تاریخ انتشار:۱۲:۳۴ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
در دیدار مدیر کل بنیاد شهید و رئیس دانشگاه علوم پزشکی؛
عصر دنا: در دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران باسرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشكلات درمانی واشتغال جامعه ایثارگری کهگیلویه وبویراحمدبررسی شد .
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

صبح امروز رضا پارسیان  مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمدطی نشست هم اندیشی با دکتر محمدغلام نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی باهدف بررسی و رسیدگی به مشکلات ایثارگران دیدار و گفتگو کرد. 
رضا پارسیان در این دیدار اظهار کرد: مجموعه بنیاد در تلاش است تا ایثارگران با کمترین مشکل در بحث درمان مواجه باشند، جامعه ایثارگری استان کهگیلویه وبویراحمد روبه سالمندی هستند و ازنظر درمانی نیاز به توجه خاص دارند.
پارسان یاداور شد :نزدیک چهار دهه اسـت کـه جانبازان درگـیـر مشکالت جسمانی ناشی از بمباران‌های شیمیایی هستند و هزینه درمان آنها هم روز به روز بیشتر می‌شود و با کهولت سن، درمـان آنها سخت‌تر و بیماریهای آنها پیشرفته‌تر می‌شود. جانبازان قطع نخاعی و فلج از گردن به پایین نیز به همین شکل درگیر مشکلات هستند. آزادگان عزیز مـا کـه در دوران اســارت دچــار آسیب‌ها و بیماری‌ها شده‌اند نیز به همین نحو مشکلات خاصی دارند.
وی خاطرنشان کرد: این عزیزان امنیت آفرینانی هستند که هنوز جنگ برایشان تمام نشده و هر از گاهی صدای خمپاره و موشک دشمن در گوششان فریاد می‌زند و این گونه است که دوران سختی را با محرومیت‌های فراوان سپری می‌کنند.
پارسیان یاداور شد: این جانبازان همان دلاوران قهرمان هشت سال دوران دفاع مقدس هستند که در آسایشگاه‌ها و مراکز درمانی زندگی می‌کنند و هنوز هم بی‌ادعا هستند.
وی در ادامه بر لزوم خدمت‌دهی مراکز خصوصی و دولتی به ایثارگران با رویکرد تکریمی تأکید کرد و افزود: خدمات در بخش دولتی به‌صورت آنی و اورژانسی ارائه می‌شود و ایثارگران در بخش جراحی و بستری در مراکز دولتی مشکلی ندارند ولی در بحث خدمات سرپایی و امورات پاراکلینیکی نیاز به یک هماهنگی بیشتری بین مجموعه‌ها است، لذا تمایل جامعه هدف بیشتر به سمت مراکز خصوصی است، و ما امروز بیشترین خدمات را از مراکز خصوصی دریافت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: نگاه دانشگاه علوم پزشکی به جامعه ایثارگری نگاهی خاص و ویژه است، دانشگاه در بحث ارائه خدمات درمانی ازجمله واکسن کرونا و آنفولانزا و همچنین  خدمات عمومی و اورژانسی کمک‌های شایانی به بنیاد ارائه کرده است و درمجموع تعاملی خوبی بین بنیاد و دانشگاه برای خدمت‌رسانی بهتر به ایثارگران برقرار است که جای تقدیر و تشکر دارد.

پارسیان به اعتبارات بنیاد در بحث درمان ایثارگران اشاره کرد و اظهار داشت: به خاطر سیاست های کاری بیمه‌ها، بنیاد اعتبار درمان را مستقیماً به‌حساب بیمه‌های طرف قرارداد واریز می‌کند و در حقیقت پشتیبانی بیمه‌ها با بیناد است، امروز در بحث پرداخت معوقات مراکز درمانی بیمه دی به‌روز شده و به‌صورت هفتگی معوقات را پرداخت می‌کند.
در ادامه دکتر غلام نژاد سرپرست دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: تکریم و رسیدگی به مشکلات خانواده معزز شهدا و جامعه ایثارگری از وظایف مهمی است که دانشگاه علوم پزشکی کهگلیویه وبویراحمد سعی کرده است در بخش بهداشت و درمان توجه و اهتمام ویژه ای به آن داشته باشد. 
وی ادامه داد: بی شک همکاری ها و هماهنگی های سازمان های مربوطه در جهت خدمت رسانی بهتر و درخور جامعه ایثارگران در بخش سلامت باید بیشتر شود تا با برنامه ریزی های دقیق مشکلات این عزیزان در بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی در بخش های دولتی و خصوصی مرتفع شود.
سرپرست دانشگاه بر نقش مجموعه دانشگاه در کنار بنیاد شهید و امورایثارگران در ارایه خدمات در شان جامعه ایثارگری تاکید کرد و  ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان های ذی صلاح مطالبات حوزه سلامت خانواده های گرامی شهدا و ایثارگران پاسخ داده شود. 

وی بیان کرد: این وظیفه ما است که بحث درمان ایثارگران که برای این نظام از تمام دارایی خود گذشتید را تا جایی که امکانپذیر است و در توان داریم به نحو احسن پیگیری و خدمت رسانی کنیم.
غلام نژادتاکید کرد :دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به حل مشکلات ایثارگران و جانبازان شاغل دانشگاه تاکید ویژه ای داردو امیدوارم مسئولان و بزرگان ما غیرت و دلاوری ایثارگران را فراموش نکرده و قدردان آنان باشند و همراهی و حمایت‌های خود را از آنان دریغ نکنند.

در ادامه جلسه حاضرین نقطه نظرات  و پیشنهاداتی مطرح و بر همکاری و هماهنگی بیشتر و استفاده از ظرفیت های این مجموعه تأکید شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.