تاریخ انتشار:۲۱:۲۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی حجت الاسلام والمسلمینسید محمد حسن محقق عالم ربانی، خطیب درس آموز عصر یکشنبه با حضور جمعی از دوستداران، مسئولان، فضلا و طلاب در یاسوج برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

این مراسم در مسجد فاطمه الزهرا (س) یاسوج برپا شد و آیت الله سید نصیرحسینی نماینده، ولی فقیه در استان به تبیین ویژگی‌های برجسته علمی، اخلاقی و معنوی این عالم ربانی پرداخت.
نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در این مراسم گفت: حجت اسلام والمسلمین سید محمد حسن محقق عالمی ربانی بود که با خطابه‌های دلنشین و درس آموز خود به تببین معارف اسلامی و ارشاد افراد کمک کرد.
آیت الله سید نصیر حسینی، روحانیت را یکی از عنصر مهم مولّد فرهنگ در کشور دانست و افزود: چرا که ارزش‌ها و هنجارها، عمدتا از طریق روحانیت به جامعه تزریق شده و همواره در طول تاریخ، حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده است.
سید محمد حسن محقق استاد اخلاق و عرفان از تباری پاک و جلیل القدر از استادان حوزه اهواز بامداد جمعه (۲۴ شهریور) به ملکوت اعلی پیوست.
این مجتهد گرانقدر در کهگیلویه وبویراحمد چشم به جهان گشود که اطلاعات گسترده، بیان جذاب و لحن شیرین این عالم ربانی، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از راهجویان وی بود.
این فقیه مردمی دروس حوزوی خود را در شهر قم و اهواز در محضر استادان بنام حوزه همچون آیت الله العظمی می‌رسید علی بهبهانی، آیت‌الله العظمی شیخ ابوالحسن انصاری، ایت الله العظمی مروج دنبال کرد که پس از اتمام درس‌های حوزه به تعلیم و تربیت شاگردان بسیاری در حوزه علمیه بهبهانی اهواز و تدریس در دانشگاه و تألیف کتاب صرف کرد.
تسلط آن دانشمند بر آیات، روایات، ادعیه، تاریخ اسلام، و زیست سلوکی علما، میراث تمدنی، عرفان و اخلاق بر رشد مخاطبان مؤثر بوده که علاقه‌مندان به‌اندیشه این خطیب سخندان می‌توانند از تألیفات وی از جمله: شرح دعای کمیل، شرح خطبه همام، وصف پرهیزکاران، پنجاه مجلس در اخلاق و شورشیدایی بهره‌مند شوند.
این عارف بصیر و سالک خبیر، بانی مسجد امام جواد (ع) در منطقه پاداش شهر اهواز، مرکزی فرهنگی و معنوی از مساجد قدیمی اهواز و محل شهادت جوانانی است که در راه دفاع از میهن اسلامی مقابل دشمن‌ایستادند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین