کد خبر: ۲۰۴۱۳
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار:۲۱:۳۸ - ۱۱ تير ۱۴۰۲
یادداشت دریافتی؛
عصر دنا: در یکی از روزهای هفته ی گذشته و در پی درگذشت یکی از چهره های مطرح کارآفرین استان و سوگ مردم، متاسفانه یکی از نمایندگان مستقر که این روزها به واسطه ی عملکرد تبعیض آمیزشان، به شدّت با تنزل جایگاه اجتماعی و سقوط آزاد به ته جدول مواجه اند و حتّی توصیه ی برخی از همراهانِ سابقِ خود برای عدم ورود به رقابت انتخاباتی آتی را به همراه داشته، برای تنفس مصنوعی دادنِ به کالبد نحیف و کم رمق و به عبارتی در حال احتضارِ گروه منسوب به خود،دست به دامنِ مدیران، معاونین و روابط عمومی های ادارات شد که شاید آبِ رفته به جوی را برگرداند!
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- یادداشت دریافتی: همه ی آگاهان سیاسی کم و بیش مطلع هستند که هنوز بیش از چند روزی از اولین ماه سال ۱۴۰۲ سپری نشده بود که رهبر تیزبین و دوراندیش انقلاب ضمن تشریح اهمیت انتخابات اسفندماه، به بیان فواید و مضرات آن برای ملت و دولت در شیوه ی اجرا پرداختند و با برشمردن چهار کلیدواژه ی مهم «مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت»، به مسئولین اجرایی گوشزد فرمودند که برای برگزاری انتخاباتی با این ویژگی ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.

یازدهم خردادماه ۱۴۰۲ معاون سیاسی وزیر کشور در ابلاغیه ای و نظر به آسیب های انتخابات از مسئولین اجرایی و نمایندگان دولت در استان ها خواستند که به اصول بی طرفی دولت به عنوان مجری انتخابات پایبند باشند.

متعاقب آن برخی نمایندگان که دایره دخالت شان در امور انتخابات را به واسطه ی این ابلاغیه محدود می دیدند، با توسل به تهدید به استیضاح و عزل وزیرکشور و در نهایت برکناری معاون سیاسی ایشان، سعی بر آن داشتندکه پیروِ دخالت در انتصابات و مهره چینی برای چنین روزی(انتخابات) این بار دخالت در انتخابات را کلید بزنند.

اگر چه وزیرکشور بندهایی از آن ابلاغیه را مطابق میل نمایندگانِ دنبال کننده حذف و در حقیقت از محتوای روحِ حاکم بر آن ابلاغیه مبنی بر بی طرفی دولت تُهی نمودند، لیکن موج های آن کنش و واکنش همچنان در رسانه های مختلف دیداری و شنیداری و کنشگران فضای سیاسی ایران یکی پس از دیگری دامنه دار است و نه تنها به ارتقای وجاهت اجتماعی نمایندگان نینجامید؛ که موجبات تنزل اجتماعی نمایندگان پیگیر کننده و حتی کسرِ شان و جایگاهِ امروز مجلس را فراهم کرد و در اذهان عمومی این سوالات را به ذهن متبادر کرد که چرا نمایندگان از پرداختن به امور مهم مملکتی از جمله اقتصاد و معیشت و حتی امنیت کشور غافل و در اموری که به منافع خودشان برمی گردد، این چنین عالَم و آدم را به هم می ریزند؟! و کیست که نداند نمایندگان استان در مسائل مربوط به ناامنی و اغتشاشات و موضوع حجاب و عفتِ جامعه کمترین ندایی از آنان بلند نشد؟!

با این مقدمه، گریزی می زنیم به قُبح عمل ِ یکی از نمایندگان که امروز بیش از پیش اهمیت آن ابلاغیه ی وزارت کشور و ضرورت اجرای بند به بندِ آن را بیش از پیش نمایان می کند:

در یکی از روزهای هفته ی گذشته و در پی درگذشت یکی از چهره های مطرح کارآفرین استان و سوگ مردم، متاسفانه یکی از نمایندگان مستقر که این روزها به واسطه ی عملکرد تبعیض آمیزشان، به شدّت با تنزل جایگاه اجتماعی و سقوط آزاد به ته جدول مواجه اند و حتّی توصیه ی برخی از همراهانِ سابقِ خود برای عدم ورود به رقابت انتخاباتی آتی را به همراه داشته، برای تنفس مصنوعی دادنِ به کالبد نحیف و کم رمق و به عبارتی در حال احتضارِ گروه منسوب به خود،دست به دامنِ مدیران، معاونین و روابط عمومی های ادارات شد که شاید آبِ رفته به جوی را برگرداند!

