تاریخ انتشار:۱۹:۳۲ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: دلیل اصلی ازدحام در جایگاه‌های بنزین استان کهگیلویه و بویراحمد همراه با آماری عجیب معلوم شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

این روزها اگر سری به پمپ بنزین‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بزنیم در بعضی از جایگاه‌ها با شلوغی و ازدحام زیادی نسبت به گذشته مواجه می‌شویم.

در این بین دلیل اصلی ازدحام در جایگاه‌های بنزین استان کهگیلویه و بویراحمد به نداشتن کارت سوخت خودروهای شخصی باز می‌گردد که مجبور هستند از کارت جایگاه استفاده کنند.

این در حالی است که دولت مصوب کرده می‌بایست تا آخر شهریورماه امسال ۹۵ درصد از خودروها با استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌ها سوخت‌گیری کنند.

در همین خصوص به سراغ سالار خشایی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و از او در خصوص دلیل ازدحام‌های اخیر در جایگاه‌های سوخت استان سوالاتی مطرح کردیم که او در پاسخ گفت: هم استانی‌ها بدانند که دولت مصوب کرده که تا آخر شهریور امسال می‌بایست ۹۵ درصد سوخت‌گیری توسط کارت شخصی صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه هفتم تیرماه ۱۴۰۲ و بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به منظور بهینه کردن نظام توزیع بنزین و جلوگیری از قاچاق می‌بایست خودروهای شخصی از کارت شخصی خودشان برای سوختگیری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه جایگاه ما در میان سایر استان‌ها در زمینه استفاده از کارت سوخت شخصی جایگاه مناسبی نداریم گفت: برای مثال اکنون ما به عدد ۵۰ درصد رسیده‌ایم در حالی که برخی از استان‌ها تا ۹۵ درصد از سوختگیری خودروها توسط کارت سوخت شخصی انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دولت برای جلوگیری از قاچاق سوخت مجبور به این کار شده است گفت: متاسفانه در برخی از جایگاه‌ها حتی دو برابر کارت سوخت شخصی ما به وسیله کارت سوخت جایگاه سوخت‌گیری می‌شود که این رقم خوبی نیست.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: چنانچه خودرویی نوشماره باشد و یا اینکه تقاضای کارت سوخت المثنی کرده باشد ما می‌توانیم به وسیله کارت اضطراری در ۳۶ جایگاهی که داریم به آنها خدمات دهی کنیم لذا در شرایط اضطرار می‌بایست از کارت سوخت جایگاه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یک استان مانده به آخر در استفاده از کارت سوخت شخصی هستیم گفت: خوشبختانه در کارت شخصی ماهانه ۲۱۰ لیتر بنزین شارژ می‌شود که ۶۰ لیتر آن بنزین یارانه‌ای بوده و ۱۵۰ لیتر آن هم بنزین آزاد است و قطعاً کمتر خودرویی است که بیش از ۲۱۰ لیتر در ماه بنزین مصرف کند.

خشایی به یک آمار عجیب دیگر از استان اشاره کرد و گفت: برای مثال در چند روز گذشته ۶۰ درصد از مراجعه کنندگان به جایگاه‌ها از کارت جایگاه استفاده کردند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها هم به ادارات پست برای گرفتن کارت سوخت شخصی خود مراجعه نمی‌کنند گفت: آنگونه که از پست استعلام گرفته‌ایم اکنون تعداد ۱۳۰۰ عدد کارت سوخت شخصی در اداره پست وجود دارد که می‌توانند برای اخذ آن به پست مراجعه کنند و کسانی هم که کارت سوخت ندارند به پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه کنند تا هر چه سریع‌تر در عرض یک ماه کارت سوخت آنها صادر شود.

این مسئول با بیان اینکه به همکاران خود سپرده‌ایم که در جایگاه‌ها با نهایت احترام با مردم برخورد کنند و حتی آن‌هایی که کارت سوخت شخصی ندارند مورد بی‌حرمتی و بی‌احترامی قرار نگیرند یادآور شد: مردم استان کهکیلویه و بویراحمد بدانند که ازدحام در جایگاه‌های سوخت به همین موضوع برمی‌گردد و مربوط به استان نبوده و ابلاغیه کشوری است و هرگز قصد آزار و اذیت مردم شریف و نجیب کهگیلویه و بویراحمد و مسافران و گردشگرانی را که وارد استان می‌شوند، نداریم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین