تاریخ انتشار:۱۰:۲۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۹
عصر دنا: بارش برف مناطق سردسیری بویراحمد و دنا را سفیدپوش کرد و در همین راستاهواشناسی به کشاورزان توصیه کرد از هرس درختان خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

با ورود سامانه بارشی جدید به استان کهگیلویه و بویراحمد بارش‌ها در تمامی مناطق این استان آغاز شده و از دقایقی پیش بارش برف در بویراحمد و دنا لباس سفید زمستان را بر تن این مناطق کرد.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به ورود سامانه بارشی اعلام کرد عمده فعالیت این سامانه در مناطق مستعد و کوهستانی به صورت بارش برف خواهد بود.

هواشناسی همچنین با اشاره به اینکه با عبور سامانه بارشی از جمعه ۵  دی تا اوایل هفته آینده کاهش محسوس دما رخ خواهد داد، از کاهش بین ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در مناطق گرمسیری استان خبر داد در برخی مناطق گرمسیری احتمال دمای یخبندان محتمل هست.

در گزارش هواشناسی آمده در حوزه مناطق سردسیری هم  بین ۶ تا ۷ درجه نسبت به امروز افت دمای کمینه (شبانه)پیش بینی می شود.

هواشناسی به کشاورزان توصیه کرد؛ در مناطق گرمسیری به علت افت دما حفاظت از باغات مرکبات در برابر سرمازدگی و مناطق سردسیری عدم هرس درختان در روزهای پیش‌رو توصیه می‌شود.

همچنین آسیب‌های احتمالی سرما به زنبورداران و طرح های گلخانه‌ای و دامداران عشایر وجود خواهد دارد بر این اساس تدابیر لازم اتخاذ شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.