تاریخ انتشار:۱۰:۰۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: نبود و یا کمبود مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد به یک معضل جدی و اساسی در استان تبدیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

روزی نیست که مرغ از بازار کهگیلویه و بویراحمد پر بکشد و مردم برای تامین این نیاز خود به دردسر نیفتند و اذیت نشوند.

مسئولان هم تاکنون در این خصوص جلسات متعددی برگزار کرده‌اند اما فعلا که راه به جایی نبرد و کاری صورت نگرفته است، در نشست ظهر امروز دولت و بخش خصوصی باز این موضوع مطرح شد که فعال شدن واحدهای راکد و ایجاد واحدهای جدید برای رفع این معضل پیشنهاد شد.

الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۳ واحد مرغداری گوشتی در سطح استان وجود دارد که برخی از این واحدها فعال و نیمه فعال هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر ۲۹ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند افزود: در حال حاضر از مجموع ۱۴۳ واحد مرغداری، ۱۰۲ واحد فعال و نیمه فعال هستند.

تاج‌الدینی با اشاره به افزایش جوجه‌ریزی در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: جوجه‌ریزی سال گذشته ۳۱۶ هزار قطعه بود که در سال جدید به  ۶۱۵ هزار رسید، که شاهد افزایش ۷۱ درصدی جوجه‌‌ریزی در سال ۱۴۰۰ هستیم.

وی بیان کرد: تولید مرغ استان در سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۱۸ تن بود که نیاز استان ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن است که حدود  ۴ هزار تن کسری در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه مطرح می‌شود  برای صدور مجوز جدید واحدهای مرغداری مشکلی وجود ندارد و وزارت به استان محور ایجاد واحدهای جدید مرغداری با تسهیلات را داده است.

در همین خصوص معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان در تولید گوشت مرغ با کسری مواجه است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی ظرف دو هفته مهلت دارد میزان تولید و کسری مرغ را احصاء و گزارش دهد.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه ۴۱ واحد مرغداری راکد ۱۱ واحد توان بازگشت به چرخه تولید را ندارد، بیان کرد: ۳۰ واحد دیگر قابلیت احیاء را دارند سازمان تامین جهاد کشاورزی برای بازگشت این واحدها  به چرخه تولید برنامه‌ریزی انجام دهد.

وی بیان کرد: با بازگشت این تعداد واحد مرغداری راکد به چرخه تولید، استان نیازمند ۲۵ واحد جدید است که در صورت احداث این واحدها همه نیاز مرغ کهگیلویه و بویراحمد در خود استان تولید می‌شود.

صمیمی‌دوست خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: فراخوان کنید تا کسانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند ورود کنند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اولویت استان بحث تولید مرغ است که از کسانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند حمایت می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.