تاریخ انتشار:۱۱:۴۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۰
عصر دنا: با تزریق اعتبارات جدید به سد ایلی آباد مُمبی، این طرح تا پیش از پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در بازدید از طرح بزرگ سد ایلی آباد مُمبی در شهرستان بهمئی گفت: این سد تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشته و بدنه آن به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده است.

صمیمی دوست با بیان اینکه
این طرح جزء طرح‌های جهش تولید است، افزود: امسال با قرارگرفتن طرح ساخت مرحله دوم سد خاکی ایلی آباد، زیرمجموعه طرح‌های جهش تولید استان، ۱۱۰ میلیاد ریال برای اجرای مرحله دوم آن شامل احداث خط انتقال، خرید و نصب ایستگاه پمپاژ برق و ساخت استخر‌های ذخیره اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه  لوله کشی سطوح پایینی سد باقیمانده است، ادامه داد: با بهره برداری کامل از این طرح بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دستی منطقه آبیاری می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اضافه کرد: با تکمیل و بهره برداری از این سد شاهد تحولات چشمگیری در زمینه فعال شدن زمین‌های آبی، کشت انواع محصولات کشاورزی و رونق باغ‌ها خواهیم بود.

صمیمی دوست با اشاره به اینکه پیمانکار مرحله دوم این سد خاکی مشخص و فعالیت خود را آغاز کرده است،گفت: سوله محل ایستگاه ساخته و آماده نصب است و قرارداد خرید لوله نیز با شرکت سازنده منعقد شد.

وی با بیان اینکه  اینکه مرحله اول سد خاکی ایلی آباد شهرستان بهمئی در دهه فجر سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید، افزود: عملیات اجرای این سد در سال ۱۳۸۹ در سه مرحله آغاز شد و تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

حشمت الله صمیمی دوست ظرفیت آبگیری این سد خاکی را ۵ میلیون متر مکعب آب اعلام کرد و اضافه کرد: مرحله دوم سد خاکی ایلی آباد در قالب طرح‌های جهش تولید برای ۴۰۰ هکتار در حال اجرا بوده که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل به ۱۱۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که با بهره برداری از این سد برای هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.