تعیین شد و انتظار ما از صنف قصابان و دیگر عوامل مرتبط با تأمین گوشت قرمز مورد نیاز مردم این است که با تبعیت از تصمیمات قانونی و با حفظ نظم اقتصادی، خواسته‌های خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند و به فعالیت خود در فروش گوشت قرمز ادامه دهند.

وی افزود: صنف قصابان مطمئن باشند که جهاد کشاورزی از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین منافع همه حلقه‌های به‌هم پیوسته‌ی بازار از جمله صنف قصابان استفاده خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: مسئولیت عدم فعالیت صنف قصابان با خود آنهاست و قطعاً نهادهای مربوطه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

بکارگیری مباشرین امین

معتمدی پور خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در حال بررسی راهکارهایی است که حتی در صورت عدم فعالیت قصابان در شهر یاسوج، گوشت مورد نیاز مردم را از طریق مباشران امین تأمین و توزیع کند.

راه حل گروکشی نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر رعایت قانون توسط اصناف، گفت: این مسائل باید در یک فضای تعاملی و کارشناسی حل شوند.

معتمدی پور افزود: راه‌حل آن اقدام دسته‌جمعی و گروکشی نیست.

در روزهایی که گرانی یکی از پر تورم ترین استان‌های کشور را در کمترین قدرت خرید خود قرار داده است، برخی اصناف با عبور از حریم قانون، گرانی بیشتر را بر گرده مردم تحمیل می‌کنند که این مسئله ورود مستقیم دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات را طلب می‌کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
ضعیف ترین استاندار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین