تاریخ انتشار:۱۳:۵۴ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه وبویراحمد:
عصر دنا: مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه وبویراحمد از امکان برگزاری مراسم ازدواج جوانان در مراکز فرهنگی و آموزشی دولتی به طور رایگان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

برنا: افضل حسینی گفت: براساس آیین نامه شورای عالی جوانان و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان کشور، کلیه دستگاه های اجرایی مکلف شدند حداقل ۳۰ درصد از ظرفیت تمامی مراکز رفاهی در اختیار خود را به مراسم جشن ازدواج زوجین اختصاص دهند.

وی اظهار داشت: این مراکز رفاهی شامل سالن های مراکز فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی، سالن های دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی می باشند.

حسینی، مجتمع های فرهنگی و تفریحی، فرهنگسراها، مجتمع های خدماتی، رفاهی، تالارها، باشگاه ها، اردوگاه ها، سالن مهمانسراها، زائرسراها و محل های تفریحی دولتی را از دیگر این مکان ها اعلام کرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: مراکز قابل واگذاری باید دارای امکانات مناسب باشد.

حسینی با بیان اینکه این مسئله مهم طرحی کشوری است و دستورالعمل این آیین نامه به فرمانداران شهرستان های ۹ گانه استان ابلاغ شد تاکید کرد: کمیته های شهرستانی ستاد امور جوانان در شهرستان ها به ریاست فرماندار تشکیل و فعال می شود و در راستای این امر مهم و مدیریت و اجرا موضوع اقدام می کنند.

وی اطلاع رسانی این موضوع را مهم دانست و تصریح کرد: قرار است که سامانه ای به منظور اطلاع رسانی، معرفی امکانات قابل بهره برداری زوجین، اخذ تقاضا و ثبت نام آنها در شهرستان ها فعال شود.

حسینی اعلام کرد تا زمانی که این سایت راه اندازی و ثبت نام از طریق آن صورت گیرد، متقاضیان با فرمانداری ها هماهنگی کنند.   

مدیرکل حوزه استاندار افزود: تقاضای زوجین حداکثر ظرف یک هفته پاسخ داده شود و در این خصوص انتخاب نوع مراکز مورد استفاده با متقاضیان است.

وی با بیان اینکه این مسئله در راستای ترویج ازدواج آسان جوانان است تاکید کرد: برگزاری مراسم ازدواج در این مراکز باید با رعایت موازین شرع و قوانین و مقررات باشد.

 به گفته حسینی براساس این دستورالعمل زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، فرزندان مستمری بگیران صندوق های بازنشستگی و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در اولویت بهره برداری از این خدمات هستند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان گفت: این تصمیم مصوبات جلسه شورای عالی جوانان بوده که به موجب آن دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاه‌های وابسته به آنها موظف شدند که ظرفیت‌ها و امکانات خود از قبیل تالارها، سالن‌ها، باشگاه ها و اردوگاه‌ها را به طور رایگان برای برگزاری جشن ازدواج در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.

به گفته حسینی چون اجاره سالن و تالارها برای برگزاری جشن عروسی هزینه بالایی دارد، این امکانات رفاهی دولت به طور رایگان بدون اخذ کرایه و اجاره در اختیار زوج‌های جوان قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: در همین راستا باید کمیته ساماندهی ازدواج تشکیل و فعال شود و این مسئله را رصد کند.

مدیرکل حوزه استاندار با تاکید بر اینکه این دستورالعمل لازم الاجرا بوده و دستگاه های اجرایی باید به آن تمکین کنند، تصریح کرد در این رابطه میزان و نحوه خدمات دهی دستگاه های مختلف اجرایی استان در ارزیابی جشنواره شهید رجایی لحاظ می شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین