تاریخ انتشار:۱۳:۱۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۱
عصر دنا: کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد گفت: به علت سرما و یخبندان شدید در مناطق کوهستانی این استان دما تا پنج درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی کرمی روز پنجشنبه اظهار داشت: سرما و یخبندان دما را نیز در مناطق گرمسیری استان ۲ تا چهار درجه زیر صفر کاهش خواهد داد.

وی سردترین نقطه استان کهگیلویه وبویراحمد را مربوط به یاسوج با پنج درجه زیر صفر و امامزاده جعفر با بیشینه دمای ۱۵ درجه سانتی گراد گرم‌ترین منطقه اعلام کرد.

کرمی تصریح کرد: سرمای استخوان سوز مناطق گرمسیری نیز یک تهدید جدی محسوب می شود که باید نکات ایمنی را رعایت کرد.

وی افزود: در این مدت یخبندان به ویژه در مناطق سردسیری و جاده‌های کوهستانی، پدیده مه گرفتگی و کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده‌ها دور از انتظار نیست.
کرمی از ورود سامانه بارشی جدید از اوآخر وقت جمعه ۲۲ دی در استان خبر داد و بیان کرد: با نفوذ سامانه بارشی جدید ناپایداری‌های جوی به شکل برف و باران و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می شود.

بارندگی شدید ۷۰۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان های گرمسیری استان را مسدود کرده است.

اکنون در شهرستان کهگیلویه ۴۰۰ کیلومتر و در شهرستان گچساران ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری نیاز به بازگشایی دارد.

راه ارتباطی بیش از ۱۲۰ روستای شهرستان مارگون که بر اثر بارش سنگین برف و باراندگی چند روز گذشته مسدود یا تردد در آنها مشکل شده بود، بازگشایی شد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر و جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.

این استان با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یکهزارو ۶۷۴ روستا حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین