تاریخ انتشار:۰۰:۰۸ - ۰۵ تير ۱۴۰۰
عصر دنا: میزان بارندگی‌های سال زراعی استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
حسین کلانتری استاندار این استان در آئین افتتاح ۲۴ طرح هفته دوازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، با بیان اینکه میزان بارندگی‌های سال زراعی استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است، گفت: این میزان به نسبت بلند مدت کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.
 
حسین کلانتری با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌هایی است که با تنش آبی رو به رو است، افزود: ما نهمین استان دارای تنش آبی در کشور هستیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه‌های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور است، بیان کرد: وزارت نیرو و در راس آن وزیر نیرو توجه خاصی به این استان داشته‌اند و خروجی آن را می‌توان در احداث سد چم شیر در گچساران و تامین اعتبار سد تنگ سرخ از طریق ماده ۵۶ مشاهده کرد.
 
او با اشاره به پیگیری اخذ مجوز ماده ۲۳ برای طرح‌های سد‌های آبریز و سقاوه، گفت: با تحقق این مهم یک اطمینان بخشی برای استان به وجود می‌آید که بتوان سخت‌ترین شرایط را هم پشت سر گذاشت.

کلانتری افزود: نکته حائز اهمیت این است که پنج طرح در تابستان ۹۸ کلنگ زنی شد و در تابستان ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیدند.
 
او بیان کرد: پنج طرح شامل گام نخست پست بهمئی، خط ۱۳۲ کیلو ولت شاهد- بهمئی، فیبر نوری خط بهمئی- مختار- یاسوج ۴۴، پست موبیل دهدشت و نیروگاه کوچک مقیاس مفنا (گچساران) در استان به بهره‌برداری رسید.
 
کلانتری گفت: ارزش سرمایه گذاری پروژه‌هایی که در استان کهگیلویه و بویر احمد به بهره برداری رسید بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.