کد خبر: ۲۱۰۳۰
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار:۱۲:۴۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲
نقد سخنان اخیر معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره انتخابات
عصر دنا: معاون استاندار گفته است که اعضای هیات اجرایی انتخابات از گرایش‌های سیاسی متفاوتی برخوردار خواهند بود و امکان یک‌جانبه‌گرایی وجود ندارد. اما وی هیچ توضیحی در مورد نحوه چینش این اعضای هیات اجرایی ارائه نکرده است. این عدم شفافیت، احتمال بروز شائبه‌های عدم بی طرفی را افزایش می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- زینب خوش اندیش: معاون سیاسی _امنیتی استاندار کهگیلویه  و بویراحمد اخیرا در گفت‌وگو با رسانه‌ها به بیان راهبردهای برگزاری انتخابات بی‌طرفانه اشاره کرد. سخنان سیدجواد هاشمی در مورد برگزاری انتخابات سالم در این استان، در مجموع قابل قبول است. وی بر ضرورت برگزاری انتخاباتی آزاد، منصفانه و با حضور حداکثری مردم تاکید کرده است. همچنین، وی اعلام کرده است که با هرگونه تخلف انتخاباتی برخورد خواهد شد. با این حال، برخی از نکات در سخنان معاون استاندار قابل نقد است.

عدم شفافیت در مورد نحوه چینش اعضای هیات اجرایی انتخابات: معاون استاندار گفته است که اعضای هیات اجرایی انتخابات از گرایش‌های سیاسی متفاوتی برخوردار خواهند بود و امکان یک‌جانبه‌گرایی وجود ندارد. اما وی هیچ توضیحی در مورد نحوه چینش این اعضای هیات اجرایی ارائه نکرده است. این عدم شفافیت، احتمال بروز شائبه‌های عدم بی طرفی را افزایش می‌دهد.

عدم توجه به نگرانی‌های مردم در مورد جانبداری فرمانداران از برخی کاندیداها: معاون استاندار گفته است که فعالیت‌های فرمانداران را رصد می‌کند و با هرگونه تخلف برخورد خواهد شد. اما وی هیچ اقدامی برای رفع نگرانی‌های مردم در مورد جانبداری فرمانداران از برخی کاندیداها انجام نداده است. این نگرانی‌ها، به ویژه در مورد فرماندارانی که در انتخابات‌های گذشته از برخی کاندیداها حمایت کرده‌اند، وجود دارد.

عدم توجه به نقش مردم در برگزاری انتخابات سالم: معاون استاندار در سخنان خود، بیشتر به نقش نهادهای دولتی در برگزاری انتخابات سالم اشاره کرده است. اما وی به نقش مردم در این زمینه توجه چندانی نکرده است. مردم می‌توانند با حضور حداکثری در انتخابات، نظارت بر روند برگزاری انتخابات و گزارش هرگونه کج روی به مراجع ذیصلاح، به برگزاری انتخابات سالم کمک کنند.

عدم توجه به عوامل زمینه‌ساز کمک غیرمعمول به یک نامزد: معاون استاندار در سخنان خود، تنها به تخلف‌های انتخاباتی اشاره کرده است. اما وی به عوامل زمینه‌ساز چالش انتخاباتی، مانند عدم شفافیت در نحوه انتخاب اعضای هیات اجرایی و جانبداری برخی از مسئولان از برخی کاندیداها، توجه چندانی نکرده است. توجه به این عوامل زمینه‌ساز، می‌تواند به کاهش احتمال بروز طرفداری انتخاباتی کمک کند.

عدم ارائه راهکارهای مشخص برای برگزاری انتخابات سالم: معاون استاندار در سخنان خود، تنها به تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات سالم اکتفا کرده است. اما وی راهکارهای مشخصی برای برگزاری انتخابات سالم ارائه نکرده است. ارائه راهکارهای مشخص، می‌تواند به افزایش اعتماد مردم به برگزاری انتخابات سالم کمک کند.

در اینجا برخی راهکارهای پیشنهادی برای رفع این نواقص و کاستی‌ها مطرح می‌شود:

 

شفافیت در مورد نحوه چینش اعضای هیات اجرایی انتخابات: معاون استاندار باید توضیح دهد که اعضای هیات اجرایی انتخابات بر چه اساس و با چه معیارهایی انتخاب خواهند شد. این شفافیت، می‌تواند به کاهش شائبه‌های تخلف کمک کند.

اقدام برای رفع نگرانی‌های مردم در مورد جانبداری فرمانداران از برخی کاندیداها: معاون استاندار باید با فرماندارانی که نگرانی‌های مردم در مورد جانبداری آنها را برطرف نکرده‌اند، برخورد کند. این برخورد می‌تواند به کاهش نگرانی‌های مردم و ایجاد فضایی سالم برای برگزاری انتخابات کمک کند.

اعمال برخوردهای قاطع با هرگونه تخلف انتخاباتی: این برخوردها، می‌تواند به ایجاد فضایی سالم برای برگزاری انتخابات کمک کند.

آموزش مردم در مورد حقوق و وظایف خود در انتخابات: این آموزش‌ها، می‌تواند به افزایش مشارکت مردم در انتخابات و نظارت بر روند برگزاری انتخابات کمک کند.

در مجموع، می‌توان گفت که سخنان معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد برگزاری انتخابات سالم، به طور کلی مثبت ارزیابی می‌شود. اما این سخنان، برخی نواقص و کاستی‌هایی دارد که می‌تواند احتمال بروز مشکلات انتخاباتی را افزایش دهد. رفع این نواقص و کاستی‌ها، می‌تواند به برگزاری انتخاباتی سالم و منصفانه در این استان کمک کند.

امید است که معاون استاندار با رفع این تناقضات، زمینه اعتماد مردم به برگزاری انتخابات سالم در استان کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کند.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
حسینی
|
United States of America
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
ابتدا اینکه نحوه انتخاب اعضای هیات های اجرایی رو قانون مشخص کرده و براساس اون معیارهای قانونی انتخاب میشوند حالا اگه منفعت طلبان و از پیش بازندگان بدنبال بهانه گیری از هرچیزی باشند بحثش جداست

دوما در زمینه برگزاری انتخابات ایشون ۳۲ سال سابقه کار در وزارت کشور دارند و برابر سن شما در اینهمه سال انتخابات برگزار کردن و د استان فارس فرماندار نمونه و در کشور فرماندار نمونه در برگزاری انتخابات بودن و طبیعتا اگر یک نفر دیگه الان استاد باشه بدون شک شخص ایشونه و این تحلیل های آموزشی شما برای ایشون طبیعتا جز ایجاد حاشیه و شروع به خراب کردن انتخابات چیز دیگری نیست که این تحلیل کاملا مشخص هست که از سوی کدوم کاندیداها به شما تحمیل شده


سوما ایشون کاملا سخنانش رو بخونید بیان کردن که تخلف سیستماتیک امکان پذیر نیست ولی تخلفات در پای صندوق ها از سوی مردم میتونه صورت بگیره که میشه گفت همون بحث خرید و فروش شناسنامه هاس
که این دیگه بستگی به عطش شما طرفداران کاندیداها و خود کاندیداها برای راهیابی به مجلس داره و عملا ربطی به برگزار کنندگان انتخابات نداره جز اینکه اگه گزارش دستشون برسه با خاطی برخورد کنن

چهارما اگه یک درصد از پاکی و دین و اعتقاد خالصانه ایشون خبر داشتی میدونستی که ایشون برای برادر خودش هم یک دونه رای نمیذاره تخلف بشه وای به حال بقیه هرچند تک تک کاندیداها عمری هست ایشون رو میشناسن و کاملا آگاهند به صداقت ایشون
ولی خوب عطش سیاست و تشنگی رسیدن به کرسی باعث ممیشه برخی واقعیت رو زیر بی وجدانی لگدمال کنند و این وصله ها رو به ایشون بچسبونن
مهقلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
چرا فکر میکنی قلم خوبی داری و تحلیلگر خوبی هستی؟؟
بخدا خودت رو تحقیر کردی کاش نمینوشتی سنگین تر بودی
نحوه چینش اعضای هیات های اجرایی رو قانون مشخص میکنه میتونستی یه سرچ ساده بکنی تا متوجه بشی
فرمانداران صرفا چند معتمد رو معرفی میکنن
تایید یا رد انها بر عهده هیات نظارت هست پس اینطور که شما میگی هیات نظارت هم داره تخلف میکنه که باید اثبات کنی
دوما بعد تعدادی که تایید شدن از بین خودشون افرادی کاندید میشن و رای گیری میکنن یعنی بین معتمدین تایید شده و چند نفر بعنوان هیات اجرایی انتخاب میشن
الان شما بعنوان اعتمماد کاذب دار سیاسی بفرما نقش معاون سیاسی و فرماندار چیه در انتخاب اعضا؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
اقای معاون یکم ظرفیت نقد داشته باش. بنده خدا خیلی با احترام نقد نوشته. شما که ایقدر ادعای پخته بودن و تجربه داشتن می کنی نباید در مقابل یک خبرنگار دهه هشتادی از کوره در بری. شما وظیفه سنگینی داری. آروم باش.
پاسخ به ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
در پاسخ به ناشناس
قطعا خود نویسنده متن هستی و الان برای فرار از پاسخ منطقی و تحلیل و توضیح قانون توسط مهقلی روی به این حرف آوردی
خیالت راحت نه تنها مسئولین بلکه اکثر مردم خصوصا در استان به این خاله زنکی ها اهمیت نمیدن
چون در استان این خاله زنکی ها با برنامه و برای منفعت هست
پس فرار رو به جلو نکن
تحصیلکرده بیکار و الاف
| United States of America |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آقا یا خانم ناشناس
اصلا معاون سیاسی و فرمانداران و بخشداران به کنار
در خصوص هرمدیر دیگری
ترفند جدیدی شده این چندمین باره در خصوص مدیران در کامنت ها زیر هر خبری دیدیم اینو
متن اینقد غیرعلمی و ضعیف و کاملا مشخص بود که هرشخصی که یک هزارم سواد سیاسی داره قطعا افسوس میخوره از این ضعف نقد
نقد باید علمی و با استدلال و قانونی و دقیق باشه
خیلی جالبه جدیدا در استان ما خصوصا در سایت ها و پیج های خبری همه نقد و توهین و تخریب میکنن
بعد تا هرشخصی مخالف نقد اونها چیزی یا نکته ای یا آموزشی رو بیان میکنه سریع بیان میشه کع خود مدیره
دوست عزیز شما مطلبی گذاشتین یا نوشتین که یک بچه هم خنده ش میگیره و در پاسخ مطلب توضیحاتی ارائه داده شد از سوی شخصی
نقدی به مطلب شما داشت
و قانون رو براتون گفت

این حربه ها ضعف مطلب رو نمیپوشونه
پاسخ مهقلی اینقد کامل بود که دیگه جوابی نیومد فرار رو به جلو نکنید
الان این حرف رو در مورد چندین مدیر زیر سایت ها دیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
سلام ان شاالله همگان منصفانه وخداپسندانه عمل نمایند عدالت راله ننمایند که عواقب بسیار اسفناکی درپیش دارند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
خطاب به اقای تحصیلکرده و الاف، حالا که خودت هم اعتراف کردی الافی، بهتره کاری به سیاست نداشته باشی، برو مشغول الافیت باش. شاید اقای معاون برات کاری انجام بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
با تشکر از عصر دنا بخاطر نوشتن این مطلب. لطفا یک مطلب درباره جانبداری فرمانداران از نماینده های مجلس بنویسید و خود اقای معاون سیاسی که ادم موحده و فرماندار بویراحمد که آدم روشنفکره. چطوری با اینا میخوان انتخابات را برگزار کنند. مطمئنا معاون سیاسی باید تغییر کنه.
پاسخ ها
هدایت
| United States of America |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
دوستان سالیان سال است استان و کشور ما سالانه یک انتخابات برگزار می شود همیشه هم رویه این بوده و هست که فرمانداران و مدزران از تفکر حاکم دولت انتخاب می شوند نکته دوم اینکه متن کاملاومعلومه که می گوید مرغ امسایه غاز است . چرا وقتی که در تمتم شهرستانهای استان فرمانداران و بخشدادان از طرفداران نمایندگان بودند چنین حرفهایی زده نمی شد . چون ان موقع منافعدگروهی تامین بود ولی امروز شعار می دهند که وامصیبتا قراره چنان شود و چنین سود . اولا مشکل اصلی بیشتر سیاستمداران ما بی التمادی است و عامل بی التمادی مردم هم خود سیاستمداران می باشد چند دهه است که مردم را نسبت به نظام و انقلاب و مسولان بدبین کردند و الان همان افراد داعیه مهربانتر از مادر پیدا کردند که هی بیایید چنین کنید و چنان کنید که قراره تقلب شود . به نظر حقیر اعتماد و مثبت اندیشی بهتر اثرگذار است . در گذشته بود فرملندار و بخشدار و معاون و مدزر هم سو و ایوام نمایندگان وقت بودند ولی مخالفین تنها چنین وامصیبتهایی را نمی خواندند معتقد به سلامت متولیان بودند و علزدغم اینکه شخص معاون سیاسی امتحتن پس داده ای است که هیچ کدوم از نمایندگان و فرمانداران و حتی سیاسیون استان به گرد پایش نمی رسند . تمام ایتان و سیاسیون یه طرف و تجربه و تخصص ایشان در وزارت کشور هم یه طرف . کدوم مسولی در استان از دهیاری و کا مندی و بخشداری و مدزری و فرمانداری و معاون فرمانداری شروع کرد فقط معاون سیاسز استان سی سال خدمتش را در تمام سطوح مدزریتی در وزارت کسور پیمودند و اتفابا در تمام مدزربتهایش موفق و نمونه رودند و انصاف را رعایت کنید وقتی این قدر مطامع شخصی و حب و بعض ها عانل قلم زدن باسد چی ی جز مجیره گویی از ان ایتخراج نخواهد شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
بنظرم این استان اگر قراره انتخابات بخوبی و سالم اجرا بشه باید معاون سیاسی برکنار بشه و یه معاون از بیرون استان بیاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
با تشکر از سایت عصر دنا بخاطر نوشتن این مطب خوب
میلاد سهرابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
عااالی
زهرا نعمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
سلام تحلیل خوبی بود یاید با مردم روراست باشید
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
استاندار اگر می خواهند انتخابات درستی در کهگیلویه برگزار شود باید معاون سیاسی و فرماندار کهگیلویه را عزل کند تا انتخابات سالم برگزار شود چون هر دو لیدر نماینده کنونی هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
اگر بناست انتخاباتی سالم برگزار شود باید استاندار معاون سیاسی فرمانداران بویراحمد دنا مارگون و کهگیلویه تغییر کنند تا مردم به صحت برگزاری انتخابات مطمئن باشند زیرا این ها برخی شون نسبت فامیلی نزدیک با دو نماینده ی بویراحمد و کهگیلویه دارند و همه هم ذینفع در حمایت از کاندیداهای مستقر برای ادامه ی بقای خود هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
درست است که علی الظاهر تخلفات سیستماتیک در انتخابات نیست اما همین که عوامل هیات اجرایی یک طرفه باشد نمایندگان فرماندار یک طرفه می شوند عوامل اجرایی صندوق ها یک طرفه می شوند بازرس های وزارت کشوری یک طرفه می شوند تخلفات در صندوق ها به واسطه ی همین عوامل بیشتر می شود در صندوق ها با برخی بیرون از حوزه ی رای گیری تبانی هایی انجام می شود گاهی شناسنامه ها از عمد مهر زده نمی شوند یا در سیستم رای گیری اسم رای دهنده ثبت نمی شود یا در کتار حوزه های رای کیری مردم را تو رودربایستی قرار می دهند و بر آنها تاثیر می گذارند به نفع کاندید مورد نظر و حتی عوامل برگزاری انتخابات در کنار صندوق مردم را از رای دادن به کاندید مورد نظرشان منصرف می کنند و به سمت کاندید مورد نظر هدایت می کنند و یا در اطراف حوزه های رای گیری با تهدید و تطمیع مردم را از مسیرشان منحرف می کنند یا رای می خرند و یا چند برگ تعرفه ی رای گیری در اختیار یک شخص قرار می دهند و هزاران تخلف دیگر که حتی تخلفات سیستماتیک هم تا این حد تاثیرگذاری ندارد
بنابراین مردم انتظار دارند که مجریانی بی طرف در سطح فرمانداران و بخشداران شاخصه های مدنظر رهبری را در برگزاری سالم انتخابات به کار گیرند و با فرمانداران فعلی حتی یک درصد هم مردم به صحت برگزاری انتخابات اعتماد ندارند چون در طول این چند سال فقط در جهت تبلیغ برای نماینده ی مستقر کار کرده اند و شبانه روز درب خانه های مردم را برای رای آوری می زنند و مردم حق دارند که با این سابقه ی نامطلوب از این افراد ،خواستار برگزاری انتخابات توسط محریانی بی طرف که نماینده ی دولت باشند و نه آلت دست نمایندگان و این مهم جز با تغییر فرماندارانی از جمله فرماندار دنا که نسبت فامیلی نزدیک با نماینده دارد میسر نیست
اصغری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
اگر می خواهندذ انتخابات سالم برگزار شود معاون سیاسی استاندار عزل شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.