کد خبر: ۱۸۷۸۸
تاریخ انتشار:۲۰:۲۵ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
عصر دنا: پس از ناآرامی روزهای اخیر عراق و آرام شدن نسبی اوضاع امنیتی این کشور، مرزهای هوایی و زمینی عراق در حال بازگشایی و به زودی زائران اربعین می‌توانند به این کشور سفر کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،از ساعاتی قبل با اعلام بازگشایی مرزهای هوایی و زمینی عراق توسط مقامات این کشور، مسئولان وزارت کشور ایران از آماده سازی مرزهای زمینی شلمچه، مهران، چذابه و قصر شیرین برای ساعات آینده خبر دادند. رئیس ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: زوار اربعین اماده باشند تا ما ساعت عبور و بازگشایی مرز های زمینی برای زائران را اعلام کنیم. سید مجید میراحمدی افزود: همان طوری که پیش‌بینی می‌شد امنیت و آرامش در عراق حاکم شده و خبرهای واصله از عراق این است که به سرعت اوضاع به سمت عادی شدن سیر می‌کند.

وزیر کشور: با یک روز تاخیر به سمت مرزهای زمینی بروید
وزیر کشور نیز با تاکید بر این نکته که تا برقراری امنیت کامل در عراق زوار سفر به عراق را یک روز به تاخیر بیاندازند، اظهار کرد: احتمال می‌رود که شاید زودتر از فردا بتوانیم مرزهای زمینی را برای تردد زوار بازکنیم اما شرط آن اطمینان پیدا کردن از ثبات آرامش در عراق است. وحیدی افزود: در نتیجه مرزهای زمینی امروز فقط برای موکب داران و به احتمال زیاد فردا برای تردد سایر زوار باز است.

سفر هوایی به عراق از سرگرفته شد
مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: به دنبال بازگشایی مرزهای هوایی عراق، اعزام کاروانی زائران از طریق مرز هوایی به شهرهای نجف و کربلا از سر گرفته شد. به گفته او، درحال حاضر حدود ۱۳ هزار زائر ایرانی در عراق به سر می‌برند که حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر آن‌ها درحال برگشت به کشور هستند. اسکندری اظهار کرد:‌ همان‌طور که وزیر کشور اعلام کرده‌اند تا فروکش کردن ناآرامی‌ها و کسب اطمینان از امنیت در مرزهای زمینی، اعزام کاروان‌های زیارتی از مسیر زمینی فعلا انجام نمی‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت همچنین گفت: تمام زائران ایرانی در سلامتی کامل به سر می‌برند و در شهرهای نجف و کربلا هیچ مشکلی تا کنون وجود نداشته‌ است و اخباری که درباره حمله به اتوبوس گروهی از زائران ایرانی منتشر شده نیز شایعه بوده است.

مرزهای مهران، قصرشیرین و چذابه باز شد
 سه مرز مهران، قصرشیرین و چذابه برای زائران اربعین باز شد و زوار می توانند با مراجعه به این مرزها به کشور عراق و عتبات عالیات سفر کنند. بر اساس این گزارش زوار اسکان داده شده در استان ایلام می‌توانند هم‌اکنون با مراجعه به مرز بین المللی مهران به کشور عراق جهت سفر به عتبات عالیات اقدام کنند. «محمد حیدری» سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: از ساعت ۱۶ امروز شاهد از سرگیری تردد زائران گذرگاه رسمی خسروی هستیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.