تاریخ انتشار:۱۵:۳۵ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: یاسوج_ سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ذخیره و تامین مناسبی در کالاهای اساسی استان انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید علی معتمدی پور عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: چرخه تولید تا توزیع و مصرف به وزارت جهاد کشاورزی داده شده و بر همین اساس هدفگذاری هایی اجرایی شد.

وی با بیان اینکه زنجیره قبلی انسجام کاملی نداشت، ابراز داشت: برای اولین بار و به شکل منسجم توزیع و نظارت نیز با محوریت وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی شده است.

معتمدی پور با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت لازم و نگاه تخصصی به این چرخه اجرایی می‌شود، ابراز داشت: چرخه تولید تا مصرف با اقدامات انجام شده در محورهای مختلف شکل گرفته است.

سرپرست جهاد کشاورزی استان گفت: در بحث پایداری امنیت اقتصادی و اجتماعی بحث نظارت و توزیع مناسب محور فعالیت قرار گرفت.

معتمدی پور افزود: هدایت و توزیع کالای اساسی با محوریت تنظیم بازار آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در بحث کالای اساسی که در گذشته کمبودهایی در بحث تولید مرغ داشتیم، با هدف عملکرد حمایت تولید کننده و مصرف کننده، تأمین با ظرفیت مناسب در دستور کاری قرار گرفت.

معتمدی پور ابراز داشت: در بحث مرغ، از لحاظ ذخایر و تولید وضعیت بسیار مناسب است، برنامه ریزی کامل انجام شده و ذخیره نیز پیش بینی شده و رصد مراکز توزیع انجام می‌شود.

وی افزود: مردم اطمینان داشته باشند که ذخیره مرغ در صورت آرامش مصرف کننده با هیچ مشکلی رو به رو نیست.

معتمدی پور خواستار خرید به اندازه نیاز توسط مردم شد و خاطرنشان کرد: خرید بیش از حد باعث فشار به بازار می‌شود و مردم از تأمین مستمر اطمینان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سرانه تولید روزانه مرغ در استان ۷٠ تن بوده و توزیع روزانه ۹٠ تن انجام می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی استان از افزایش قیمت مرغ در برخی شهرستان‌ها خیر داد و گفت: خرید بیش از نیاز عامل این افزایش بوده است.

معتمدی پور با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید مرغ در استان باید بیشتر باشد، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده مجوز تسهیلات برای ایجاد مرغ داری و افزایش تولید برای سال‌های آینده در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بحث مرغ منجمد از ظرفیت سردخانه‌های بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

معتمدی پور گفت: در اقلام کالاهای اساسی ذخایر بسیار مناسبی داریم و در برخی کالاها ذخایر استان در پنج سال اخیر، بی سابقه است.

معتمدی پور با بیان اینکه باید نظارت‌ها به شکل مستمر و مناسب برای کنترل قیمت‌ها انجام شود، اظهار کرد: در بخش میوه، مبنای قیمت میدان میوه و تره بار بوده و قیمت نهایی بر مبنای ۳٠ درصد بسته می‌شود.

وی از خرید ۶٠٠ تن میوه شب عید در استان خبر داد و گفت: ۳٠٠ تن سیب و۳٠٠ تن پرتقال استان تأمین شد که ۲۰۰ تن از این میزان مربوط به استان است.

معتمدی پور با بیان اینکه وجه مشترک رسانه و دستگاه خدمت رسانی بهتر به مردم است، اظهار داشت: امید است در راستای رضایت مردم گام برداریم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.