کد خبر: ۲۰۹۳۹
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۱۷ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا: باند ندای وحدت در مواجهه با اختلافات با مشکلات و ضعف‌هایی مواجه است که می‌تواند منجر به فروپاشی آن در انتخابات شود. عدم یکپارچگی داخلی، نبود استراتژی واضح و نداشتن رهبری قوی، از جمله نقاط ضعف این باند در انتخابات است. برای افزایش قدرت و تأثیر باند در انتخابات، لازم است که این مشکلات مدیریت شوند و تلاش برای یکپارچگی داخلی، تعیین استراتژی واضح و تعیین رهبری قوی‌تر در باند انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ندای وحدت که توانست مهدی روشنفکر را وارد مجلس کند، مجموعه‌ای نامتجانس و شلخته از افراد و گروه هایی است که یک سر آن آرمان بیگلری اصولگرای رانده شده و سوی دیگر آن اصلاحطلبان توبه کرده مانند آقای فروزان است که ورودی های جدید آن مایل‌اند تصور باندی ایلیاتی و قوم گرا از این گروه را به چالش بکشند و خروجی های آن با زبان بی زبانی می گویند ما که برائت جستیم. 
ده‌ها  شخصیت سیاسی دیگر مانند  آرمان بیگلری از  این مجموعه نامتجانس خارج شده اند و افراد دیگری در چهار سال گذشته به طمع دست یافتن به قدرت به این گروه پیوسته اند. 
به تازگی اختلاف بین اعضای قدیمی تیم آقای مهدی روشنفکر بالا گرفته است ماجرا آنجا بالا گرفت که آقای روشنفکر، به تازگی جوانی اصلاح طلب به اسم آقای فروزان را به عنوان دستیار ارشد خود تعیین کرد و به این ترتیب آرمان بیگلری که دستیار قبلی و یک شخصیت اصولگرا بود رسماً از از این سمت خداحافظی کرد و این مسئله شکاف میان تیره‌های قدرت در تیم آقای روشن فکر را آشکار کرد. 

دلایل عمده شکاف


1. اختلاف در ارزش‌ها و اهداف:قدیمی‌ها، با تجربه و تأثیر گذشته خود، به ارزش‌ها و اهداف اصلی باند ندای وحدت پایبند بودند. اما آنها اکنون احساس خیانت می‌کنند و اعتقاد دارند که جدیدی‌ها به دنبال تغییرات و تمرکز بر مسائل جدید هستند و از ارزش‌ها و اهداف اصلی گروه دور می‌شوند. از سوی دیگر، جدیدی‌ها به عنوان نمایندگان گروه های جدید، به دنبال تحولات و تجدید نظر در سیاست‌ها و رهبری باند هستند و می‌خواهند بر مسائل جدید تمرکز کنند.
2. نفوذ و قدرت:قدیمی‌ها که از قدرت و تأثیر آنها در باند ندای وحدت کاسته شده‌ا است، احساس خیانت می‌کنند و تلاش می‌کنند تا قدرت خود را حفظ کنند. از سوی دیگر، جدیدی‌ها که از نفوذ بیشتری برخوردار هستند، احساس کرده‌اند که قدیمی‌ها درگیر ساختارها و رویه‌های قدیمی مانده‌اند و نمی‌توانند به خواسته‌ها و نیازهای نسل جدید پاسخ دهند. ولی در اصل اختلاف آنها بر سر قدرت و توضیح منابع و منافع است. 
3. تغییر در رویکردها و رهبری:جدیدی‌ها تلاش می‌کنم برچسب حمایت از یک طایفه خاص را از این گروه بزدایند در حالی که قدیمی‌ها می‌دانند روشنفکر را یک طایفه خاص به مجلس فرستاده است و موفقیت جدی آنها بر حمایت این طایفه خاص استوار است، و باور دارند قدرت باید بین همین طایفه خاص توزیع شود. جدیدی ها به دنبال دوری از طایفه خاص هستند. در حالی که قدیمی‌ها به دلیل تجربه و تأثیر گذشته، به رویه‌ها و روش‌های قدیمی تمایل دارند و تغییرات را با احتیاط می‌پذیرند.
رقابت بین قدیمی‌ها و جدیدی‌ها در باند ندای وحدت بر اساس اختلاف در ارزش‌ها، هدف‌ها و رویکردها به مسائل سیاسی، به وجود تنش‌ها و ناسازگاری‌ها منجر می‌شود. قدیمی‌ها به دنبال حفظ قدرت خود هستند، در حالی که جدیدی‌ها به دنبال تغییر مسیر این تیم هستند.

با انتصاب جدید توسط روشنفکر مشخص شد که این دو گروه در باند ندای وحدت با هم سازگاری ندارند و از این رو پیش بینی می شود در ماه های آینده این شکاف بزرگ و بزرگ تر شود. تا در نهایت فرو می پاشد. مهمترین دلایل فروپاشی این تیم را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  1. عدم یکپارچگی داخلی:یکی از نقاط ضعف باند ندای وحدت، عدم یکپارچگی داخلی است. قدیمی‌ها و جدیدی‌ها درگیر رقابت و تضادهای سیاسی هستند و بر اساس اختلاف در قدرت، ارزش‌ها و اهداف، تلاش می‌کنند تا تأثیر بیشتری در باند داشته باشند. این اختلافات و ناسازگاری‌ها باعث ضعف در برابر رقبای سیاسی خارجی و کاهش قدرت تأثیر باند در انتخابات می‌شود.
  2.  نبود استراتژی واضح:باند ندای وحدت با مشکل عدم وجود استراتژی واضحی در مواجهه با انتخابات روبه‌رو است. عدم تعیین اهداف و راهبردهای مشخص، باعث می‌شود که اعضا و طرفداران باند به سراسر انتخابات پراکنده شوند و قدرت وحدت در برابر رقبای سیاسی کاهش یابد. این عدم استراتژی منجر به کاستی در تبلیغات و ارتباطات انتخاباتی نیز می‌شود. این باند نمی داند شعارهای اصلاحطلبانه بدهد یا اصولگرایانه که نشانه نداشتن استراتژی است.
  3. . نداشتن رهبری قوی:یکی از عوامل مهم در موفقیت یک باند سیاسی، وجود رهبری قوی و متعهد است. اما در باند ندای وحدت، نداشتن رهبری قوی و متعهد باعث کاهش قدرت تأثیر باند در انتخابات می‌شود. عدم وجود یک رهبری که بتواند اعضا و طرفداران را به هم پیوند و یکپارچه کند، باعث تشتت قدرت و تضعیف باند در مواجهه با رقبای سیاسی می‌شود.

درمجموع می توان گفت باند ندای وحدت در مواجهه با اختلافات با مشکلات و ضعف‌هایی مواجه است که می‌تواند منجر به فروپاشی آن در انتخابات شود. عدم یکپارچگی داخلی، نبود استراتژی واضح و نداشتن رهبری قوی، از جمله نقاط ضعف این باند در انتخابات است. با انتصاب جدید توسط روشنفکر مشخص شد که این دو گروه در باند ندای وحدت با هم سازگاری ندارند و از این رو پیش بینی می شود در ماه های آینده این شکاف بزرگ و بزرگ تر شود. تا در نهایت فرو می پاشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
ندای وحدت تمام شد روشنفکر صداقت ندارد
ناشناس
|
Bulgaria
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
باند ندای وحدت سال هاست که از هم پاشیده است و ان شاءالله به همین زودی خبر اضمحلال کامل آن که هدفی جز نفاق و تفرقه و اختلاف در میان مردم نداشت،به زودی اعلام می شود.
پرستار
|
Netherlands
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
با انتصاب دکتر حاتمی توسط ندای وحدت وعدم هماهنگی ریس بیمارستان با نیروهای جریان ندای وحدت وبرخورد وبرکناری نیروهای ندای وحدت توسط دکتر حاتمی ودر صورتی که دکتر حاتمی برکنار نشود تعداد زیادی از پرسنل این بیمارستان با ندای وحدت خداحافظی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
و... علیبازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
این بیگلری اهل کجاست این که بقول خودش خیلی وقته ازروشنفکر جداشده حالا چرا واکنش نشان میده گرچه اسفند ماه پایان خاله خرزویی طایفه گرایی است
گویا
|
United States of America
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
ندا بیوه خواهدشد ومردم دوران پساندا را دریک بازه ی زمانی تجربه می کنند که قومیت معناندارد سیلارستان وچنارستان گپ مفتی بود که اون کنار دستیش بهش گفت وگرنه خودندانست چه ها می گوید
زیلایی کبیر
|
Russian Federation
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
پایان ندای وحدت در زیلایی... به امید خدا به همین زودیا بساطشان در زیلایی برچیده خواهد شد... بهترین و آبرومندانه ترین گزینه برای مهدی روشنفکر انصراف از کاندیداتوری مجلسه یا هم به نفع خرامین کنار بره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
باند ندای وحشت گروهکی تجزیه طلب در بویراحمد بزرگ بیش نبود خدا را شکر که مردم زود شناختند و این گروهک ضد امنیت ملی از هم پاشیده شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
ندای وحشت در همه جا متلاشی شده است چون جز بر مبنای شایعه و تحریف واقعیات و نفرت پراکنی بنا نشده بود در زیلایی در لوداب در پاتاوه در سادات محمودی در کبگیان در دنا در جلیل در بابکان در سپیدار در دشتروم در دمچنار در سیلاب کلوار در دشمن زیاری در همه جا علیه این جریان تبعیض و تحریف و شایعه درست کن و شایعه پراکن و نفرت پراکن مردم به پا خاسته اند
رسول
|
Lithuania
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
با سابقه ۲۸ سال خدمت هیچ دوره ای همچون این دوره در ادارات بی قانونی و هرج و مرج نبوده .
نمیخوام بگم در دوره های قبل همه چیز خوب بوده ولی این دور خیلی کارهای دور از شان و دور از انسانیت انجام گرفت
رسول
|
Lithuania
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
با سابقه ۲۸ سال خدمت هیچ دوره ای همچون این دوره در ادارات بی قانونی و هرج و مرج نبوده .
نمیخوام بگم در دوره های قبل همه چیز خوب بوده ولی این دور خیلی کارهای دور از شان و دور از انسانیت انجام گرفت
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
ندای وحدت پیش ب سوی سناتوری وانشالله آینده نزدیک دو نماینده
خبر
|
Bulgaria
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
به اطلاع می رساند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متاسفانه نویسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر بومی استان را بصورت سلیقه ای و گزینشی مورد حمایت میدهند که متاسفانه این رویه در سالهای اخیر و مدیریت جدید ادامه داشته است
۱- کمیته خرید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد که می بایست جهت حمایت مالی از نویسندگان بومی استان حمایت مالی نماید عملا نویسندگان مورد نظر خود و یا بعضاً از کارکنان ادارات دولتی را مورد حمایت جهت نشر کتاب حمایت می نماید
۲- صندوق اعتباری هنر این اداره که می بایست جهت تسهیلات مالی و.... اصحاب فرهنگ و هنر را مورد حمایت قرار دهند نیز افراد مدنظر خود را مورد حمایت قرار می دهند
از رسانه ها تقاضای پیگیری داریم
جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر بومی استان
زیلایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
زیلایی یک رأی ریزش نداره
و باتمام توان حامی روشنفکر خواهد ماند
ناشناس
|
Bulgaria
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
زیلایی برای آقای به اصطلاح نماینده جهنم خواهد شد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
باند طایفه ات است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.