تاریخ انتشار:۰۷:۳۳ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف صورت گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از تشدید بازرسی های واحد صنفی در مرکز استان خبر داد و بیان کرد: تعداد ۵ هزار و۲۴۳ مورد بازرسی از واحد های صنفی در شش ماهه اول امسال از اول فروردین ماه سال جاری تا ۳۰ شریور ماه مورد بررسی و با متخلفین برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی با اشاره به گشت های مشترک از واحدهای صنفی افزود : در بازرسی های بعمل آمده ۲۷ مورد گشت مشترک داشتیم که بیشترین تخلفات شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، فروش و نگهداری کالای قاچاق بود.

وی اظهار کرد : در طی شش ماه گذشته با بازرسی های بعمل آمده ۸۸ واحد صنفی متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده تخلفاتی و تکمیل فرم جریمه آنها به ارزش ۱۰میلیارد و ۵۰۱میلیون و ۱۶۱هزار ریال جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

مهرداد الهی ازنشست هم‌اندیشی مدیران بازرسی و نظارت بر اصناف مراکز استان در مشهد اشاره کرد و افزود: نشست هم اندیشی بیشتر برای حل مشکلات مدیران بازرسی و برای عملکرد بهتر و یکپارچه برای نظارت بر بازار صورت گرفته است.

الهی افزود: این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف صورت گرفت.

وی گفت: در این بازرسی ها که توسط واحد اجرائیات و واحد نظارت و بازرسی اصناف استان به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح بازار انجام شد واحدهای بدون پروانه کسب و بدون تمدید دفترچه عضویت نیز مورد بررسی قرارگرفت.

رئیس اتاق اصناف یاسوج اظهار کرد : در نشست هم اندیشی مدیران بازرسی اتاق اصناف استان‌ها رییس اتاق اصناف ایران از عملکرد شایسته و تلاش های بازرسی نظارت بر اصناف مر کز استان تقدیر شد.

این مسؤل نظارتی در اصناف اظهار کرد: رصد و پایش مستمر بازار،کنترل قیمت ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهمترین برنامه های اتاق اصناف است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند مراتب را به واحد بازرسی و یا پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اصناف و یا به اتحادیه های مربوطه اعلام کنند.
گفتنی است؛ یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است و بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین