تاریخ انتشار:۰۶:۴۱ - ۲۷ تير ۱۴۰۲
عصر دنا: نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی بر تامین اعتبار برای توسعه زیرساخت های حوزه انتخابیه خود تاکید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور رئیس جمهور و هیات دولت برگزار شد با قدردانی از وزیر نفت برای کلنگ زنی میدان گازی مختار گفت: این طرح از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند برای آینده و ارتقاء وضعیت اشتغال استان مفید باشد.
برداشت آب از رودخانه مارون مهمترین مطالبه مردم
احمد زاده با اشاره به اینکه مطالبه مهم مردم کهگیلویه از مسئولان جلوگیری از خروج روان آب‌ها از استان است افزود: برداشت آب از رودخانه مارون مهمترین مطالبه مردم است و امیدواریم با ساخت سد آبریز موافقت کنید.
ظرفیت ها زیاد بهره برداری کم

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های متعددی است، ولی بهره برداری از این نعمت‌ها اندک است گفت: امیدواریم در زمینه احداث سد، پتروپالایشگاه، بخش‌های فرهنگی، رفع مشکلات بازنشستگان، توجه هلدینگ‌های معروف و سرمایه گذاری در این استان توجه ویژه شود.
کهگ
یلویه و بویراحمد کارگاه عمرانی
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه نقش رئیس جمهور در درون و برون مرزی ستودنی است گفت: از استاندار، نماینده، ولی فقیه و مدیران و مسئولان استان نیز برای خدمات ارائه شده در سال‌های اخیر به مردم تشکر می‌کنم.
مهدی روشنفکر با اشاره به سفر رئیس جمهور و حضور کارشناسان برای بررسی مصوبات سفر اول رئیس جمهور افزود: کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.
با وجود داشتن ذخائر نفتی؛ اما کهگ
یلویه و بویراحمد همچنان توسعه نیافته و محروم
وی با بیان اینکه ۲۵ درصد نفت و گاز، ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۳۰۰ جاذبه گردشگری و معادن غنی و ۲ هزار گونه گیاهی و جانوری و نیروی خلاق انسانی را دارا است ادامه داد: این استان همچنان از محرومیت و بیکاری و توسعه نیافتگی رنج می‌برد.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از جمعیت استان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند ادامه داد: این زیبنده استانی با این همه ظرفیت نیست به گونه‌ای که آن‌ها عنوان می‌کنند که سهم ما از منابع این استان ناچیز است و چشم امید آن‌ها به دولت و رئیس جمهور است.
راه اندازی راه آهن یاسوج اقلید مطالبه جدی مردم و مسئولان
نماینده بویراحمد و دنا با بیان اینکه بسیاری از روستا‌های این استان از داشتن راه ارتباطی محروم هستند اضافه کرد: فرودگاه یاسوج بود و نبود آن هیچ فرقی ندارد چرا که دو پرواز در هفته دارد و امیدواریم به راه آهن یاسوج ـ اقلید توجه ویژه شود.  
گلایه نماینده مجلس از حضور نیافتن وزرا در ۲ شهرستان
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم ضمن قدردانی از رئیس جمهور و هیات همراه خطاب به دکتر رئیسی گفت: ظاهرا کهگیلویه و چرام از مسیر سفر محو شده و نمی‌دانم چطور شده است مسئولان کشوری به این ۲ منطقه سفر نکردند.
حجت الاسلام محمد موحد از دکتر رئیسی خواست: فردا وزیر نفت برای کلنگ زنی پالایشگاه چرام به این منطقه سفر کند؛ همچنین منتظر سفر وزیر صنعت معدن به این دو شهرستان هستیم.
تقاضای حقابه از سدهای استان
وی افزود: مردم استان به ویژه شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده حقابه خود را از سد آبریز مطالبه می‌کنند.
موحد با بیان اینکه مردم این شهرستان برای شغل به استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند، ولی به عنوان نیروی غیر بومی قلمداد می‌شوند که این پذیرفتنی نیست.
وی از رئیس جمهور خواست مرحله دوم ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت از خیر آباد به دهدشت آغاز شود همچنین مردم لنده هم منتظر راه اندازی جاده تشان هستند.
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: شهرستان چرام با داشتن معدن بوکسیت، فسفات و آهک هیدراته منتظر توجه ویژه هیات دولت است.
ضرورت توجه به معادن چرام
حجت الاسلام موحد با بیان اینکه ما منتظر کلنگ زنی پتروپالایشگاه و پالایشگاه چرام و سد آبریز هستیم  ادامه داد: آب حومه غربی دهدشت که قرار بود بخش زیادی از اراضی این منطقه را آبیاری کند هفده سال است راکد مانده و امیدواریم بارقه امید با حضور شما باشد.
گچساران برای کشور ثروت زا است
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت با اشاره به اینکه گچساران به دلیل تولید نفت و گاز و سایر محصولات ظرفیت‌های متعددی دارد گفت: گچساران برای کشور ثروت زاست و این می‌طلبد به استان توجه ویژه  شود.
حسینی پور با بیان اینکه تونل دیل به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد افزود: بخشی از این تونل کار شده وهم اکنون بلاتکلیف است.
منطقه ویژه اقتصادی حق گچساران است
وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی بر اساس مصوبه مجلس حق گچساران است ادامه داد: سد شیو می‌تواند حدود ده هزار هکتار از اراضی کشاورزی در دو شهرستان باشت و ممسنی را آبیاری کند.
وی اضافه کرد: انتظار می‌رود راه آهن خوزستان، گچساران و فارس و پتروپالایشگاه گچساران نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.
جذب ۲ و نیم میلیارد دلار سرمایه خارجی
فعال حوزه پتروشیمی هم که قرار است در طرح پترو پالایشگاه گچساران سرمایه گذاری کند گفت: در سالهای اخیر جلوگیری از خام فروشی مهمترین اولویت دولت بود اما با وجود تلاش مسئولان در گذشته پترو پالایشگاه بلاتکلیف مانده است.
خلیل زاده با بیان اینکه وزیر نفت حمایت خوبی از این طرح داشته است افزود: ما با تلاش و کار کارشناسی، حدود دو و نیم میلیارد دلار سرمایه گذار خارجی جذب کردیم که اسناد آن نیز موجود است.
وی ادامه داد: این مهم به یمن رئیس جمهور و هیات دولت محقق می شود واشتغالزایی، تولید و رشد اقتصادی منطقه و کشور از مهمترین دستاوردهای این طرح است.
سرمایه گذار طرح پتروپالایشگاه گچساران اضافه کرد: امیدواریم همه موانع سد راه بخش خصوصی توسط هیات دولت برطرف شود.
لزوم تشویق سرمایه گذار و توسعه صنعت آبزی پروری
مدیرعامل زنجیر تولید گوشت مرغ به نمایندگی از جامعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان از ظرفیت های زیادی دارد برخوردار است اما این ظرفیت ها کاملا مغفول مانده است، و این در حالی است که این استان به لحاظ نیروی انسانی بسیار مستعد است.
محمدی با بیان اینکه با اقدام های انقلابی و جهادی رئیس جمهور و دولت سیزدهم بسیاری از مشکلات برطرف شده است افزود: تقاضا دارم با توجه به اینکه بخشی از توسعه کهگیلویه و بویراحمد در گرو توسعه تولیدات کشاورزی است، زیرساخت های این بخش در استان تقویت شود تا شاهد شکوفایی این استان باشیم.

وی استفاده از تسهیلات و منابع بانکی، تشویق سرمایه گذاران به اجرای طرح های اولویت دار استان ،تخصیص تسهیلات ویژه برای اجرای طرح های دام و طیور ، ساخت سیلوی ذخیره گندم در کهگیلویه و توسعه صنعت آبزی پروری و تامین زیرساخت های این بخش ، حمایت مالی دولت از کشت گیاهان داروی و راه اندازی بانک ژن گیاهی و جانوری از مهمترین مطالبان سرمایه گذاران این بخش است.
برای مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه داریم
معاون امور بانوان رئیس جمهورهم با بیان اینکه در این سفر برنامه هایی برای مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه خودکشی و اعتیاد طراحی شد گفت: تصمیمات مطلوبی در حوزه های اشتغالزایی ، بهداشت و رفاه بانوان در این استان در دستور کار است.
اختصاص اعتبار نفت برای بازارچه صنایع دستی در یاسوج
انیسه خزعلی با بیان اینکه ارتقاء شاخص های بهداشتی در برخی از مناطق از مهمترین مطالبات مردم این استان است افزود: وزارت نفت اعتباراتی برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی در یاسوج اخصاص داد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه هایی خوبی برای احیاء فرهنگ خانواده در دستور کار است اضافه کرد: در سال آینده شاهد اجرای طرح هایی در این زمینه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.
حضور و استقبال پرشور مردم در ورزشگاه تختی برای هیات دولت مسئولیت زا است
رئیس جمهور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه بودن در جمع مدیران پرتلاش و اقتصادی و مسئولان این استان برای بنده و هیات دولت افتخار است گفت: از همه بخش هایی که برای برقراری نظم و امنیت این سفر تلاش کردند به صورت ویژه تقدیر می شود.
دکتر رئیسی به صورت ویژه از حضور با شکوه مردم در ورزشگاه تختی تشکر می کنم گفت: این حضور برای هیات دولت مسئولیت آور است.
از همه ظرفیت ها برای توسعه استان استفاده می کنیم
وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت شامل نیروی انسانی، بودجه ، امکانات برای توسعه این استان استفاده کنیم افزود: در سالهای گذشته دولت ها برای توسعه این استان تلاش کردند و تلاش همه دولت ها ستودنی است و طی این مدت هم طرح هایی نیز برای توسعه این استان اجرا شد و بدون شک مشکلاتی هم وجود دارد.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید کاستی ها در این استان برطرف شود ادامه داد: هویت فرهنگی مهمترین مقوله و سرمایه این استان است که این مهم باید حفظ،  صیانت و ارتقاء داده شود.
نیازمند هم اندیشی هستیم
دکتر رئیسی اضافه کرد: در حوزه تعلیم و تربیت، علم، مسائل فرهنگی و اجتماعی نیازمند هم اندیشی و فعالیت بیشتر نه تنها در این استان بلکه در کشور هستیم .
رئیس جمهور با بیان اینکه نگاه مردم به مدیران نگاه جهادی و تحول خواه است گفت: مدیران باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و همه ما باید در مسئولیتی که بر عهده داریم نقش مثبتی ایفا کنیم.
مردم در آینده مسئولان را داوری می کنند
وی با تاکید بر اینکه مردم در حال و آینده مدیریت مسئولان را داوری می کنند عنوان کرد: تلاش شود آنچه شایسته مسئولیت و کار است انجام شود به گونه ای که هم پاسخگوی خداوند، مردم و سلسله مراتب مدیریتی باشیم.
علت تعطیلی برخی طرح ها نبود نیروی انسانی کارآمد

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشکلات و موانع باید به صورت جدی توسط مسئولان ذیربط پیگیری و رصد شود گفت: کار باید انجام شود و نباید به جلسات، صورت جلسه، تلفن و رفع تکلیف بسنده کرد.
دکتر رئیسی افزود: تعداد زیادی طرح در کشور نیمه تمام در کشور وجود دارد برخی از آنها مشکل اعتبار ندارند بلکه بدون شک نبود نیروی انسانی کارآمد و مدیر توانمند عامل اصلی آن است.
نیازمند تلاش و کار جهادی هستیم
رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه پیشرفت های زیادی در کشور وجود دارد که مایه افتخار است ادامه داد: در برخی از حوزه ها هم نیازمند تلاش و کار جهادی و شبانه روزی هستیم.
وی اضافه کرد: در سفر به آفریقا شاهد تحولات عظیمی در این کشورها بودیم که عامل اصلی رشد و توسعه برخی از آنها  کار و تلاش است.
تاکید بر افزایش بهره وری
رئیس جمهور با بیان اینکه افزایش سرمایه باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد گفت: باید مسیر سرمایه گذاری در کشور و به تبع آن در این استان مهیا شود همچنین افزایش بهره وری نیز باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
دکتر رئیسی افزود: دشمنان ایران اسلامی نمی خواهند این کشور رشد مطلوبی در بخش های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی داشته باشد اما با حرکت جهادی و ارتقاء شاخص های اقتصادی می توانیم به نقطه مطلوب برسیم.
مدیران به وضعیت موجود اکتفا نکنند
وی از مدیران خواست فعالیت های تحولی در استان انجام دهند اضافه کرد: در بخشی از حوزه ها کار نشده و مردم ناراضی و گلایه مند هستند و در بخشی نیز انجام شده که این قابل تقدیر است.
رئیس جمهور از مدیران خواست نباید به وضعیت موجود اکتفا کنند تاکید کرد: چرا باید در این استان بخش زیادی با مشکل اشتغال و مسکن مواجه باشند.
گیاهان دارویی ظرفیتی مطلوب در این استان
وی با بیان اینکه بلوط ظرفیتی خدادادی در این استان است ادامه داد: گیاهان دارویی فوائد زیادی دارد و دانشگاهیان می توانند در این زمینه طرح ها و تصمیمات سازنده ای برای توسعه استان اتخاذ کنند.
دکتر رئیسی از مدیران خواست که نگاه آنها به کار، نگاهی امیدآفرین، جهادی و توسعه ای باشد تاکید کرد: در سالهای اخیر در حوزه علم و فناوری و دانش بنیان رشد مطلوبی داشتیم و محصولات خوبی نیز به بازارهای جهانی صادر کردیم.
تاکید بر مدیریت منابع آب و تولید
وی ادامه داد: اگر مدیریت منابع به ویژه آب را به خوبی انجام دهیم می توانیم اثرات منفی کاهش نزولات جوی در برخی مناطق را با این مدیریت برطرف کنیم .
رئیس جمهور باید ناترازی در بخش های گاز و برق را به صورت بررسی و برطرف شود، گفت: انتظار این است در سال رشد تولید شاهد رونق در بخش های مختلف باشیم.
دکتر رئیسی با اشاره به سد چم شیر افزود: این سد نمونه بارز کار و تلاش شبانه روزی مدیران و کارشناسان بومی است.
کار با نظارت دولت باید به بخش خصوصی واگذار شود
وی با بیان اینکه شکوفا کردن ظرفیت ها در گرو تولید است ادامه داد: تولید باید به صورت ویژه در کهگیلویه و بویراحمد در بخش هایی مانند گیاهان دارویی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس جمهور اضافه کرد: کار را باید به بخش خصوصی واگذار کرد و دولت نظارت، هدایت و حمایت کند.
وی ادامه داد: طرح پتروپالایشگاه گچساران و سرمایه گذار بخش خصوصی این طرح باید سریع و انقلابی پیگیری و حمایت شود تا زودتر شاهد مزایای این طرح باشیم.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین