تاریخ انتشار:۱۴:۳۹ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
عصر دنا: این روزها که همه در گیر و دار کرونا هستند، حضور فعال سبزپوشان بی ادعا و جان بر کف نیروهای انتظامی را در اجرای محدودیت های اصناف، سفرها و ... بهتر می توان دید که حتی در این شرایط پر خطر نیز دست از تلاش برنداشته و برای حفظ جان و امنیت شهروندان جان خود را به خطر می اندازند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 

بیش از ۱۴ ماه است که میهمان شوم و بدیمنی به نام کرونا ، وارد کشورمان شده و طی این مدت تعداد زیادی از مردم را درگیر کرده است.

برخی ها را بستری، عده ای را زمین گیر و خیلی ها را به کام مرگ کشانده است.

کرونا ویروسی مرگباری است که جوان، پیر، غنی و فقیر نمی شناسد و تنها با یک بی احتیاطی افراد را مبتلا می کند.

کادر سلامت و بهداشت و درمان در صف اول خط مقدم نبرد با بیماری منحوس کرونا هستند و با تمام توان همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، در این نبرد جانفشانی می کنند.

در کنار کادر درمان، نیروهای انتظامی یا همان مدافعان امنیت در شرایط موجود کشور و استان در برابر شیوع ویروس کرونا حضوری فعال دارند، آنقدر که حتی گاهی یادشان می رود که تا چه اندازه به خطر این ویروس نزدیک شده اند.

مدافعان امنیت به جز پیکار و جانفشانی برای تامین امنیت و مقابله با اخلال گران و سوداگران در جبهه دیگر و پیکار با کرونا نیز دست و پنجه نرم می کنند.

مدافعان امنیت در کنار مدافعان سلامت مجاهدانه خدمت می‌کنند و مشارکت آن ها در مدیریت بیماری کرونا انکار ناپذیر است.

در حالی که دورکاری برای بیشتر کارمندان دستگاه های اجرایی وجود دارد این نیروهای خدوم به طور شبانه روزی در آماده باش کامل هستند و بدون هیچ تعطیلی با شهامت کامل در نبرد با کرونا مقابله می کنند.

نقش موثر نیروی انتظامی از جمله در مبارزه با احتکار اقلام بهداشتی وفایق آمدن بر مبارزه با قاچاق، مدیریت سفرهای نوروزی، مدیریت تجمعات ۱۳ فروردین و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و نظارت بر ارابه خدمات عمومی و همچنین مشاغل از منظر رعایت پروتکل های بهداشتی را نمی توان نادیده گرفت.

مدافعان امنیت به دلیل نوع و شرایط کاری همچون مراودات و تماس زیاد بین پرسنل و مردم، میسر نبودن تشخیص مراجعان بیمار، رعایت نشدن موارد بهداشتی از سوی بسیاری از مراجعه‌کنندگان و... یکی از پر ریسک‌ترین شغل ها را در این ایام کرونایی دارند.

چنانچه در طول هشت سال جنگ تحمیلی جهاد به معنای در دست گرفتن اسلحه در برابر دشمنان بود، هم اینک جهاد به معنای قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه با ویروس کروناست.

هم اینک در شرایط کنونی اولویت نعمت سلامت جدی تر از هر زمان دیگری است و این سبزپوشان بی ادعا و جان برکف در راه خدمت رسانی و سلامت مردم عزیز شهدایی را نیز تقدیم کرده اند.

همسر یکی از نیروهای خدوم انتظامی که حدود ۴۰ روز پیش شوهرش به واسطه ماموریت درگیر این بیماری منحوس شده در این باره می گوید: با توجه به حجم کاری همسرم و علاقه اش برای خدمت به مردم، از ساعت ۸ تا ۱۰ شب در این ایام کرونا مشغول خدمت بود.

وی افزود: بیشتر ادارات به دلیل شیوع کرونا دورکاری داشتند اما نیروی انتظامی به خاطر حفظ امنیت و سلامت مردم دورکاری نداشتند و به دلیل حجم ماموریت ها هر روز سر کارش حضور پیدا می کرد.

وی ادامه داد: دو فرزند ۹ و ۱۴ ساله دارم و به شوهرم که جانش را در راه سلامت، آرامش و امنیت مردم تقدیم کرد، افتخار می کنم اما هجران همسر و پدران فرزندانم جگر سوز است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش ها برای پیگیری اعلام شدن شهادت برخی از نیروهای این ارگان که به واسطه ماموریت ها به کرونا مبتلا شده اند همچنان ادامه داد.

سردار کیقباد مصطفایی تاکید کرد: این مهم به نظر سایر ارگان های متولی از جمله بنیاد شهید نیز بستگی دارد و کار در حال پیگیری است.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز با اشاره به حدود ۶ پرونده نیروهای انتظامی که در ماموریت جان خود را از دست داده اند، گفت: هر کاری مسئول و قانونی دارد و در چارچوب قانون گذاری ‌و سیاست این بیماری منحوس وظیفه نیروهای انتظامی نیست و وزارت بهداشت و کمیته های امنیتی که این موارد را پیگیری می کند.

سردار رهام بخش حبیبی افزود: همه ما باید قبول کنیم که مشکل بزرگی در دنیا پیش آمده و همه هم درگیر آن هستیم.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی فارس با این گستردگی زیاد و نیروهای زیادی که دارد آسیب های ما بسیار کم است اما حتی از دست دادن یک عزیز سخت است.

سردار حبیبی ابراز داشت: در وسعت ماموریت و نیرو و جغرافیایی که داریم کار زیاد است و برخی از ماموریت های پلیس را نمی شود کم کرد و با کنار گذاشت.

وی ادامه داد: مردم امنیت و آسایش می خواهند و یک روز ما با بیماری کرونا جان مان را تقدیم آسایش مردم می کنیم و یک روز هم در درگیری های مسلحانه گلوله سینه هایمان را می شکافد.

سردار حبیبی افزود: جانمان را تقدیم می کنیم و این افتخاری بسیار بزرگ است.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: ما باید برای آسایش و آرامش مردم سلامتی خودمان را بدهیم و این افتخاری است که هم اینک جان برخی همکاران مان در این راه تقدیم شده است.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: بیماری کرونا بلایی برای همه ما و جوامع بشری شده است و برخی از افراد را در حین ماموریت از ما گرفته و برای آن ها مرگی شهادت گونه داشته است.

حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: از خدا بخواهیم این بلا رفع بشود و بشر بتواند به اهداف خودش برسد.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: خیلی سخت است که هر روز شاهد درگذشت عزیزان مان باشیم اما هر چه باشد این بلاها نردبان خروج و رشد انسان و پله هایی برای حرکت به سوی خدای متعال است.

با مرگ کرونایی این سبز پوشان بی ادعا که جان خود را در راه خدمت به مردم تقدیم کرده اند زندگی جدیدی برای خانواده آن ها رقم خواهد خورد.

خانواده های آن ها راهی بس دشوار در پیش دارند و با خاطراتی از وی دلخوش به زندگی می شوند.

این روز ها سهم خانواده برخی از این سبز پوشان تنها قاب عکس یادگاری شده که جان پدر، برادر و یا شوهر شان در نبرد این ویروس منحوس تقدیم کشور شده است.

توجه بیشتر دولت و نهادهای متولی برای تسکین آلام خانواده ها ضرورت دارد تا غم نبود این مردان بزرگ حداقل کم تر این خانواده ها را آزار دهد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.