تاریخ انتشار:۱۴:۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: مدیرکل بنیادشهیدوامورایثارگران کهگیلویه وبویراحمدباشاره به معضل بیکاری درجامعه ایثارگری استان و اهمیت اشتغالزایی گفت: متاسفانه موضوع بیکاری، مسئله فراگیری است و در این میان ایثارگران و فرزندان آنها نیز مشکل جدی اشتغال دارند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رضا پارسیان نژاد مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد صبح امروز در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال وساماندهی مسکن تصریح کرد: تدابیری اندیشیده شده که متقاضیان و افرادی از جامعه ایثارگری استان که به دنبال شغل هستند، در سامانه خدمات الکترونیک ایثار در بنیاد شهید و امور ایثارگران (https://www.isaar.ir/)درخواست خود را ثبت می‌کنند تا به طور ساماندهی شده به این مباحث رسیدگی شود.

 
 
 
وی ادامه داد: تاکنون حدود 5 هزار566 نفر از جامعه ایثارگری استان که متقاضی شغل هستند در این سامانه ثبت شده که بعضا از بین این‌ها افرادی هستند که مدرک دکترا یا فوق لیسانس دارند،اما بی‌توجهی به خواسته به حق آن‌ها عدم رعایت سهمیه ایثارگری  توسط ادارات استان در سال‌‌های گذشته و حال، اکنون به صورت زخمی چرکین سرباز کرده است .
 
 وی ابراز داشت: برای دستیابی به این هدف مهم همکاری و مشارکت تمام دستگاه های لازم است.
پارسیان نژاد با بیان اینکه در این حوزه سه برنامه اساسی و کلیدی داریم، تصریح کرد: براساس قانون، برخی اشخاص مانند فرزندان شهدا که تعداد آنها 169 نفرو فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصدکه تعدادآنها 52 نفر هستندکه در اولویت استخدام هستند که ما نیز در بنیاداستان، این موضوع را به طور جد به صورت اولویت اول پیگیری خواهیم کرد.
 
وی افزود: برنامه دیگر حول محور توانایی‌ها و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در همین زمینه صندوق اشتغال و کارآفرینی داریم ، همچنین با توجه به اینکه اعتباراتی برای اشتغال ایثارگران وجود دارد، ما نیز تلاش می کنیم با آموزش، مهارت‌آموزی و سازماندهی جامعه ایثارگر از آن ظرفیت هم استفاده کنیم.
پارسیان نژاد در بخش دیگری با بیان اینکه متاسفانه جمع زیادی از ایثارگران ما فاقد مسکن هستند  اظهار کرد: طبق قانون برای گروه خاصی از ایثارگران وظیفه تامین مسکن و حتی تهیه زمین و فراهم کردن تسهیلات و اعتبار ویژه را برعهده داریم که در همین زمینه سالانه منابع وام بانکی باسود 4 درصد  برای مسکن ایثارگران تخصیص می‌یابد.
 
 
وی ادامه داد:با قانون جدیدی که درباره ساخت مسکن در مجلس تصویب شد و برنامه جهش مسکن که دولت سیزدهم دارد مقرر شد بخشی از این واحدهای مسکونی نیز به ایثارگران تعلق گیرد. براساس این طرح برای افرادی که از خدمات دولتی مسکن استفاده نکرده‌اند، بدون آورده مالی با وام ارزان قیمت و زمین رایگان،که امیدواریم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ، اداره کل راه و شهرسازی و استانداری کهگیلویه وبویراحمد در اقدامی  مشکل مسکن ایثارگران و خانواده شهدای استان حل ‌شود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.