تاریخ انتشار:۱۵:۱۸ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 

شهرستان بهمئی ظرفیت تبدیل شدن به قطب بومگردی کهگیلویه وبویراحمد را دارد

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهرستان بهمئی با توجه به وجود آثار تاریخی و گردشگری بکر و بسیار غنی ظرفیت تبدیل شدن به بومگردی این استان و حتی کشور را دارد.

 سعید طالبیان پور روز شنبه در همایش باستان شناسی، آسیب شناسی و پتانسیل های گردشگری شهرستان بهمئی اظهارداشت: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اعطای تسهیلات از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی شهرستان بهمئی در اشتغال‌زایی و جذب گردشگر برای توسعه بومگردی این منطقه از همه ظرفیت ها استفاده خواهد شد.
وی آثار تاریخی و گردشگری در شهرستان بهمئی را شامل تنگ ماغر، برم الوان وجود امام زادگان شاخص و تنگ سروک دانست و بیان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و توسعه امکانات می توان از این ظرفیت در راستای اشتغال‌زایی و توسعه صنعت گردشگری این شهرستان استفاده کرد.
وی نزدیکی این شهرستان با استان خوزستان را یک ظرفیت مناسب دانست و گفت: با مدیریت مناسب و توسعه زیرساخت های گردشگری رونق گردشگری این منطقه دور از انتظار نخواهد بود.
 طالبیان پور وجود آثار تاریخی تنگ سروک در شهرستان بهمئی را نشان از تمدن و فرهنگ غنی این شهرستان تاریخی دانست و افزود: فعال شدن آژانس های تبلیغاتی و گردشگری در این شهرستان نقش مهمی در معرفی این جاذبه ها خواهد داشت.
وی اضافه کرد:  میراث فرهنگی استان از متقاضیان در این راستا با ارائه تسهیلات مناسب به صورت ویژه حمایت خواهد کرد.

طالبیان پورتصریح کرد: آثار تاریخی و اماکن زیارتی ، پوشش گیاهی متنوع ، آب و هوای معتدل ،جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای زیبای بهمئی، این شهرستان را به عنوان مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران در ایام سال تبدیل کرده است.
 تنگ سولک با نقش برجسته ها و سنگ نوشته های دوره اشکانی قلعه ای نادر با زیباییهای طبیعی و تاریخی منحصر به فرد ، تنگ ماغر با پوشش گیاهی و آب و هوای دلپذیر ، دریاچه برم الوان با طبیعتی زیبا ، منطقه تفریحی و کوهستانی کفش کنان در سواحل زیبای سد مارون ، بارگاه زیارتی امامزادگان سید اسدالله و سید ابراهیم (ع) با آب و هوای مطبوع و بارگاه امامزاده بابااحمد (ع) با معماری دوره سلجوقی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان بهمئی است.
شهرستان بهمئی به جز در مشرق که با شهرستان کهگیلویه در استان هم مرز است در شمال با باغملک ، در جنوب با بهبهان ، در غرب با رامهرمز و در جنوب غربی با امیدیه و آغاجاری در استان خوزستان هم مرز است .
شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود ۳۸ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.