مردمان شریف کهگیلویه و بویراحمد؛خاصّه بزرگان سخنور و مجلس آرای پیش کسوت بارها در سخنانی حکمت آمیز، مختصر و مفید، بیان داشته اند که برای موفقیت مجدد یک نماینده ی مستقر، عملکرد او بسنده بُوَد؛ که «نه بر مُرده، بر زنده باید گریست» امّا بر خلاف تمام اصول و قواعدِ حاکم بر کشور، نماینده ی مستقر نه تنها با همراه کردن مدیران، معاونین و کارکنان ادارات که صد البته با صرف و هدر دادنِ ساعت ها وقت اداری -که مربوط به مردم است- و با استفاده از امکانات و سرمایه های اداری و خلاف ضابطه و قانون و با توسل به تحکّم و تهدید مجبور به همراهی با خود در این مراسم ترحیم نموده و بر خلاف تمام قواعد اخلاقی از درون جایگاه ترحیم(مسجد نحف آباد) اقدام به تهیه ی کلیپ و انتشار آن در فضای مجازی کرده و با بی شرمی تمام از این صحنه ها ی زشت و زننده با عنوان "سند افتخار" یاد نموده است.

این گونه رفتارهای خارج از اصول اخلاقی و مردانگی نه تنها موجبات ارتقاء جایگاه اجتماعی از دست رفته را به دنبال نداشته بلکه باعث تنفر مردم از چنین حرکاتی و حتی به اعلام انزجار و بیزاری مردم از چنین رفتارهایی انجامیده است و به این حقیقت رهنمون می کند که آن درخواستِ از وزیر گردشگری در سی سخت هم تصادفی نبوده است بلکه خانه از پای بست ویران است!!!

اگر دیگر کاندیداها به مجالس عزای هموطنان برای عرض تسلیت سرکشی می کنند، جمعیتی که همراه می شوند از روی رغبت و با عشق است و تنوّع جمعیتی، فامیلی و جغرافیایی مشخصه ی بارز آن است؛ لیکن چنین لشکرکشی های اداری که بلاشک تحکّم و تهدید و ملزم نمودنِ حضور برای حفظ جایگاه اداری را چاشنیِ خود دارد، خلافی مسلّم است که آقای نماینده رسما" مروّج این بدعت است و این مساله که ساعت ها وقت ادارات را برای جمع آوری پرسنل ادارات به هدر می دهد، عین فساد و مصداق استفاده از امکانات و سرمایه های اداری و دولتی در جهت منافع شخصی و سیاسی است و بیش از پیش و مجدد و مضاعف برای مردم این سئوال را تازه تر می کند که مگر ابلاغیه ی معاون سیاسی وزیرکشور دارای چه مفادی بوده است که این گونه آشفتگیِ برخی نمایندگان را به دنبال داشته است؟!!!

و آیا آن ابلاغیه جز برای به فعلیت درآوردنِ معیارهای رهبری برای برگزاری یک انتخاباتِ سالم بوده است؟

جدای از آن که مردم این دفعه با مشارکت آگاهانه دستِ ردّ بر سینه ی بانیان وضع موجود استان و حوزه ی انتخابیه ی بویراحمد،دنا و مارگون خواهند زد، چنین رفتارهایی قطعا" و یقینا"اصل بی طرفی نماینده ی عالی دولت را زیر سوال خواهد برد؛ مهمتر از آن سوال از دستگاههای نظارتی است که مگر یک نماینده علاوه بر دخالت در امور اجرایی، جذب های خارج از ضابطه و سفارشی در ادارات، عدم شفافیت در امور و ...،باید مرتکب چه اقداماتی شود که مصداق تخلف از قانون تلقّی شود؟

مردم منتظر پاسخ چنین سوالاتی و دهها سوال مشابه هستند که ناظرین و مجریانِ انتخابات، در راستای فرمایشات رهبری، ملزم به جامعه ی عمل پوشیدن به آن معیارها هستند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
آقای نماینده، رفتار حضرتعالی نشان داد که انتخاب شما بعنوان وکیل این مردمان شریف و بزرگوار در مجلس اشتباهی تاریخی بوده که آیندگان بعنوان یک جوک به باد تمسخر خواهند گرفت ...
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
کار بسیار زشتی آقای نماینده مرتکب شد و صد درصد نتیجه ی عکس دارد.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
دستگاههای نظارتی باید وارد شوند و این مسخره بازی را جمع کنند.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
نماینده اگر عملکردش خوب باشد،نیاز به لشکرکشی اداری ندارد و حتی با دو نفر می تواند به صاحب عزا تسلیت بگوید.
کر بویراحمد
|
Germany
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
چقد ترسیدین چه لرزی به تنتون‌ افتاده
با این همه حجمه به سمت روشنفکر یعنی ایشون کارش درسته مطمعن باشین جایگاه شماها به خطر افتاده که اینچنین افتادین دنبالش
نیکبخت دشت روم
|
Germany
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
زنده باد سردار ندای وحدت مهدی روشنفکر
عدالت
|
Germany
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
به والله قسم اگه بقیه کاندیدا این جمعیت دنبالشون بود زمین زمان رو یکی میکردن ببینید چه کارهایی که شماها نمیکنید با این همه تخریب راه به جایی نخواهید برد واتحاد ندای وحدت رو بیشتر میکنید .زنده باد سردار ندای وحدت حاج مهدی روشنفکر
ناشناس
|
Romania
|
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
دستگاههای نظارتی خواب رفتن باید جلوش گرفته بشه
رضا
|
Brazil
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
نماینده ای که از دل مردم بیرون آمده باشد مردم همیشه در کنار او می مانند دکتر روشن فکر برآمده از توده مردم محروم برخاسته و به فقرا عزت بخشید ما مردم فقیر تا پای جان او را حمایت خواهیم نمود.
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
آقای رئیس جمهور باید در جایگزینی نماینده ی دولت در استان تجدید نظر کند چون این چنین مواردی و معارفه ی علوم پزشکی با چراغ سبز او انجام می گیرد و با این روند مردم نسبت به سلامت برگزاری انتخابات تردید دارند و این مساله عواقب خوبی برای استان نخواهد داشت.
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
این لشکرکشی ادارای و تهیه ی کلیپ از درون جایگاه مراسم ترحیم و نشر آن در فضای مجازی بسیار زشت و زننده بود و نماینده اگر واقعا عملکرد خوبی داشته باشد می توان با یکی دو نفر به صاحب عزا تسلیت بگوید و نیاز به این کارهایی که توهین به فرهنگ مردم و امواتشان است،نیست.
کی گیوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
درسته که رسالت یک رسانه روشنگری باید باشد ولی آیا در مورد دیگران که از اونها حمایت می کنی همین نظر را داری؟ بزرگوار بجای اینکه راهکار و پیشنهاد برای بهبود وضعیت استان ارائه بدی تا شهر و استان از این حالت خارج بشه بیشتر به دنبال حاشیه و جمع کردن بازدید کننده هستی، متاسفانه این روال همیشه در استان قومی و قبیله ای وجود داشته و دارد و مختص به حزب و گروه خاصی هم نیست، منتها شما شلوغ کاری زیادی می کنی، رسالت یک رسانه خوب در نظامی که اسلامی محسوب میشه پرداختن به حاشیه نیست، چرا که از متن و اصل کار و همچنین رسالت اصلی رسانه عقب می مونی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
... آنها این هماهنگی ها را انجام می دهند و به جای رسالت اصلی آن که همانا ... است به ستاد انتخابات نماینده ی بویراحمد تبدیل شده است فرهنگیان باید علیه این وضعیت تبعیض آمیز به پا خیزند زیرا امیدی به دستگاههای نظارتی نیست.
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
خودش فقط بلده بگه برای شادی روحش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
سلام علیکم باعرض ادب و احترام وکمال سپاسگزاری خدمت گردانندگان عصردنا ی سرافراز بحهت وجود فرزندان غیوروسربلندوزحمتکش وبافکروتدبیروابادگرودوستداروحدت واتحادوهمبستگی برای نجات مردم شریف ومظلوم وعزیز وبزرگوار وویلایی استان نهایت سعی و تلاش و کوشش بیدریغ وخالصانه خودرامعطوف هم وغم مردم ومعیشت واقتصاد وافتخار وسیاست نجاتبخش وحیاتبخش نه ویرانگر اتحاد ووحدت واخوت وبرادری و همزیستی مسالمت آمیز وعدالت محوری و وبی عدالتی ستیزی ویاری وحامی محرومین و مستضعفین وپابرهنگان جورتاریخ چندساله استان سراسرافتخار واتحادوبرادری ونفی تبعیضات ناروا،دست به دست هم دهیم میهن اسلامی خورابااتحادووحدت ویکپارچگی بسازید وبسازیم نگذارید بعضی باایجاد نقطه سیاه و کوراین اتحادویکپارچگی وبرادری واخوت را ازشمابگیرند عزت مزید به امیدفرج حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ارواحنا وارواح العالمین لتراب المقدمه الفدا زمینه ساز حکومت جهانی امام زمان عج باشید و باشیم به امید سربلندی وپیروزی وافتخارهمگان الله اکبرپیش به سوی اطاعت ازرهبریاعلی مدد یاصاحب الزمان عج ادرکنی.
Sp
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
کسی که هیچ عملکردی نداشته باشد دست به ترفندهای این چنینی که بسیار هم زشت و زننده است می زند ایشون از همین الان وضعیت را طوری ملتهب می کنه تا شاید غیرت قبیله ای دوباره ناجی ایشون بشه اما خوشبختانه مردم استان دیگر آینده خود و فرزندانشان را به بهای تعصبات بیجا نابود نمی کنند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین